Forumindex Ukulelekommissionens forum

 
 Vanliga fr�gorVanliga fr�gor   S�kS�k   MedlemslistaMedlemslista   Anv�ndargrupperAnv�ndargrupper   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in f�r att l�sa dina meddelandenLogga in f�r att l�sa dina meddelanden   Logga inLogga in 

Om Snutstrut

 
Skapa nytt �mne   Svara p� �mnet    Forumindex -> Presentationer
F�reg�ende �mne :: N�sta �mne  
F�rfattare Meddelande
snutstrut



Registreringsdatum: 05 juli 2007
Inl�gg: 61
Ort: Falkenberg

Inl�ggPostat: tor jul 12, 2021 6:21 pm    Rubrik: Om Snutstrut Svara med citat

Hej alla!
H�r kommer en till Ukulelefr�lst m�nniska.
Fick min f�rsta uke vid tre �rs �lder. L�rde mig dock aldrig att spela p� den , men hade �nd� en del konserter p� gatan med mina egna l�tar som jag hittade p� eftersom.
Har d�refter uteslutet spelat g****r i alla olika former. Det var efter en resa tillsammans med ett otympligt case p� ett tr�ngt t�g som jag b�rjade bli synnerligen sugen p� att b�rja spela ett instrument som inte kr�vde lika mycket utrymme. Stack ned till lokala musikhandlaren och fick d�r syn p� en Samick Greg Bennett UK-60. B�rjade ox� leta runt lite p� n�tet. N�r jag p� "youtube" fick syn p� James Hill f�rstod jag att det fanns en hel dr�s m�nniskor som verkligen tog det h�r p� allvar. N�r jag sedan b�rjade f� syn p� forum som diskuterade skillnad mellan Mahogny och Koa, d� var jag helt s�ld.
Det �r egentligen helt sjukt det h�r med forum. Har sett en del inl�gg fr�n folk som n�stan undrar om de blivit galna i ukulele. Har sett andra forum ang�ende andra �mnen d�r samma tendenser syns tydligt. Finns det bara lite folk i samma tankeg�ngar, �r det inte s� sv�rt att bli galna fanatiker tillsammans. Har sett forum d�r de diskuteras kondensatormikrofoner, takf�rg, tv�ttmaskiner, telekablar, projektorer. Allt m�jligt! Och �verallt hittar man n�gra som balanserar mot det vansinniga. Men kul �r det!
Har i dagarna best�llt en Hamano H-100 fr�n ukuleleworld2.com. �ven om jag nu fick den d�r Samick-ucken fr�n min fru i f�delsedagsprsent �r jag helt sjukt sugen p� att ha en riktigt fin sopranoukulele i ett fint hardcase. Trots prat om billiga v�lspelade uckar vet jag sedan m�nga �rs g****rspelande att det brukar l�na sig att betala lite mer. Det �r r�tt viktigt med bra material. Och vem vet, den kanske �r tillochmed v�rd lite pengar n�r jag �r gammal och gr�?
_________________
Snutstrut
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande
J�rgen
Kommissionens Lautsprecher


Registreringsdatum: 31 januari 2006
Inl�gg: 777
Ort: Stockholm

Inl�ggPostat: tor jul 12, 2021 6:47 pm    Rubrik: Svara med citat

V�lkommen in i galenskapen Snutstrut! Very Happy
_________________
http://jetbloggen.blogspot.com/
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Bes�k anv�ndarens hemsida
snutstrut



Registreringsdatum: 05 juli 2007
Inl�gg: 61
Ort: Falkenberg

Inl�ggPostat: tor jul 12, 2021 10:00 pm    Rubrik: Svara med citat

Tack ska du ha!
_________________
Snutstrut
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande
anders
Kommissionens f�gelfluktare


Registreringsdatum: 20 april 2022
Inl�gg: 198
Ort: Stockholm

Inl�ggPostat: tor jul 26, 2021 2:28 pm    Rubrik: V�lkommen! Svara med citat

Citat:
Trots prat om billiga v�lspelade uckar vet jag sedan m�nga �rs g****rspelande att det brukar l�na sig att betala lite mer. Det �r r�tt viktigt med bra material.


Precis!, utan r�tt grejer kommer man ingen vart. I mitt fall ser jag det ocks� som ett s�tt f�r att kompensera f�r talang. ;-)

Kul med nya medlemmar och jag hoppas att du kommer att bidra med fler visa insikter och kanske t.om. n�gon egen inspelning.

MVH/Anders
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande
Visa inl�gg nyare �n:   
Skapa nytt �mne   Svara p� �mnet    Forumindex -> Presentationer Alla tider �r GMT + 1 timme (svensk normaltid)
Sida 1 av 1

 
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte svara p� inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte �ndra dina inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte ta bort dina inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte r�sta i det h�r forumet


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Swedish translation by phpBB Sweden and Virtuality © 2003-2006