Forumindex Ukulelekommissionens forum

 
 Vanliga fr�gorVanliga fr�gor   S�kS�k   MedlemslistaMedlemslista   Anv�ndargrupperAnv�ndargrupper   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in f�r att l�sa dina meddelandenLogga in f�r att l�sa dina meddelanden   Logga inLogga in 

Ska vi ses den 18 juni 2007?
G� till sida F�reg�ende  1, 2, 3  N�sta
 
Skapa nytt �mne   Svara p� �mnet    Forumindex -> M�ten p� g�ng
F�reg�ende �mne :: N�sta �mne  
F�rfattare Meddelande
Robert_Hultman
Diktator light


Registreringsdatum: 21 april 2022
Inl�gg: 1782
Ort: Stockholm

Inl�ggPostat: m�n jun 04, 2022 8:07 pm    Rubrik: Svara med citat

Men hall�!!!

V�rst vad den h�r tr�den har sp�rat ur. Iofs intressanta inl�gg, l�nkar, upplysningar och synpunkter men var sn�lla och avhandla dem p� annan plats i forumet.

H�r diskuterar vi ett eventuellt m�te den 18 juni 2007

Forumpolis

F�rslaget �r allts� Karlbergparken (exakt var "to be decided" men det finns ju n�got slags tempel som kan erbjuda visst skydd i h�ndelse av regn). Tid? Fr�n 18, typ.

Vilka kommer? (anm�lan �r inte bindande)
_________________
N�got slags initiativtagare
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande
Lasse R
Kommissionens sommartomte


Registreringsdatum: 26 maj 2005
Inl�gg: 199

Inl�ggPostat: m�n jun 04, 2022 8:27 pm    Rubrik: Svara med citat

Karlberg �r ocks� v�ldigt bra. D�r har jag upplevt m�nga Drakb�tspaddlingar med �l och vin. Det �r ocks� v�ldigt fint v�der d�r.
18,00 med gosefilt att sitta p� och en flaska R�TT Laughing Laughing Laughing Laughing
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande
J�rgen
Kommissionens Lautsprecher


Registreringsdatum: 31 januari 2006
Inl�gg: 776
Ort: Stockholm

Inl�ggPostat: m�n jun 04, 2022 8:37 pm    Rubrik: Svara med citat

Robert_Hultman skrev:
Vilka kommer? (anm�lan �r inte bindande)

Jag �r p� med laddad picnickorg (en del kolhydrater i form av vin och sedan bara fett och protein).
_________________
http://jetbloggen.blogspot.com/
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Bes�k anv�ndarens hemsida
Lasse R
Kommissionens sommartomte


Registreringsdatum: 26 maj 2005
Inl�gg: 199

Inl�ggPostat: tis jun 05, 2022 6:18 pm    Rubrik: Svara med citat

En bindande anm�lan kommer fr�n mig!
"Manhattanfolket" begriper jag inte? To be decided?
Om det blir regn och tempel s� k�r vi P�rleporten eller hur? Rolling Eyes Rolling Eyes Rolling Eyes
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande
Martin B



Registreringsdatum: 19 november 2021
Inl�gg: 90

Inl�ggPostat: ons jun 06, 2022 11:33 pm    Rubrik: Det verkar gr�nt Svara med citat

Det ser ut som att jag kan komma den 18:e. Det ska bli kul. Om jag tar b�ten s� kan de som kommer fr�n s�der f� �ka med, den ligger under Skanstullsbron. Om det finns n�n intresserad s� kan vi v�l komma �verens om detaljer h�r. Mors, Martin B Cool
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande
Janne



Registreringsdatum: 03 maj 2006
Inl�gg: 69
Ort: Westcottage

Inl�ggPostat: tis jun 12, 2021 11:33 am    Rubrik: Svara med citat

Det skulle vara en stor �ra att f� �ka med i din b�t. Bilderna du visade mig och J�rgen p� b�ten har gett mersmak.
Finns inte tillg�nglig f�rr�n p� s�ndag kv�ll d� jag kommer hem igen. Tittar in h�r och kollar vad som h�nder d�.
_________________
Janne

(Spelar hellre �n bra)
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande
jukkalele
Custom (kosta mer) customer in waiting


Registreringsdatum: 20 april 2022
Inl�gg: 1614
Ort: Stockholm

Inl�ggPostat: tor jun 14, 2021 3:31 pm    Rubrik: Svara med citat

Urs�kta en m�h�nda inskr�nkt individ, som trots �ver 20 �r i str�ck i Stockholm, aldrig har funnit anledning att bes�ka trakterna kring Karlbergs slott. Men parken, �r det det gr�na runt/bakom slottet? �r inte det i s� fall r�tt stort? Har n�gon, i omr�det mer bevandrad individ n�got mer specifikt f�rslag till var i spenaten det hela ska �ga rum, eller ska vi g� omkring och ropa?

Tempel? talar vi buddhist-, hindu- eller vattens-? Ja jag vet, det sista blir lite felstavat, f�rl�t d�!

Jag l�gger korgen (den jag fick av en dam) i bl�t redan idag s� att inte vinet rinner igenom p� m�ndag.
_________________
Jukkal E. Le

What, me uke?
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Bes�k anv�ndarens hemsida
Robert_Hultman
Diktator light


Registreringsdatum: 21 april 2022
Inl�gg: 1782
Ort: Stockholm

Inl�ggPostat: tor jun 14, 2021 4:21 pm    Rubrik: Svara med citat

Idag �r vi p� v�rt gener�sa hum�r och f�rl�ter den oh�ljda inskr�nktheten.

Jag har kommit �ver nedanst�ende spionfoto �ver Krigsh�gskolan med omnejd (Karlbergs slott och slottspark) och med r�d rektangel markerat det omr�de inom vilket mitt minne s�ger mig att "templet" finns. Med gula cirklar har jag markerat vad jag (som helt saknar �ngb�tskompetens) uppfattar som m�jliga landstigningsomr�den i parken.



Min f�rsta tanke var att det kunde vara bra att tr�ffas i den r�da rektangeln f�r att det i h�ndelse av regn skulle g� att s�ka skydd i "templet". Men Martin B:s b�tplan "st�llde till" det. Jag antar att han inte vill l�mna b�ten obevakad vid bryggan och bege sig bortom synh�ll fr�n den. (Jag skulle nog inte vilja det).

S� i h�ndelse av b�t (vilket v�l f�ruts�tter sol) ska vi kanske h�lla oss p� den gr�na triangeln (gr�smatta) mellan de b�da gula ringarna p� bilden?

H�r skulle vi beh�va lite input fr�n �ngb�tsbasen (nu fick man till det va ) innan vi best�mmer. Gr�splanen vid vattnet �r ett omtyckt utflyktsm�l s� om vi �r d�r f�r vi publik vare sig vi vill eller inte. I parken �r det lite mer avskiljt varf�r det var mitt f�rstahandsval.
_________________
N�got slags initiativtagare
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande
jukkalele
Custom (kosta mer) customer in waiting


Registreringsdatum: 20 april 2022
Inl�gg: 1614
Ort: Stockholm

Inl�ggPostat: tor jun 14, 2021 6:52 pm    Rubrik: Svara med citat

Jag uppfattar det som att den gr�na triangeln har en pendag i den gr� triangeln som tj�nar som parkeringsplats. Slump eller estetiskt sinne hos n�gon ansvarig?

�ngb�tsbas... eller Beundran ? Vet inte. Kanske b�de och.

Vill vi inte ha publik, menar du? Wink Rolling Eyes
_________________
Jukkal E. Le

What, me uke?
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Bes�k anv�ndarens hemsida
J�rgen
Kommissionens Lautsprecher


Registreringsdatum: 31 januari 2006
Inl�gg: 776
Ort: Stockholm

Inl�ggPostat: fre jun 15, 2021 7:28 am    Rubrik: Svara med citat

Jag noterar att omr�det i r�da rutans �verkant/det �ppna omr�dets underkant (nedanf�r tennisbanorna) heter S�ngarkullen. Shocked
_________________
http://jetbloggen.blogspot.com/
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Bes�k anv�ndarens hemsida
Martin B



Registreringsdatum: 19 november 2021
Inl�gg: 90

Inl�ggPostat: fre jun 15, 2021 10:09 am    Rubrik: Konsten att ang�ra en brygga Svara med citat

God dag. Om jag kommer b�tledes s� �r bryggan i den v�nstra gula ringen den plats jag t�nkt anv�nda. Uppe i parken bakom slottet fr�n bryggan sett �r v�l inte s� bra f�r mig d�rf�r att jag har f�r mig att det finns en skylt om f�rbud mot att ligga f�rt�jd vid bryggan. Om man �nd� g�r det b�r man nog befinna sig inom synh�ll. Regn �r ingen katastrof d� b�ten har en salong d�r �tminstone sex personer kan spela ukke och ett
par till kan sitta i sittbrunn under tak. Om vi inte blir fler �n �tta och det regnar s� sitter vi i b�ten och l�gger oss f�r ankar n�gra meter utanf�r bryggan, d�r har jag avnjutit m�ngen m�ltid, s� jag vet vad jag talar om.
Det beror p� hur m�nga vi blir, jag kanske tar cykeln s� kan vi ligga i vilken park som helst, vi f�r se. H�lsning, Martin. Cool
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande
zpreston



Registreringsdatum: 01 juli 2006
Inl�gg: 132
Ort: Norrland

Inl�ggPostat: s�n jun 17, 2021 6:01 pm    Rubrik: Svara med citat

Sorry guys, blir det samma tr�kiga v�der i morgon �r risken stor att jag bangar. Jag har begr�nsningar. Sitta o frysa o bli kall om fingrar och stj�rt - njaeee.
_________________
- they call me the queen of Bossa Nova -
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande
J�rgen
Kommissionens Lautsprecher


Registreringsdatum: 31 januari 2006
Inl�gg: 776
Ort: Stockholm

Inl�ggPostat: s�n jun 17, 2021 7:07 pm    Rubrik: Svara med citat

Den senaste SMHI-prognosen s�ger uppeh�ll. Inte s� varmt kanske men uppeh�ll. Cool
_________________
http://jetbloggen.blogspot.com/
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Bes�k anv�ndarens hemsida
Janne



Registreringsdatum: 03 maj 2006
Inl�gg: 69
Ort: Westcottage

Inl�ggPostat: s�n jun 17, 2021 8:38 pm    Rubrik: Svara med citat

Sn�lla Martin, cykla inte jag sitter var som helst bara jag f�r �ka med. Beundran Din b�t �r n�st en 10.000:- Ukulele det finaste jag sett. Den m�ste bara f� besk�das.
_________________
Janne

(Spelar hellre �n bra)
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande
Martin B



Registreringsdatum: 19 november 2021
Inl�gg: 90

Inl�ggPostat: s�n jun 17, 2021 8:54 pm    Rubrik: Hur g�r vi imorgon? Svara med citat

Vad s�ger ni boys, ska vi ses trots v�derutsikterna? Jag s�g nionyheterna
ikv�ll, och det kunde v�l bli n�n skur vad jag f�rst�r. Det vore kanske l�nt att tala om ifall ni t�nker utmana �det och komma trots v�derutsikterna eller ska vi banga? Det �r ju inget kul att komma alone, s� dom som l�ser detta kan v�l tala om hur dom g�r. Det verkar ju som om min �ngare r�cker som vistelse f�r vi blir nog inte s� m�nga. Men i s� fall vore det trevligt att f� s�llskap med n�n fr�n Skanstull som kan hj�lpa att hiva i ankare vid bryggan. Lite �sikter om tr�ffen skulle sitta fint s� man vet vad som v�ntar. Mandom, mod och morske m�n.
H�lsning, Martin Cool
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande
Visa inl�gg nyare �n:   
Skapa nytt �mne   Svara p� �mnet    Forumindex -> M�ten p� g�ng Alla tider �r GMT + 1 timme (svensk normaltid)
G� till sida F�reg�ende  1, 2, 3  N�sta
Sida 2 av 3

 
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte svara p� inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte �ndra dina inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte ta bort dina inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte r�sta i det h�r forumet


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Swedish translation by phpBB Sweden and Virtuality © 2003-2006