|
Ukulelekommissionens forum
|
F�reg�ende �mne :: N�sta �mne |
F�rfattare |
Meddelande |
Robert_Hultman Diktator light
Registreringsdatum: 21 april 2022 Inl�gg: 1790 Ort: Stockholm
|
Postat: tis jul 31, 2021 10:01 am Rubrik: Just the two of us |
|
|
Tillbaka fr�n civilisationen efter semestern gick jag p� uppt�ktsf�rd p� You tube och hittade ett gammalt favoritprogram som gick p� Svensk TV n�r jag var 8-9-10 �r s�d�r. Det hette "R�r inte knappen" (Do not adjust your set p� originalspr�ket). Programemt gjordes bla av Michael Palin, Eric Idle och Terry Jones (sedemera Monty Python-folk).
D�r hittar jag ett inslag d�r man sjunger s�ngen "Just the two of us". En parodi p� s�nger som "Side by side" och andra s�nger om v�nskap, om att dela motg�ngar och gl�dje�mnen osv. De balanserar ju l�tt p� gr�nsen till det patetiska och i denna parodi har man tagit steget �ver gr�nsen och kryddat med ironi.
S� mitt bland alla konstn�rliga och mycket musikaliska inspelning som alla lagt upp h�r p� forumet l�gger jag nu upp denna inspelning som helt saknar konstn�rliga eller andra ambitioner featuring me, myself and I.
http://www.hultman.info/ukkelirare/Justthetwoofus.mp3
och s� kan man se the real thing p� Youtube:
http://www.youtube.com/watch?v=TDF44f-2FAU
(Kanske vore det kul att spela in s�ngen "p� riktigt" med fler r�ster. N�gon som kan t�nka sig att g�ra ett s�ngp�l�gg. Jag tillhandah�ller i s� fall g�rna en mp3 med bara ucke.) _________________ N�got slags initiativtagare |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Lasse R Kommissionens sommartomte
Registreringsdatum: 26 maj 2005 Inl�gg: 199
|
Postat: tis jul 31, 2021 8:42 pm Rubrik: |
|
|
Jag k�per den p� Ditt leleaseparty! |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
jukkalele Custom (kosta mer) customer in waiting
Registreringsdatum: 20 april 2022 Inl�gg: 1626 Ort: Stockholm
|
Postat: ons aug 01, 2021 9:41 am Rubrik: Re: Just the two of us |
|
|
Robert_Hultman skrev: | ... l�gger jag nu upp denna inspelning som helt saknar konstn�rliga eller andra ambitioner... |
Och du lyckades i din ambitionsl�shet _________________ Jukkal E. Le
What, me uke? |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
anders Kommissionens f�gelfluktare
Registreringsdatum: 20 april 2022 Inl�gg: 198 Ort: Stockholm
|
Postat: fre aug 03, 2021 4:17 pm Rubrik: trevlig |
|
|
Inte dumt!
Den kommer inte att ha h�gst rotation p� min robert.hultman-playlist, men jag gillar den. Den k�nns spontant och gl�djen smittar av sig.
//Anders |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
|
|
Du kan inte skapa nya inl�gg i det h�r forumet Du kan inte svara p� inl�gg i det h�r forumet Du kan inte �ndra dina inl�gg i det h�r forumet Du kan inte ta bort dina inl�gg i det h�r forumet Du kan inte r�sta i det h�r forumet
|