Forumindex Ukulelekommissionens forum

Vanliga frågorVanliga frågor   SökSök   MedlemslistaMedlemslista   AnvändargrupperAnvändargrupper   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in för att läsa dina meddelandenLogga in för att läsa dina meddelanden   Logga inLogga in 

Mötet den 24 oktober

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Eftersnack
Föregående ämne :: Nästa ämne  
Författare Meddelande
jukkalele
Custom (kosta mer) customer in waiting

Registreringsdatum: 20 april 2022

InläggPostat: mån okt 24, 2005 10:07 pm    Rubrik: Mötet den 24 oktober Svara med citat

Det där var ju kul.

Det känns som att vi tagit någon typ av steg. Perfekt lokal, egen bartender, fungerande mötesordning, givande diskussioner om inriktning och mål (naturligtvis minst lika många dylika som kommissionärer och det är ju så det helst ska vara).

Också kul att det kommer folk som inte varit med tidigare och folk som inte varit med på ett tag. Mindre kul är det väl att en del inte varit med på ett tag och inte kom nu heller. Det kan naturligtvis bero på många olika saker. T ex var jag själv inte med förra gången. Nu känns det i alla fall som att det kan utvecklas lite.

För att referera det hela lite så började det med att ukulelerud valdes till mötets stämgaffel, ett uppdrag han mottog med största allvar och utförde med ackuratess. Därefter spelades mötets låtar. Och inte bara rakt igenom utan t ex med övning på versen först, därefter refräng och så till sist en hopbyggd låt, med lite variationer avs iterationer och ordning. Oh Susanna gick strålande direkt, Act Naturally gick strålande efter ett litet tag, Vad i helvete har de för sig gick också mer eller mindre lysande. Pesimistkonsulten och The final countdown gick väl sådär och Norgevisan spelades inte i avsaknad av fadder. Därefter vidtog diskussioner och spontanföreslagna låtar.

Så var det och jag tror att alla var rätt nöjda efteråt och även under tiden.

What, me uke?
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
Robert_Hultman
Diktator light

Registreringsdatum: 21 april 2022

InläggPostat: mån okt 24, 2005 11:04 pm    Rubrik: Svara med citat

Tänkte bara göra er uppmärksamma på att jag nu lagt upp bilder från kvällens träff i kommissionens familjeabum:

http://www.ukulelekommissionen.se/bildsidan/album.html

Om ni vill se hur trevligt vi hade det.

Kan i övrigt instämma i Jukkaleles omdömen om träffen!

Very Happy
ukulelerud
Happy Per

Registreringsdatum: 23 april 2022

InläggPostat: tis okt 25, 2005 12:53 pm    Rubrik: Svara med citat

Möjligen var det lite synd att vi inte hann att träna på Robbans "Natural woman" - men å andra sidan - vi måste ju ha något nytt även till nästa gång vi ses Very Happy
Lasse R
Kommissionens sommartomte

Registreringsdatum: 26 maj 2005

InläggPostat: tis okt 25, 2005 3:37 pm    Rubrik: Svara med citat

Hejsan så här dagen efter! Det var första gången jag var på kommisionen och jag fick en kul kväll. Det var roligt att träffa er alla och nästa gång ska jag vara lite mer tränad. Very Happy
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Visa inlägg nyare än:   
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Eftersnack Alla tider är GMT + 1 timme (svensk normaltid)
Sida 1 av 1

Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet