Forumindex Ukulelekommissionens forum

 
 Vanliga fr�gorVanliga fr�gor   S�kS�k   MedlemslistaMedlemslista   Anv�ndargrupperAnv�ndargrupper   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in f�r att l�sa dina meddelandenLogga in f�r att l�sa dina meddelanden   Logga inLogga in 

Inte l�ngre prelimin�rt: Sundsvalls Ukulelefestival
G� till sida 1, 2  N�sta
 
Skapa nytt �mne   Svara p� �mnet    Forumindex -> Evenemang
F�reg�ende �mne :: N�sta �mne  
F�rfattare Meddelande
Ir�ne



Registreringsdatum: 23 april 2022
Inl�gg: 12
Ort: Sundsvall

Inl�ggPostat: s�n sep 09, 2021 2:55 pm    Rubrik: Inte l�ngre prelimin�rt: Sundsvalls Ukulelefestival Svara med citat

Vilken fantastisk dag vi hade i L�ngholmsparken, vi hade t.o.m. tur med v�dret.

Det var j�ttekul att tr�ffa s� m�nga ukulelespelande m�nniskor av alla de slag och p� l�rdag 15 september hoppas jag att vi f�r tr�ffa s� m�nga som m�jligt i Sundsvall, sj�lv �r jag deltagare i SUKKARNA ... se pdf-filen http://www.bilda.nu/litiumkalender30/admin/getfile.asp?id=6721&type=filesource
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande
Robert_Hultman
Diktator light


Registreringsdatum: 21 april 2022
Inl�gg: 1779
Ort: Stockholm

Inl�ggPostat: s�n sep 09, 2021 4:17 pm    Rubrik: Svara med citat

Kul att det h�nder n�got i Sundsvall ocks� (Det g�r det v�l iofs s�kert hela tiden. men nu menar jag p� Uckefronten!)

Man f�r hoppas att framtr�dandena/kortkonserterna ger en bild av den musikaliska bredden som ryms i ukulelen och s�kert ocks� i S-vall med omnejd. Mitt tips till arrang�renra: satsa p� musikalisk m�ngfald! N�got prov p� det fick vi p� L�ngholmen (Jag t�nker n�rmast p� Elvira Bira - �ven om det inte �r "min" musiksmak var det v�ldigt upplyftande att ha ett exempel p� lite oortodox musikalisk anv�ndning av ukulelen)

Edit: Sgub har ju smakprov p� n�tet och Sukkarna har jag (r�tt eller or�tt) n�gon uppfattning om vad de �r och kanske ocks� hur de l�ter. Men lite nyfiken blir jag p� Sammys Band, Farmarligan och CLub 64...Vad �r de och hur l�ter de? Men i �rlighetens namn ska jag erk�nna att nyfikenheten inte �r stark nog att blocka l�rdag den 15:e i almenackan och ta fram pl�nboken och boka resan. men jag hoppas att n�gon annan h�rifr�n tar sig dit och dokumenterar! Mer uckevideos p� n�tet!
_________________
N�got slags initiativtagare
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande
Robert_Hultman
Diktator light


Registreringsdatum: 21 april 2022
Inl�gg: 1779
Ort: Stockholm

Inl�ggPostat: s�n sep 09, 2021 4:40 pm    Rubrik: Svara med citat

F�rresten: Undrar om jag inte k�nner n�gon som inte bara spelat utan rent av spelat bort en ukulele i Sundsvall?
_________________
N�got slags initiativtagare
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande
Ir�ne



Registreringsdatum: 23 april 2022
Inl�gg: 12
Ort: Sundsvall

Inl�ggPostat: s�n sep 09, 2021 6:22 pm    Rubrik: Svara med citat

Robert_Hultman skrev:
... och Sukkarna har jag (r�tt eller or�tt) n�gon uppfattning om vad de �r och kanske ocks� hur de l�ter...


Det d�r l�t r�tt nedl�tande ... SUKKARNA, n�, det �r inte n�gra suckar vi syftar p� och mer Sundsvalls Ukkarna ... och vi �r r�tt m�nga med skiftande kunskaper och reportoar. Flera trakterar �ven andra insturment ... ocks� sina st�mband ... jag �r s�ker p� att det kan bli en possitiv utveckling.

De flesta o SUKKARNA har g�tt i kurser anordnade av Gunnar Farm ... k�nd som en av ukulelefr�mjarna i Sundsvall. Jag gissar att Farmarna har n�t med honom att g�ra ocks� ...

Jag gillade ocks� att det var s� blandade upptr�danden i L�ngholmsparken men jag tror faktiskt att det finns substans �ven h�r och om det inte dyker upp n�got i �r s� ... det kommer v�l flera tillf�llen.
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande
Robert_Hultman
Diktator light


Registreringsdatum: 21 april 2022
Inl�gg: 1779
Ort: Stockholm

Inl�ggPostat: s�n sep 09, 2021 7:54 pm    Rubrik: Svara med citat

Det var inte meningen att vara nedl�tande.

Att Sukkarna var en sammanskrivning av uckar och Sundsvall och med k istf c f�r att f�rtydliga att det inte handlar om suckar! Jag visste v�l att det var n�gonting s�nt.
_________________
N�got slags initiativtagare
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande
Roosen



Registreringsdatum: 03 juli 2005
Inl�gg: 39

Inl�ggPostat: s�n sep 09, 2021 10:32 pm    Rubrik: Svara med citat

Som det var t�nkt, �r det jag som ska leda en av de 2 eller 3 workshoparna i Sundsvall.
Den f�r icke nyb�rjare.

F�rslag p� l�tar?
Tanken var att rikta in allt p� en handfull l�tar. K�ra bara dom, men se till att de faktiskt l�ter bra av dom p� slutet.

Funderingar p� l�tar har varit:
Satisfaction (stavas det s�)
The lion sleeps tonight
n�gon Taube-l�t
_________________
__________________
Marcus
www.ukulelesolen.se
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Bes�k anv�ndarens hemsida MSN Messenger
Belzebukke



Registreringsdatum: 05 juni 2007
Inl�gg: 12
Ort: Sundsvall

Inl�ggPostat: fre sep 14, 2021 12:05 pm    Rubrik: Svara med citat

Imorrn rockar vi! Smile
Ser verkligen fram emot att tr�ffa andra ukkebitna h�rifr�n!
Vore ju kul om vi kunde f� ig�ng lite "kommissionsverksamhet" lokalt i Sundsvall! Hyfsat regelbundna tr�ffar f�r alla som k�nner f�r det! Smile
_________________
Hellre �n bra, bara man har kul
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande
Robert_Hultman
Diktator light


Registreringsdatum: 21 april 2022
Inl�gg: 1779
Ort: Stockholm

Inl�ggPostat: fre sep 14, 2021 2:06 pm    Rubrik: Svara med citat

Belzebukke skrev:

Vore ju kul om vi kunde f� ig�ng lite "kommissionsverksamhet" lokalt i Sundsvall! Hyfsat regelbundna tr�ffar f�r alla som k�nner f�r det! Smile


That's the spirit!

Ha det s� kul i morgon och ta g�rna lite bilder/filmer s� vi andra kan f� se och h�ra hur ni hade det.

(Skriv ett kort - eller l�ngt - referat h�r och l�nka till bilderna som du kan l�gga upp p� n�gon gratisplats p� n�tet - om du inte har n�gon bra egen plats)
_________________
N�got slags initiativtagare
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande
Ir�ne



Registreringsdatum: 23 april 2022
Inl�gg: 12
Ort: Sundsvall

Inl�ggPostat: fre sep 14, 2021 7:12 pm    Rubrik: Club 64 ... Svara med citat

... ska visst va' n�t ... enligt ett rykte ... kanske t.o.m. det Du, Robert, fr�gat efter. Jag tycker i alla fall att det l�ter sp�nnande.
I morgon ... ja, d� !!! ... f�rv�ntningarna �r h�ga. Till n�sta g�ng ett Guinness Rekord p� ukulele skall sl�s ... ja, d� ska vi vara �nnu flera och kanske t.o.m. dela med oss p� "�ppen scen".
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande
Belzebukke



Registreringsdatum: 05 juni 2007
Inl�gg: 12
Ort: Sundsvall

Inl�ggPostat: fre sep 14, 2021 8:35 pm    Rubrik: Svara med citat

Jag vet nu fr�n s�ker k�lla att ukulelefestivalen kommer att f�revigas b�de med film och ljudinspelning!
Vi f�r v�l se var det kan komma att dyka upp s� sm�ningom!
_________________
Hellre �n bra, bara man har kul
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande
Roosen



Registreringsdatum: 03 juli 2005
Inl�gg: 39

Inl�ggPostat: l�r sep 15, 2021 10:49 pm    Rubrik: Svara med citat

Kom p� plats vid 9 och var inte d�rifr�n f�rr�n vid 17-tiden n�n g�ng. Det blev en l�ng dag.
Sundsvall har ju inget egentligt att referera med, s�... man ska nog inte j�mf�ra f�r mycket med annat.

Jag tycker personligen att jag kunde f� till min workshop skapligt.
Balansen mellan att det blir f�r l�tt och f�r sv�rt �r sv�r att h�lla n�r det �r m�nga elever med skilda kunskaper.

N�r jag fick n�gra minuter k�ndes det som om det bara spelades fel. Om publiken klappade h�nderna f�r att de tyckte om det de h�rde eller om det var f�r att de hoppades att jag skulle l�mna plats �t n�gon annan.
N�, jag har verkligen gjort b�ttre ifr�n mig p� scen �n s� Sad
_________________
__________________
Marcus
www.ukulelesolen.se
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Bes�k anv�ndarens hemsida MSN Messenger
Belzebukke



Registreringsdatum: 05 juni 2007
Inl�gg: 12
Ort: Sundsvall

Inl�ggPostat: l�r sep 15, 2021 10:54 pm    Rubrik: Svara med citat

Hemkommen o lyckligt leende efter en v�ldigt lyckad ukkefestival! Smile
Jag r�knade vid ett tillf�lle och kom fram till 70 deltagere!
Kan l�ta fjuttigt i festivalsammanhang, men i Sundsvall och med tanke p� att det var det f�rsta ukkeevenemanget i stan s� m�ste jag s�ga att det var ett v�ldigt bra uppslutande!
�ven arrang�rarna var glatt �verraskade �ver att det kom s� m�nga deltagare och �h�rare!
Workshopaktiviteterna blev s� att det var ca 15 deltagare i nyb�rjarkursen med Gunnar Farm och ca 10 deltagare i i Roosens forts�ttningsgrupp!
Sedan drog upptr�dandena ig�ng med Sukkarna, Snygga grabbars ukuleleband, Marcus Roos, Club 64 och Farmarligan!
Allt v�ldigt uppskattat av �h�rarna!
Sedan tog vi "v�rldsrekord" i Sundsvalls st�rsta ukuleleorkester! Smile
Alla l�mnade festivalen med ett leende och vi ser alla fram emot n�sta ukkeevenemang i SUndsvall! Smile
_________________
Hellre �n bra, bara man har kul
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande
Robert_Hultman
Diktator light


Registreringsdatum: 21 april 2022
Inl�gg: 1779
Ort: Stockholm

Inl�ggPostat: l�r sep 15, 2021 11:55 pm    Rubrik: Svara med citat

Roosen: Det �r ju aldrig kul att l�mna scenen och k�nna att det inte blev bra (att det kunde bli b�ttre - kan man v�l alltid tycka). Men k�nslan av att det inte blev bra beror nog ganska ofta p� att man j�mf�r med en norm som man sj�lv satt upp och som �r ok�nd/irrelevant f�r publiken. D�rf�r kan det bli s� att man sj�lv �r ytterligt missn�jd medan publiken gillar det de h�r och har trevligt.

Belzebukke: 70 pers tycker jag inte �r lite med n�gon m�ttstock m�tt (jo om man t�nkt sig att fylla Globen eller s�, f�rst�s). Men egentligen �r antalet n�rvarande inte s� intressant. Det �r ju b�ttre om det �r 10 som har roligt �n 4000 som g�spar och vill g� hem.
_________________
N�got slags initiativtagare
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande
Robert_Hultman
Diktator light


Registreringsdatum: 21 april 2022
Inl�gg: 1779
Ort: Stockholm

Inl�ggPostat: tis sep 18, 2021 8:03 pm    Rubrik: Svara med citat

Jaha. N�gra bilder har vi inte sett �n men ut�ver Roosens och Belsebukkes referat hittade jag detta fr�n Sundsvalls tidning.

http://www.dagbladet.nu/artikel_utskrift.php?id=359262&avdelning_1=105&avdelning_2=1
_________________
N�got slags initiativtagare
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande
Robert_Hultman
Diktator light


Registreringsdatum: 21 april 2022
Inl�gg: 1779
Ort: Stockholm

Inl�ggPostat: ons okt 03, 2007 12:08 pm    Rubrik: Svara med citat

H�rrni, ni som var med i Sundsvall! Nog har ni lite bilder d�rifr�n. Kanske n�gon videosnutt eller ljudupptagning. Man �r ju nyfiken p� hur det blev. En s�kning p� n�tet gav f�ljande resultat idag. (Lite magert tycker jag).

http://www.dagbladet.nu/artikel.php?id=359262&avdelning_1=105&sokdatum=
D�r finns denna bild:



http://www.club64.se/nyheter/index.php

D�r dessa bilder finns:



_________________
N�got slags initiativtagare
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande
Visa inl�gg nyare �n:   
Skapa nytt �mne   Svara p� �mnet    Forumindex -> Evenemang Alla tider �r GMT + 1 timme (svensk normaltid)
G� till sida 1, 2  N�sta
Sida 1 av 2

 
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte svara p� inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte �ndra dina inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte ta bort dina inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte r�sta i det h�r forumet


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Swedish translation by phpBB Sweden and Virtuality © 2003-2006