Forumindex Ukulelekommissionens forum

 
 Vanliga fr�gorVanliga fr�gor   S�kS�k   MedlemslistaMedlemslista   Anv�ndargrupperAnv�ndargrupper   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in f�r att l�sa dina meddelandenLogga in f�r att l�sa dina meddelanden   Logga inLogga in 

New York Uke Fest 2007
G� till sida 1, 2, 3  N�sta
 
Skapa nytt �mne   Svara p� �mnet    Forumindex -> Evenemang
F�reg�ende �mne :: N�sta �mne  
F�rfattare Meddelande
Plink-plonk
Kommissionens entusiast


Registreringsdatum: 20 mars 2006
Inl�gg: 464

Inl�ggPostat: tor jan 11, 2022 12:39 am    Rubrik: Svara med citat

dags att f�ra upp den h�r tr�den till toppen igen... N�n som vill �ka dit??
_________________
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande
jukkalele
Custom (kosta mer) customer in waiting


Registreringsdatum: 20 april 2022
Inl�gg: 1611
Ort: Stockholm

Inl�ggPostat: tor jan 11, 2022 12:58 pm    Rubrik: Svara med citat

Fast denna g�ng �r det 26-29 april 2007 som g�ller.

Jo jag vill g�rna �ka dit. Om jag g�r det beror mest p� om det funkar av jobbsk�l. Man m�ste ju �ka senast torsdag morgon h�rifr�n och jag �r os�ker p� om det g�r. Det ser mycket tveksamt ut. Kan jag s� �ker jag.
_________________
Jukkal E. Le

What, me uke?
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Bes�k anv�ndarens hemsida
jukkalele
Custom (kosta mer) customer in waiting


Registreringsdatum: 20 april 2022
Inl�gg: 1611
Ort: Stockholm

Inl�ggPostat: m�n apr 16, 2022 9:59 pm    Rubrik: Svara med citat

YESSS
Nuu Yaawk Yook Fest kommer inte att fatta vad som drabbade dem.
Jag �ker. En smula f�rskjutna tidplaner p� jobbet gjorde det m�jligt. Fast jag f�r jobba som ett litet svin i n�gra dagar f�r att hinna med i alla fall, men vad g�r man inte...

Det s�gs att en viss diktator ocks� �ker
_________________
Jukkal E. Le

What, me uke?
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Bes�k anv�ndarens hemsida
Robert_Hultman
Diktator light


Registreringsdatum: 21 april 2022
Inl�gg: 1779
Ort: Stockholm

Inl�ggPostat: tis apr 17, 2022 9:54 am    Rubrik: Svara med citat

Jo, jag �ker.

(Sj�lva arrangemanget �r nog v�rt resan men jag ser s�rskilt mycket fram emot att tr�ffa n�gra gamla ucke-bekanta och att bekanta mig med folk IRL som man tr�ffat i cyberrymden)
_________________
N�got slags initiativtagare
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande
Plink-plonk
Kommissionens entusiast


Registreringsdatum: 20 mars 2006
Inl�gg: 464

Inl�ggPostat: tor apr 19, 2022 10:43 am    Rubrik: Svara med citat

och det s�ger ni NU!?!??!
_________________
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande
jukkalele
Custom (kosta mer) customer in waiting


Registreringsdatum: 20 april 2022
Inl�gg: 1611
Ort: Stockholm

Inl�ggPostat: tor apr 19, 2022 11:55 am    Rubrik: Svara med citat

Ja, som jag sa i telefon var det ganska hastigt p�kommet. Och som jag skrev ovan trodde jag l�nge att jag inte skulle kunna. Och n�r det l�ste sig f�r n�gon veecka sedan eller s�, kopplade jag inte direkt ihop det med m�jligheten att �ka. Sedan gjorde jag det. F�rst g�llde det att fixa flygbiljett. N�r man hade pustat ut efter det kom tanken r�tt snabbt att man nog skulle ber�tta det ocks�, s� d� gjorde jag det. (Jag postade faktiskt i m�ndags Wink ) Hoppas att du kan f�lja med. Lirar litet str�nginstrument
_________________
Jukkal E. Le

What, me uke?
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Bes�k anv�ndarens hemsida
jukkalele
Custom (kosta mer) customer in waiting


Registreringsdatum: 20 april 2022
Inl�gg: 1611
Ort: Stockholm

Inl�ggPostat: m�n apr 23, 2022 1:33 pm    Rubrik: Svara med citat

Jag kan meddela att jag best�llt en KoAloha sopranukke av Musicguymic och kommer att f� den levererad ur hans kompetenta h�nder p� torsdag eftermiddag. Med tanke p� tidsskillnaden blir det torsdag f�rmiddag h�r f�rst�s. Oj det �r ju �nnu n�rmare i tiden.

Det �r allts� en s�n h�r fast inte fr�n denna aff�r. Det plektrumformade ljudh�let och Bart Simpsonfrisyren �r som p� bilden, men jag har h�rt att sadel och stall m�jligen inte l�ngre �r i ebenholz utan i n�got beners�ttningsmaterial. Ja vi f�r se. Billigare blev det i alla fall, n�r man kan b�ra hem den sj�lv.
_________________
Jukkal E. Le

What, me uke?
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Bes�k anv�ndarens hemsida
Robert_Hultman
Diktator light


Registreringsdatum: 21 april 2022
Inl�gg: 1779
Ort: Stockholm

Inl�ggPostat: m�n apr 23, 2022 3:27 pm    Rubrik: Svara med citat

Hm ja. Music Guy Mic har med sig en stor samling ukuleles till NYUF har jag f�rst�tt. Dock bara en av det slag Jukka best�llt, om jag fattat r�tt.

Jag har ju varit lite sm�k�r i Jukkas K-wave fender-ucke. Den l�ter j�ttebra. Sj�lv f�redrar jag dock Les Paul-style framf�r Fender-looken och funderar p� att k�pa en Les Paul K-wave n�r jag �r i NY. Jag har mailledes f�rs�krat mig om att Music Guy Mic har s�dana med sig. Svart eller Honungsburst. St�ndigt dessa val...

N�ja jag ska v�l provspela f�rst ocks�, s� att jag �r s�ker p� att de l�ter bra.
_________________
N�got slags initiativtagare
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande
Robert_Hultman
Diktator light


Registreringsdatum: 21 april 2022
Inl�gg: 1779
Ort: Stockholm

Inl�ggPostat: m�n apr 23, 2022 3:35 pm    Rubrik: Svara med citat

Andra val man tvingas g�ra n�r man �r p� NYUF �r vilka workshops man vill vara med p�. Eftersom varje workshop bara h�lls en g�ng och det finns tv� parallella workshop-sp�r tvingas man v�lja bort en del som hade varit intressant.
Min prelimin�ra lista �ver workshops jag t�nker vara med p� ser ut s� h�r:

Fredag
12:15 � 1:15 Raggy Banjo Uke- Nifty ragtime and Hokum fingerpicking -- Brian Hefferan
1:30 � 2:30 Voice of ukulele -- Fred Fallin�s Chicago Speakeasy Style of playing ukulele. This is one of the all time great workshops
2:45 � 3:45 Ukulele Doodeling - Curt Sheller. Don't know what to play? Tired of playing the same old songs and licks? From a few SIMPLE chords and a few single notes you can create music and entertain yourself for hours.
4:00 � 5:00 Pluck, strum and muffle. Dan �Cool Hand Uke� Scanlan demonstrates advanced strumming and picking techniques for integrating melody and rhythm

L�rdag
12:15 � 1:15 Brittish-style strums. Steven Sproat, British ukulele pop crooner, breaks down the split stroke and the fan stroke and shares technique and practice exercises.
1:30 � 2:30 Open tunings on the ukulele. Ron Gordon, long time ukulele proponent and performer on the Northeast folk and old time music scene, reveals the basics of using open tunings for ukulele.
2:45 � 3:45 Ramon Camarillo teaches his own brand of slack key ukulele (tuning ACEA).
4:00 � 5:00 Tim Sweeny -- playing with a pick, utilizing damping, hammering, note fills, plus lead work within chord structures. kind of 'the zen of the ukulele,'


Ska bli sp�nnande att se hur mycket man kan tillgodog�ra sig. Dels f�r att det �r mycket p� kort tid. Dels f�r att min "allm�nmusikaliska bakgrund" �r s� tunn.

(Tiderna �r naturligtvis eftermiddagstider. Inte en chans att jag sitter kl 4 p� morgonen och lyssnar p� Tim Sweeny eller vem det nu �n m� vara.)

P� kv�llarna �r det sen konserter p� tv� scener, s� ocks� d�r m�ste man v�lja bland godbitarna.
_________________
N�got slags initiativtagare
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande
ukulelerud
Happy Per


Registreringsdatum: 23 april 2022
Inl�gg: 601

Inl�ggPostat: m�n apr 23, 2022 7:47 pm    Rubrik: Svara med citat

Robert_Hultman skrev:
Ska bli sp�nnande att se hur mycket man kan tillgodog�ra sig

H�ller med. Det ska verkligen bli sp�nnande Wink

Men om det nu skulle bli s� att du �nd� lyckas med uppgiften/utmaningen, s� tror jag att m�nga m�nga ut�ver mig sj�lv, med gl�dje skulle vilja komma p� den ukulele-workshop du har m�jlighet att bjuda in till om och n�r du v�l lyckats leta dig hem igen

Go for it, Robban! Och ha en riktigt trevlig resa, b�de du o Jukka
_________________
ukulelerud Rolling Eyes
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande
jukkalele
Custom (kosta mer) customer in waiting


Registreringsdatum: 20 april 2022
Inl�gg: 1611
Ort: Stockholm

Inl�ggPostat: m�n apr 23, 2022 9:17 pm    Rubrik: Svara med citat

Tack f�r det. Jag t�nker nog inte g� p� lika m�nga workshops som Robban. Det blir f�r likt ett arbete d� Laughing Men man vet ju aldrig.

Christian, hur blev det, kommer du loss?
_________________
Jukkal E. Le

What, me uke?
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Bes�k anv�ndarens hemsida
jukkalele
Custom (kosta mer) customer in waiting


Registreringsdatum: 20 april 2022
Inl�gg: 1611
Ort: Stockholm

Inl�ggPostat: tis maj 01, 2007 3:01 pm    Rubrik: Svara med citat

Jahaja, d� var man hemma igen, m�nga upplevelser och en ukulele rikare. En och annan dollar fattigare ocks� f�r den delen. Det st�rsta enskilda avbr�cket var att jag tappade kamearn i golvet n�r jag skulle checka in p� hotellet. Den gillade inte riktigt det s� jag fick s� sm�ningom k�pa ett nytt kamerahus. Passade d� p� att uppgradera ocks�. Hoppas att min allriskf�rs�kring t�cker en del av den gamla kamerans v�rde i alla fall.

N�v�l. Det d�r var en bisak. Det viktiga i sammanhanget var alla spelningar och jam. �nnu roligare, fast delvis hopkopplat med det f�reg�ende var att tr�ffa s� m�nga av dem jag "l�rt k�nna" p� Ukulele Cosmos. De �r inte kloka n�gon av dem. P� ett positivt s�tt d�. Alla artister som jag hade tillf�lle att tr�ffa var ocks� himla trevliga. Och �len var gratis inom sj�lva festivalen. Det var s� mycket intryck att det inte riktigt g�r att komma ih�g vem som gjorde vad n�r. Eller det kanske g�r n�r man f�tt sova lite Boring
_________________
Jukkal E. Le

What, me uke?
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Bes�k anv�ndarens hemsida
Robert_Hultman
Diktator light


Registreringsdatum: 21 april 2022
Inl�gg: 1779
Ort: Stockholm

Inl�ggPostat: tis maj 01, 2007 9:19 pm    Rubrik: Svara med citat

Det har varit helt fantastiska dagar. L�nga dagar, fyllda med roliga, trevliga, intressanta, musikaliska m�nniskor (� s� jag). Massor med fina konserter, massor med roliga jam. Jag har precis kollat igenom mina videosnuttar fr�n festivalen och cabar�n. Men nu �r jag s� tr�tt efter mer �n ett dygn utan s�mn (f�rs�ker st�lla om, efter tidsomst�llningen), s� jag somnar till d� och d� framf�r datorn.
Men ett litet klipp har jag iaf lagt upp. Det �r en inte helt otypisk situation Brian och Lynn Hefferan (the Fabulous Hefftones) spontanspelar i lobbyn varvid Alli Bee (upphovsdam till Ukulele Cosmos) och Uncle Rufus (fr�n samma Cosmos) sjunger med (och bra). I bakgrunden ser man Phil (som grundat det hemliga Ukuleles�llskapet S.O.U.P. (eller s� h�r: S�llskapet �r inte hemligt men vad S.O.U.P st�r f�r kan man f� veta men d� m�ste man d�). D�r syns ocks� UkeElvis (som jobbar p� BBC och som intervjuade Jukka) och precis i slutet av snutten kommer Hot Time Harv in i bild. (Han och J Boy Shyne i Hot Time Harv and his Rollercoaster of Kicks �r inga vanliga typer).

Ja, ja. H�r �r klippet iaf:

http://www.hultman.info/ukkelirare/NYUF2007_HefftoneAlliRufus.MOV
_________________
N�got slags initiativtagare
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande
J�rgen
Kommissionens Lautsprecher


Registreringsdatum: 31 januari 2006
Inl�gg: 774
Ort: Stockholm

Inl�ggPostat: tis maj 01, 2007 10:55 pm    Rubrik: Svara med citat

Hmmm, jag ser vissa likheter med v�ra Stockholmstr�ffar... Wink Laughing
_________________
http://jetbloggen.blogspot.com/
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Bes�k anv�ndarens hemsida
jukkalele
Custom (kosta mer) customer in waiting


Registreringsdatum: 20 april 2022
Inl�gg: 1611
Ort: Stockholm

Inl�ggPostat: ons maj 02, 2007 10:07 am    Rubrik: Svara med citat

F�rutom att The Heftones �r mer eller mindre professionella. Njuter av musik Annars �r det precis samma sak Laughing �tminstone Lynn har iofs annan syssels�ttning. Brian vet jag inte, han g�r musik p� egen hand ocks� tror jag.

F � kan jag meddela att �ven jag syns och h�rs lite i klippet. Det �r jag som klappar Rufus p� axeln och uppmanar honom att sjunga, vilket han nyss slutat med vid tillf�llet. Filmstar? Jajamensan Wink
_________________
Jukkal E. Le

What, me uke?
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Bes�k anv�ndarens hemsida
Visa inl�gg nyare �n:   
Skapa nytt �mne   Svara p� �mnet    Forumindex -> Evenemang Alla tider �r GMT + 1 timme (svensk normaltid)
G� till sida 1, 2, 3  N�sta
Sida 1 av 3

 
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte svara p� inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte �ndra dina inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte ta bort dina inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte r�sta i det h�r forumet


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Swedish translation by phpBB Sweden and Virtuality © 2003-2006