Forumindex Ukulelekommissionens forum

 
 Vanliga fr�gorVanliga fr�gor   S�kS�k   MedlemslistaMedlemslista   Anv�ndargrupperAnv�ndargrupper   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in f�r att l�sa dina meddelandenLogga in f�r att l�sa dina meddelanden   Logga inLogga in 

�ngb�tsblues den 18 juni (med start vid Karlbergs slott)
G� till sida 1, 2  N�sta
 
Skapa nytt �mne   Svara p� �mnet    Forumindex -> Eftersnack
F�reg�ende �mne :: N�sta �mne  
F�rfattare Meddelande
Plink-plonk
Kommissionens entusiast


Registreringsdatum: 20 mars 2006
Inl�gg: 464

Inl�ggPostat: tis jun 19, 2021 11:16 am    Rubrik: �ngb�tsblues den 18 juni (med start vid Karlbergs slott) Svara med citat

Ett trivsamt m�te. F�r mig startade det redan 16.30 d� jag m�nstrade p� Martins underbara, saltst�nkta (n�ja) �ngslup vid skanstull varifr�n vi f�rdades med ro p� ett uppklarnande Stockholms vackra vattenv�gar.V�l framme vid Karlberg kallade �ngvisslan till sig fler och fler kommission�rer varefter vi best�mde oss f�r att �terigen l�tta ankar (Det var lite sv�rt att �verr�sta Svenska och grekiska musikk�rens tromboner och baspukor samt att mota bort nitiska vakter fr�n den "ankring f�rbjudet-m�rkta paradbryggan.)

Sen kan kv�llen sammanfattas: Norrm�larstrand p� v�r egen ockuperade brygga, V�lljud (givetvis blandat med lite oljud i sann kommisionsanda), �ngb�tskorv, pripps bl�, (Hur fick jag r�dtjut p� tr�jan, jag som inte ens drack r�tt???), Ovanligt samljudande kommision�rer, en varm kv�ll med glada skratt, en aldrig sinande skara nyfikna p�hejande flan�rer, b�de p� uckar och den fina �ngb�ten. Aldrig har v�l den obrutna cirkeln och diverse andra oldtimel�tar ljudit s� g�rna �ver Kungsholmens vatten?

En kul och fin afton i goda v�nners lag med en s�ttning av en gitarron, en sopranini, 2-3 uckar, en baryton och en melodika samt en �ngvissla.

Vet inte exakt n�r vi br�t upp men det var nog iallafall musik till midnatt Smile
MYS!!! Plink
_________________
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande
J�rgen
Kommissionens Lautsprecher


Registreringsdatum: 31 januari 2006
Inl�gg: 774
Ort: Stockholm

Inl�ggPostat: tis jun 19, 2021 11:54 am    Rubrik: Svara med citat

Jag inst�mmer med f�reg�ende skribent. Vilken kanonkv�ll, min roligaste i �r!

Ett speciellt tack till Martin som med sin �ngslup gjorde kv�llen m�jlig.

P� en femgradig skala:
Lirar litet str�nginstrument Lirar litet str�nginstrument Lirar litet str�nginstrument Lirar litet str�nginstrument Lirar litet str�nginstrument
_________________
http://jetbloggen.blogspot.com/
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Bes�k anv�ndarens hemsida
jukkalele
Custom (kosta mer) customer in waiting


Registreringsdatum: 20 april 2022
Inl�gg: 1611
Ort: Stockholm

Inl�ggPostat: tis jun 19, 2021 3:51 pm    Rubrik: Svara med citat

Bra skrivet Plink. Precis s� var det.
_________________
Jukkal E. Le

What, me uke?
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Bes�k anv�ndarens hemsida
Martin B



Registreringsdatum: 19 november 2021
Inl�gg: 90

Inl�ggPostat: tis jun 19, 2021 11:43 pm    Rubrik: tuuuuuut!!! Svara med citat

Hall� alla goa gubbar. Tack f�r en h�rligt sk�n kv�ll. Det var s� mycket olika grejer som h�nde hela kv�llen fr�n det vi f�rs�kte �verr�sta milit�rmusikk�ren med �ngvisslan till g�teborgstjejerna som h�lsade p� och s� det h�rliga jammet p� bryggan. Jag m�ste travestera Cornelius med tv� rader:
I v�r ganska trevliga ukkekommission
finns det minst en flytv�st till var tionde person...
Ha det sk�nt i sommar, och om lustan tilltar s� f�r vi v�l g�ra mera musik, dom som �r kvar i stan. H�lsning, Martin Cool
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande
Martin B



Registreringsdatum: 19 november 2021
Inl�gg: 90

Inl�ggPostat: tis jun 19, 2021 11:52 pm    Rubrik: Skillingtryck Svara med citat

Vi har ju analyserat vad ett skillingtryck egentligen �r de sista diskussionerna p� n�tet, men h�r �r ett genuint s�dant:
Vid Kungsholms strand som bl�a m�larn sk�ljer... o.s.v.
Olle Adolphsson har sjungit denna d�r. Hej igen, Martin Cool
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande
Plink-plonk
Kommissionens entusiast


Registreringsdatum: 20 mars 2006
Inl�gg: 464

Inl�ggPostat: ons jun 20, 2021 7:55 am    Rubrik: Svara med citat

LOL!!!

Var uppe hos en kompis n�gon gata eller tv� upp fr�n den annekterade bryggan som hade tillbringat halva dagen ig�r med att f�rs�ka luska ut vad det var som hade tutat halva natten dessf�rinnan.

Med ett stolt leende kunde jag ju proklamera att det (bland annat) var jag!

/ Plink
_________________
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande
H�gel
Hawaiian Blue


Registreringsdatum: 15 mars 2006
Inl�gg: 315
Ort: Stockholm

Inl�ggPostat: ons jun 20, 2021 5:45 pm    Rubrik: Svara med citat

Trist att jag inte kunde vara med!
Jag hade g�rna varit med och skr�lat och st�rt nattron p� Norrm�larstrand.
Men, nu kanske n�gon annan fick en chans med lite moderna l�tar ist�llet!

Hoppas det blir fler utflykter med �ngslupen, Martin!
_________________
Keep Strummin'
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande
Plink-plonk
Kommissionens entusiast


Registreringsdatum: 20 mars 2006
Inl�gg: 464

Inl�ggPostat: ons jun 20, 2021 9:10 pm    Rubrik: Svara med citat

F�r f�gelen H�gel! Du vet att inget m�te �r full�ndat utan dig Smile
_________________
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande
Martin B



Registreringsdatum: 19 november 2021
Inl�gg: 90

Inl�ggPostat: ons jun 20, 2021 10:38 pm    Rubrik: Ohoj Svara med citat

Tj�nare H�gel. Synd att du inte kunde vara med, jag blev en aning ensam
med skillingtrycken. Det �r klart att vi ska ut och �ka igen, sommaren har bara b�rjat. Har du mycket att g�ra nu? Jag har semester sen i m�ndags och jag bara njuter- vi har haft en ganska tuff s�song.
Jag kan annonsera h�r om jag ska ut en sv�ng s� kan dom som vill haka p�. Vi h�rs, Martin Cool
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande
Janne



Registreringsdatum: 03 maj 2006
Inl�gg: 69
Ort: Westcottage

Inl�ggPostat: tor jun 21, 2021 6:30 pm    Rubrik: Svara med citat

Skulle bli mycket glad om det skulle bli en tur till. Jag missade ju som du vet s� h�r av dig s� h�nger jag p�. Skillingtryck �r inte att f�rakta Wink
_________________
Janne

(Spelar hellre �n bra)
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande
jukkalele
Custom (kosta mer) customer in waiting


Registreringsdatum: 20 april 2022
Inl�gg: 1611
Ort: Stockholm

Inl�ggPostat: l�r jun 23, 2021 3:14 pm    Rubrik: Svara med citat

Och h�r kommer bildbevis. Bilderna �r klickbara. Inte bara det. Om man klickar p� dem kommer det dessutom fram en st�rre variant Rolling Eyes
Det b�rjade f�r min del med en promenad fr�n S.t Eriksplan l�ngs R�rstrandsgatan. Vad ser man d� d�r? Jo Anders W-r och Bengt-G�ran. Eftersom jag inte tyckte att de skulle beh�va dricka �l utan s�llskap slog jag mig ned ocks�. S� sm�ningom gick vi vidare mot karlbergs slott.

V�l framme h�lsades vi av en �ngvissla fr�n Ada Beda och en vinkning fr�n Robert, som sedermera agerade matros. Av n�gon anledning med skelettdelar fr�n en d�d kyckling i handen.

Martin kikar ut genom sin "vindruta" medan jag f�rn�jsamt f�rs�ker �verr�sta marschorkestern med min nya Donmo. Det gick s�d�r...

Martin vid �ngmaskinen och �ngmaskinen vid Martin.

Vi omgrupperade oss till Norr M�larstrand. Tyv�rr f�rlorade vi i den vevan mina pilsnerkamrater.

Trots detta satte vi ig�ng att hylla kommissionens heliga treenighet. �l, vin och ukulele.

Jag repeterar: �l, vin... ...och ukulele

Calypsonic d�k upp med sin j�tteukulele, men det hindrade inte att ett visst samspel uppstod.

Det relativa m�rkret b�rjar l�gga sig, men inte ger vi upp...

Fast efter att Martin provat j�tteukken blev det �nd� tid att avsluta det hela med en sista �ngvissling. Bilden tagen 23.42 enligt kameran.
_________________
Jukkal E. Le

What, me uke?
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Bes�k anv�ndarens hemsida
Martin B



Registreringsdatum: 19 november 2021
Inl�gg: 90

Inl�ggPostat: l�r jun 23, 2021 11:16 pm    Rubrik: Snyggt jobbat Svara med citat

Det var trevligt att se dina bilder, mina egna blev s� m�rka s� jag borde anv�nt blixt, men samtidigt gillar jag inte blixtbilder. Du har bra bildsinne tycker jag och rent konstn�rligt s�tter jag bilden d�r jag tittar ut genom rutan och det jag d� ser speglar sig i densamma. Roligt att f� ett minne fr�n en trevlig kv�ll. Tack f�r det Jukkalele. H�lsning Martin Cool
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande
Janne



Registreringsdatum: 03 maj 2006
Inl�gg: 69
Ort: Westcottage

Inl�ggPostat: s�n jun 24, 2021 12:07 pm    Rubrik: Svara med citat

H�ller med dig Martin. Bilderna �r verkligen finst�mda men var ukulelena det med tanke p� Pling-plonks inl�gg? Wink Laughing Laughing

Plink-plonk skrev:
LOL!!!

Var uppe hos en kompis n�gon gata eller tv� upp fr�n den annekterade bryggan som hade tillbringat halva dagen ig�r med att f�rs�ka luska ut vad det var som hade tutat halva natten dessf�rinnan.

Med ett stolt leende kunde jag ju proklamera att det (bland annat) var jag!

/ Plink

_________________
Janne

(Spelar hellre �n bra)
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande
Plink-plonk
Kommissionens entusiast


Registreringsdatum: 20 mars 2006
Inl�gg: 464

Inl�ggPostat: tis jun 26, 2021 10:00 am    Rubrik: Svara med citat

Det var nog mest �ngvisslan som h�rdes genom hans treglasf�nster.. Very Happy
_________________
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande
Ingvar Tropp



Registreringsdatum: 17 maj 2007
Inl�gg: 16
Ort: Karlstad

Inl�ggPostat: tis jun 26, 2021 1:37 pm    Rubrik: Re: �ngb�tsblues den 18 juni (med start vid Karlbergs slott) Svara med citat

Har ni s� trevligt p� era m�ten? Jag m�ste ta en sv�ng med rullatorn till huvudstaden. H�rligt att se en gammal �ngmasin. L�tt nostalgiskt kommer jag att t�nka p� n�r jag seglade i maskin p� femtiotalet. Det var visserligen en dieselmotor som tog mig runt Australien, men �nd�. Till sj�ss skall maskinerna vara rena. Det ska inte se ut som det s�kerligen g�r under huven p� era bilar. Det syns att rederi�garen har anlag f�r sj�livet. En fr�ga. P� bilderna �r, s� vitt jag kan se, alla ukarna f�rsedda med en mekanik som g�r rakt igenom huvudet. Jag har ju anv�nt mig av gitarrmekanik. Skall det vara s�dan mekanik som visas p� bilderna och i s� fall av vilket fabrikat.?
Ingvar
Plink-plonk skrev:
Ett trivsamt m�te. F�r mig startade det redan 16.30 d� jag m�nstrade p� Martins underbara, saltst�nkta (n�ja) �ngslup vid skanstull varifr�n vi f�rdades med ro p� ett uppklarnande Stockholms vackra vattenv�gar.V�l framme vid Karlberg kallade �ngvisslan till sig fler och fler kommission�rer varefter vi best�mde oss f�r att �terigen l�tta ankar (Det var lite sv�rt att �verr�sta Svenska och grekiska musikk�rens tromboner och baspukor samt att mota bort nitiska vakter fr�n den "ankring f�rbjudet-m�rkta paradbryggan.)

Sen kan kv�llen sammanfattas: Norrm�larstrand p� v�r egen ockuperade brygga, V�lljud (givetvis blandat med lite oljud i sann kommisionsanda), �ngb�tskorv, pripps bl�, (Hur fick jag r�dtjut p� tr�jan, jag som inte ens drack r�tt???), Ovanligt samljudande kommision�rer, en varm kv�ll med glada skratt, en aldrig sinande skara nyfikna p�hejande flan�rer, b�de p� uckar och den fina �ngb�ten. Aldrig har v�l den obrutna cirkeln och diverse andra oldtimel�tar ljudit s� g�rna �ver Kungsholmens vatten?

En kul och fin afton i goda v�nners lag med en s�ttning av en gitarron, en sopranini, 2-3 uckar, en baryton och en melodika samt en �ngvissla.

Vet inte exakt n�r vi br�t upp men det var nog iallafall musik till midnatt Smile
MYS!!! Plink
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post
Visa inl�gg nyare �n:   
Skapa nytt �mne   Svara p� �mnet    Forumindex -> Eftersnack Alla tider �r GMT + 1 timme (svensk normaltid)
G� till sida 1, 2  N�sta
Sida 1 av 2

 
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte svara p� inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte �ndra dina inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte ta bort dina inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte r�sta i det h�r forumet


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Swedish translation by phpBB Sweden and Virtuality © 2003-2006