Forumindex Ukulelekommissionens forum

 
 Vanliga fr�gorVanliga fr�gor   S�kS�k   MedlemslistaMedlemslista   Anv�ndargrupperAnv�ndargrupper   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in f�r att l�sa dina meddelandenLogga in f�r att l�sa dina meddelanden   Logga inLogga in 

24/10 18.30 p� Hard Rock Caf�
G� till sida 1, 2  N�sta
 
Skapa nytt �mne   Svara p� �mnet    Forumindex -> M�ten p� g�ng
F�reg�ende �mne :: N�sta �mne  
F�rfattare Meddelande
ukulelerud
Happy Per


Registreringsdatum: 23 april 2022
Inl�gg: 601

Inl�ggPostat: ons okt 12, 2005 4:59 pm    Rubrik: 24/10 18.30 p� Hard Rock Caf� Svara med citat

Hej alla spelsugna. Vi som inte kunde tr�ffas den 6.e (o givetvis ni som kunde ox�!) har just f�tt erbjudande om att l�na Hard Rocks Festv�ning 24/10 f�r ett nytt kommissionssammantr�de.

F�ljande f�rslag till sammantr�desordning f�religger
-> Ev tidigare samlig f�r en matbit innan sammantr�det, ca 17.30 o fram�t
-> 18.30 Samling f�r oss ukulelerockies
-> 19.15 Kommissionssammantr�det �ppnar med val av "st�mgaffel"
-> 19.20 Spelning av fastst�llda �vningsl�tar under ledning av resp fadder (har listat tv� f�rslag nedan)
-> xx.xx Introduktion av ev nya l�tar fr�n dessa l�tars faddrar
-> xx.xx Gott & Blandat i st�rre eller mindre grupper
-> xx.xx Kommissionens nationals�ng spelas
-> xx.xx Alla g�r hem

F�rslag p� l�tar att f�rbereda inf�r n�sta m�te
- Norge (med Elenor som fadder)
- Vad i he... har dom f�r sig p� banken (med Robert H som fadder)
- ...

Fler f�rslag efterlyses. Tror det var Robban som tidigare uttryckt att det nog i alla fall behovs 5-6 l�tar f�r att tillfredst�lla suget. Men va f-n, vi m�ste ju b�rja n�gonstans Very Happy

Om sen alla som musikanter ser till att f� med sig en egen utskrift p� de l�tar som �r uppe p� spellistan s� �r det lite bra. Extra bra �r att g�ra som bl a Jukk-al-Ele, n�mligen att skriva ut o samla kommissionens l�tar i en egen p�rm. D� blir det ju ingen hejd p� v�ra m�jligheter att rocka loss p� v�ra ukuleles. Typ!

Vill n�gon introducera ngn ny l�t o faddra f�r den s� �r det ju lite bra om den personen tar med n�gra extra ex av text o ackord p� den aktuella l�ten. Underl�ttar liksom introduktionen av densamma.

S� tycker jag. Robban har lovat att komma. Jag ox�. Det blir tv�! Blir vi fler? Lokalen �r faktiskt r�tt rymlig ...
_________________
ukulelerud Rolling Eyes


Senast �ndrad av ukulelerud den tis dec 13, 2021 9:20 pm, �ndrad totalt 1 g�ng
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande
Mats



Registreringsdatum: 04 augusti 2005
Inl�gg: 67
Ort: Stockholm

Inl�ggPostat: ons okt 12, 2005 8:21 pm    Rubrik: Svara med citat

J�ttebra! Jag kommer!

Mats
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande
jukkalele
Custom (kosta mer) customer in waiting


Registreringsdatum: 20 april 2022
Inl�gg: 1614
Ort: Stockholm

Inl�ggPostat: tor okt 13, 2005 9:34 am    Rubrik: Svara med citat

Finemang. Jag kommer.
_________________
Jukkal E. Le

What, me uke?
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Bes�k anv�ndarens hemsida
Robert_Hultman
Diktator light


Registreringsdatum: 21 april 2022
Inl�gg: 1782
Ort: Stockholm

Inl�ggPostat: tor okt 13, 2005 10:07 am    Rubrik: Svara med citat

Ukulelerud har ju redan avsl�jat att jag t�nker hedra tillst�llningen den 24 med min n�rvaro (alltid lika blygsam) s� det beh�ver jag inte skriva. Men jag t�nkte ocks� f�resl� en l�t:
Oh Susanna (I come from Alabama with my banjo on my knee).

K�ck l�t, enkel l�t (v�ldigt enkel i r�tt tonart). Vi ska v�l ha n�gra scoutl�tar som folk kan sjunga st�mmor till n�r man ska g�ra reklam f�r ukken p� partyt.
_________________
N�got slags initiativtagare
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande
ukulelerud
Happy Per


Registreringsdatum: 23 april 2022
Inl�gg: 601

Inl�ggPostat: tor okt 13, 2005 10:49 am    Rubrik: Svara med citat

Kul, utg�r fr�n att du d� p�tar dig rollen som sj�lvskriven fadder f�r densamma o att den strax ligger upplagd i kommissionens textarkiv (fast det kanske den redan g�r?) Confused
_________________
ukulelerud Rolling Eyes
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande
Eva Forss



Registreringsdatum: 02 maj 2005
Inl�gg: 18
Ort: Gubb�ngen

Inl�ggPostat: fre okt 14, 2005 8:39 am    Rubrik: Svara med citat

Toppen! Jag kommer Wink
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande
Lennart



Registreringsdatum: 08 september 2021
Inl�gg: 3
Ort: Sollentuna

Inl�ggPostat: m�n okt 17, 2005 7:37 pm    Rubrik: Nya medlem p� n�sta m�te Svara med citat

Hej, heter Lennart Lindrot och kommer att delta i n�sta m�te.
Som ny medlem undrar jag om det beh�vs n�gon f�rberedelse, typ in�vning av er "gamla l�tar" till kommande m�te p� HRC. Kan jag komma �t dessa utan att delta vid m�tet f�rst?

Lennart Shocked
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande
Robert_Hultman
Diktator light


Registreringsdatum: 21 april 2022
Inl�gg: 1782
Ort: Stockholm

Inl�ggPostat: m�n okt 17, 2005 8:07 pm    Rubrik: Svara med citat

Hej Lennart.
Jag tycker jag k�nner igen ditt namn. Var inte du en av de som registrerade sig tidigt p� ukulele meetup? Rent av if�rst av alla? (I begynnelsen var Lennart Lindrot Wink )
Hursomhelst. V�lkommen hit.

F�rberedelser, ja. Vi har sagt att vi f�rs�ker best�mma ett antal l�tar (fr�n b�rjan sa vi tre men erfarenheterna visar att vi nog ska ha fler) som vi best�mmer inf�r varje m�te. Till m�tet �var man in en, tv� eller fler av l�tarna allt efter vad man har tid, orkar eller vill.

P� n�sta m�te har vi t�nkt f�rs�ka ha lite mer struktur (och hoppas att det inte g�r det mindre roligt att tr�ffas). Hur det �r t�nkt att se ut framg�r av Ukuleleruds inl�gg tidigare h�r i tr�den.

P� l�tlistan den 24:e har vi Norge, Norge, Vad i helvete har de f�r sig in i banken efter 3 och Oh Susanna. Det finns utrymme f�r fler. (Jag vet att Pierre, v�r franske kommission�r, f�rs�ker f� fram en bra fransk l�t till m�tet) Du kanske har n�gon l�t att f�resl�? (I idealfallet kan du ocks� vara "fadder" till l�ten. Dvs vara den som "visar" oss andra hur den l�ter och eventuella tips och trix f�renade med att spela den. Men det �r inget krav - man f�r f�resl� l�tar �nd�)

PS Du har ett PM DS
_________________
N�got slags initiativtagare
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande
Lennart



Registreringsdatum: 08 september 2021
Inl�gg: 3
Ort: Sollentuna

Inl�ggPostat: m�n okt 17, 2005 10:14 pm    Rubrik: Svara med citat

Jo Robert dina reflektioner om ukulele meetup st�mmer. Var nog lite avis p� G�teborgarna och deras gruppsamverkan i Ukuleleklubben d�rav orsaken till meetup med hopp om en Sthlmsgrp. Verkligen kul med kommisionen! Sj�lv har mitt fysiska engagemang varit obefintligt pga av akut tidsbrits senaste �ret, men jag har f�ljt utvecklingen, nu ser l�get b�ttre ut s� jag kommer p� m�tet.

Lennart
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande
lilla my



Registreringsdatum: 05 maj 2005
Inl�gg: 5

Inl�ggPostat: tis okt 18, 2005 7:37 pm    Rubrik: Svara med citat

Tjingeling!

En f�rsking p� ukke anm�ler sitt intresse, hmm blev tv�rfeg helt pl�tsligt men men...

T�nkte dyka upp p� m�ndag, f�rs�kte komma in p� ukkekommissionens l�tar men se d�r fick jag tji. Tips om hur jag ska g�ra?
var ju tydligen endast f�r speciella, men hall��� jag �r faktiskt ocks� speciell s� det s�.

vore tacksam f�r hj�lp.
v�nligen anja
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post
Robert_Hultman
Diktator light


Registreringsdatum: 21 april 2022
Inl�gg: 1782
Ort: Stockholm

Inl�ggPostat: tis okt 18, 2005 7:56 pm    Rubrik: Svara med citat

Kul! Klart du ska vara med p� m�ndag!

Klicka riktigt h�rt p� forumrubriken, ska du se att du kommer in. Ibland k�rvar den lite men det brukar ge med sig om man f�rs�ker igen Wink

mvh
Robert

PS Du har PM DS
_________________
N�got slags initiativtagare
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande
Leni



Registreringsdatum: 11 augusti 2005
Inl�gg: 8
Ort: Waxholm

Inl�ggPostat: ons okt 19, 2005 5:35 pm    Rubrik: Svara med citat

Jag �r ox� en nyb�rjare som t�nker komma p� M�ndag, det ska bli sp�nnande. Vi se�s Leni
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande
Eleonore



Registreringsdatum: 15 juli 2005
Inl�gg: 15

Inl�ggPostat: tor okt 20, 2005 7:29 am    Rubrik: Svara med citat

Hejsan Kommissionen

Jag kan tyv�rr inte komma p� m�ndag. Jag kopierade upp Norge-visan och delade ut den till dem som var med p� f�rra m�tet, s� det borde finnas n�gra extra ex av den som cirkulerar. Ha s� skoj p� m�ndag!

H�lsningar
Eleonore
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande
jukkalele
Custom (kosta mer) customer in waiting


Registreringsdatum: 20 april 2022
Inl�gg: 1614
Ort: Stockholm

Inl�ggPostat: tor okt 20, 2005 2:35 pm    Rubrik: Svara med citat

Ett par l�tf�rslag till m�ndag:

The final countdown �r en ov�ntat bra ukkel�t. Den kar ocks� f�rdelen att man kan dela p� uppgifterna. N�gon eller n�gra spelar intro/riff medan andra spelar de bakomliggande ackorden. Jag tror att det framg�r b�ttre hur och i vilken ordning saker kan komma om man tittar p� min svenska �vers�ttning, som heter min ukulele (utan "och jag" p� slutet)

Act Naturally �r en l�t som jag postade f�r ett tag sedan, mest p� kul. Det kanske inte �r en l�t som alla k�nner igen, men den �r r�tt enkel, s� det kan nog g� att f� till n�t �ven om man inte kunnat �va. M�jligen �r den lite trist att bara spela r�tt upp och ner, men vi kan ju prova.

Sedan tycker jag att det kunde vara intressant att h�ra Robert sjunga A Natural Woman. Dels f�r att f� h�ra hur versen g�r, vilket fallit mig ur minnet, dels f�r att h�ra med vilken grad av inlevelse han kan p�st� att han �r just en s�dan, eller i alla fall k�nner sig som en...
_________________
Jukkal E. Le

What, me uke?
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Bes�k anv�ndarens hemsida
Robert_Hultman
Diktator light


Registreringsdatum: 21 april 2022
Inl�gg: 1782
Ort: Stockholm

Inl�ggPostat: tor okt 20, 2005 3:16 pm    Rubrik: Svara med citat

Jukkalele. Hur kan det bli s� h�r? Wink

F�rst en utm�rkt id� - att spela The final countdown p� m�ndag.
Sen en str�lande id� - att spela Act Naturally p� m�ndag.
� s� en s�n vurpa - att jag skulle sjunga A natural woman. Laughing

De tv� f�rsta l�tarna tycker jag vi genast enas om att de �r med p� l�tlistan till p� m�ndag.

Den som vill kan lyssna p� a natural woman p� (med?) ukulele och en manlig s�ngare h�r

http://www.ukuleleorchestra.com/samples/You_make_me_feel.MP3

Jukkalele ska jag hems�ka med en privatinspelad mp3:a d�r jag sjunger A natural woman i fel tonart till eget ukke-ackompanjemang. Han kommer att dr�mma mardr�mmar!
_________________
N�got slags initiativtagare
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande
Visa inl�gg nyare �n:   
Skapa nytt �mne   Svara p� �mnet    Forumindex -> M�ten p� g�ng Alla tider �r GMT + 1 timme (svensk normaltid)
G� till sida 1, 2  N�sta
Sida 1 av 2

 
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte svara p� inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte �ndra dina inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte ta bort dina inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte r�sta i det h�r forumet


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Swedish translation by phpBB Sweden and Virtuality © 2003-2006