Forumindex Ukulelekommissionens forum

 
 Vanliga fr�gorVanliga fr�gor   S�kS�k   MedlemslistaMedlemslista   Anv�ndargrupperAnv�ndargrupper   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in f�r att l�sa dina meddelandenLogga in f�r att l�sa dina meddelanden   Logga inLogga in 

hrlarson

 
Skapa nytt �mne   Svara p� �mnet    Forumindex -> Presentationer
F�reg�ende �mne :: N�sta �mne  
F�rfattare Meddelande
hrlarson



Registreringsdatum: 23 augusti 2007
Inl�gg: 114
Ort: Bajen

Inl�ggPostat: m�n sep 03, 2021 10:34 pm    Rubrik: hrlarson Svara med citat

Jag heter Lars, �r 44 �r och boende i Hammarbyh�jden i Stockholm.

Min sambo k�pte en ukulele till v�r �ldsta son f�r drygt tv� �r sedan och vi provade att plinka lite, men det blev inte mycket mer �n s�.

I juli i �r, konfronterades jag av en kollega, som jag tidigare infekterat med Yngve Stoors hawaiischlager. Han fr�gade vad jag hade f�r urs�kt att inte vara med i v�rldsrekordf�rs�ket f�r st�rsta ukuleleorkestern. N�gon urs�kt hade jag ju inte och d�rf�r f�ljde jag med honom samma dag f�r att k�pa (honom) en ucke. Hemma plockade jag fram sonens, en gr�n Mahalo u30, och efter tv� dagars spelande bar det iv�g till musikaff�ren. Villkoret fr�n sonen var att jag inte k�pte en gr�n ukulele, men att den annars skulle vara likadan som hans. Eftersom sommartorpet-Ernst spelade p� en r�d s�dan p� tv dagen innan fick det bli en gul Mahalo, dock med utv�xlade st�mskruvar.

Ukulele �r enligt min �sikt opium f�r folket, en sjuka och v�rre �n dansbaneel�ndet, videov�ld och partydroger tillsammans. Har man b�rjat kan man inte sluta. Jag har ukulelen med mig p� dass, for crying out loud, som amerikanen s�ger!

Har trakterat fiol, mandolin, pyttelite g****r och bas, men alltid varit helt v�rdel�s. Ukulelen �r det f�rsta instrument som jag SPELAR, k�nns det som.

Andra bieffekter av ukulelesjukan �r, som ber�rts p� andra st�llen h�r p� forumet, ukuleleanskaffningssyndrom, vilket �nnu inte brutit ut. Jag f�r n�ja mig med att "porrsurfa" efter svindyra uckar. Har man familj �r ju liksom ukulelekontot f�rv�nansv�rt litet. N�r jag samlat ihop till det blir det nog en ekolele.

�r jag n�got vidare p� att spela d�? Ja, jag har ju v�rldsrekordet ... Wink
_________________
Jag �r inte beroende av att spela ukulele. Jag kan sluta n�r jag vill.
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande
anders
Kommissionens f�gelfluktare


Registreringsdatum: 20 april 2022
Inl�gg: 198
Ort: Stockholm

Inl�ggPostat: l�r sep 08, 2021 8:50 am    Rubrik: v�lkommen Svara med citat

V�lkommen hit!,
Ukulele �r som du redan m�rkt ett sluttande plan. Min bror �ger f�r �vrigt en ekolele och �r n�jd med den.
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande
snutstrut



Registreringsdatum: 05 juli 2007
Inl�gg: 61
Ort: Falkenberg

Inl�ggPostat: l�r sep 08, 2021 3:18 pm    Rubrik: Svara med citat

V�lkommen med i familjen! Jag kan helt klart rekommendera Ekolelen. Sj�lv �r jag supern�jd med min!
_________________
Snutstrut
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande
Lasse R
Kommissionens sommartomte


Registreringsdatum: 26 maj 2005
Inl�gg: 199

Inl�ggPostat: m�n okt 08, 2007 7:25 pm    Rubrik: Svara med citat

Ukuleleanskaffningssyndromet har �nnu inte brytit ut s�ger du som redan b�rjat att "porrsurfa"!!! Laughing D� f�r Du snart en till�kning det kan ja lova! Laughing Och sedan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Rolling Eyes
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande
Visa inl�gg nyare �n:   
Skapa nytt �mne   Svara p� �mnet    Forumindex -> Presentationer Alla tider �r GMT + 1 timme (svensk normaltid)
Sida 1 av 1

 
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte svara p� inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte �ndra dina inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte ta bort dina inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte r�sta i det h�r forumet


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Swedish translation by phpBB Sweden and Virtuality © 2003-2006