Forumindex Ukulelekommissionens forum

 
 Vanliga fr�gorVanliga fr�gor   S�kS�k   MedlemslistaMedlemslista   Anv�ndargrupperAnv�ndargrupper   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in f�r att l�sa dina meddelandenLogga in f�r att l�sa dina meddelanden   Logga inLogga in 

Blire n� bra d� - den d�r festivalen?
G� till sida F�reg�ende  1, 2
 
Skapa nytt �mne   Svara p� �mnet    Forumindex -> Evenemang
F�reg�ende �mne :: N�sta �mne  
F�rfattare Meddelande
Hans



Registreringsdatum: 01 mars 2007
Inl�gg: 2
Ort: Enskededalen

Inl�ggPostat: tis aug 21, 2021 10:26 am    Rubrik: Svara med citat

Jag tror att de flesta kunde f� ut n�got av festivalen. Sj�lv tyckte jag att den lilla kvinnor�relsen var pinsamt billig, medan jag blev v�ldigt glad av Claes Vogels texter.

Den musikaliska niv�n p� ucke- och s�nginsatserna varierade f�rst�s p� ett halsbrytande s�tt - men �r det inte det som �r grejen med ukulele (till skillnad fr�n sammanhang d�r man spelar t.ex. oboe)?

Kanske kunde en del saker ha framf�rts i buskspel i st�llet f�r som scennummer. Det g�ller v�l bland annat signaturmelodin f�r Ukuleleklubben i Stockholm, d�r jag ing�r i det underrepresenterade k�net. Vad jag hoppas �r dock att vi verkade ha kul och kan locka flera till klubben - inte minst killar.

M�nga skulle nog tvivas b�st i ett mellanting mellan en smula "skolfr�kensbetonad" verksamhet p� nyb�rjarniv� och "grabbst�ddigt" �l- och ackordh�vande. Eller vad tror ni?
_________________
Om vi inte visslas ut, blir vi kanske bra till slut.
(Ur Pucks slutmonolog i En midsommarnattsdr�m)
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post
Plink-plonk
Kommissionens entusiast


Registreringsdatum: 20 mars 2006
Inl�gg: 464

Inl�ggPostat: ons aug 22, 2021 7:47 am    Rubrik: Svara med citat

Det som �r kul f�r en beh�ver inte n�dv�ndigtvis vara kul f�r en annan. Att det var kul f�r fr�ken och ungarna att lira f�rst�r jag. Att flera i publiken tyckte det var j�ttegulligt och modigt f�rst�r jag ocks�. Att Robban anl�gger den musikaliska synen p� det hela f�rst�r jag ocks�. Jag efterlyste faktiskt ocks� lite fler ukulelevirituoser.

Men som Robban redan innan festivalen konstaterade i sin vasaloppsj�mf�relse s� finns det m�jlighet att plocka fritt fr�n sm�rg�sbordet. Jag tycker inte n�gon vare sig i publiken eller fr�n scenen ska vara missn�jd.

Kvinnor�relsen f�ll inte heller mig alls i smaken. De hade ocks� ukulelen mest som ett alibi f�r sin lilla fitt-sk�mt-show. S�d�r.

Men i mina �gon var de helt sjuka Per B�rs och/eller vad de nu hette helt lysande. Ett upptr�dande som v�xte hela tiden. Kul och lagom fr�ckt blandat med h�rlig ukulelegl�dje och avslutning som vittnade om v�ldigt goda uckekunskaper.
_________________
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande
Visa inl�gg nyare �n:   
Skapa nytt �mne   Svara p� �mnet    Forumindex -> Evenemang Alla tider �r GMT + 1 timme (svensk normaltid)
G� till sida F�reg�ende  1, 2
Sida 2 av 2

 
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte svara p� inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte �ndra dina inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte ta bort dina inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte r�sta i det h�r forumet


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Swedish translation by phpBB Sweden and Virtuality © 2003-2006