Forumindex Ukulelekommissionens forum

 
 Vanliga fr�gorVanliga fr�gor   S�kS�k   MedlemslistaMedlemslista   Anv�ndargrupperAnv�ndargrupper   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in f�r att l�sa dina meddelandenLogga in f�r att l�sa dina meddelanden   Logga inLogga in 

Novembergig?
G� till sida 1, 2  N�sta
 
Skapa nytt �mne   Svara p� �mnet    Forumindex -> M�ten p� g�ng
F�reg�ende �mne :: N�sta �mne  
F�rfattare Meddelande
jukkalele
Custom (kosta mer) customer in waiting


Registreringsdatum: 20 april 2022
Inl�gg: 1614
Ort: Stockholm

Inl�ggPostat: tis sep 27, 2021 4:03 pm    Rubrik: Novembergig? Svara med citat

Hej kommission�rer

Jag har just f�tt en f�rfr�gan om att spela p� en typ f�retagsfest onsd 9:e november. Eller f�retagsfest, det �r n�got som kallas kamratf�reningen inom F�reningsSparbanken IT som anordnar kalaset i bankens lokaler p� Stora Essingen. Det �r en kombinerad idrotts-/annat skojf�rening. S� det �r inte sj�lva bolaget som arrangerar utan n�gra glada anst�llda. Jag kanske ocks� ska precisera att det �nnu �r en intressef�rfr�gan, snarare �n att de har bundit sig f�r att engagera oss om vi vill.

Uppl�gget �r t�nkt som att det ska ske ett antal framtr�danden av olika slag. Ett av slagen kunde d� vara ukulelerelaterat. D� kan man g�ra s� att vi helt enkelt vid en viss tidpunkt drar n�gra l�tar p� scen. Sj�lv skulle jag dock tycka att det vore b�ttre om vi kunde dyka upp p� olika st�llen mellan borden, eller st� i n�gon bardel, eller g� runt p� olika st�llen. Vi som var med p� brandgiget och p� repetitionerna p� krogarna runt Jam m�rkte ju att det kan vara ett vinnande koncept.

Finns det lagom m�nga av oss som vill g�ra detta? Jag skulle tro att 4-10 skulle funka. I s� fall fixar vi det oberoende av format. Vad s�gs????
_________________
Jukkal E. Le

What, me uke?
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Bes�k anv�ndarens hemsida
Robert_Hultman
Diktator light


Registreringsdatum: 21 april 2022
Inl�gg: 1782
Ort: Stockholm

Inl�ggPostat: ons sep 28, 2021 10:19 am    Rubrik: Svara med citat

Man f�r v�l citera din signatur: "Yassir I can boogie"

Klart man vill vara med att spela. P� scen, mellan borden, i baren, p� borden, under borden...
_________________
N�got slags initiativtagare
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande
Eva Forss



Registreringsdatum: 02 maj 2005
Inl�gg: 18
Ort: Gubb�ngen

Inl�ggPostat: tor sep 29, 2021 9:27 am    Rubrik: Svara med citat

Laughing Ja! Det l�ter kul
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande
Eleonore



Registreringsdatum: 15 juli 2005
Inl�gg: 15

Inl�ggPostat: tor sep 29, 2021 9:57 am    Rubrik: Svara med citat

Jag �r g�rna med p� detta (antar att det �r kv�llstid) om det funkar att en n�sta-nyb�rjare h�nger p�.

Eleonore
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande
jukkalele
Custom (kosta mer) customer in waiting


Registreringsdatum: 20 april 2022
Inl�gg: 1614
Ort: Stockholm

Inl�ggPostat: fre sep 30, 2021 3:20 pm    Rubrik: Svara med citat

Jamen d� var vi v�l �tminstone de 4 som jag hade satt som en mental minimigr�ns.

Jag antar ocks� att det �r kv�llstid, eller jag vet det snarare. M�jligen kan det vara s� att det startar under mycket sen eftermiddag. Typ direkt efter jobbet, eftersom ju de som ska vara med redan �r p� plats. Men om vi ska vara med f�r vi v�l i n�gon m�n styra v�r medverkan till en tid som �r b�de m�jlig och l�mplig. Och det d�r med nyb�rjare. Det �r vi v�l de flesta av oss. Klarar man av att spela Norgevisan, vilket jag tyckte att vissa "nyb�rjare" verkade g�ra, �r man mer �n kvalificerad f�r detta uppdrag tycker jag.

Nu vet jag n�got mer om ett t�nkbart uppl�gg f�r kv�llen. Det serveras n�gon typ av dryck och n�gon typ av tilltugg (snarare n�gra typer av varje) i form av buffe eller plockmat eller n�t. Tre t�nkbara upptr�danden finns f�r n�rvarande: En pianist, En trubadur och ett rokk�nr�llband, som jag medverkar i. Inget �r best�mt men s� kan det bli. Om vi vill och slutligen f�r plats att vara med (fast det l�ter nu som att vi f�r plats och kan sj�lva avg�ra format f�r det hela) kan vi vara ytterligare ett upptr�dande, eller som jag n�mnt g� runt bland folk och tv�ngsspela f�r dem. Under kv�llen ska �ven den lokala konstf�reningen anordna sin dragning. �ven d�r �r jag inblandad, s� en viss personlighetsklyvning skulle sitta fint tror jag.

Fler intresserade �r naturligtvis v�lkomna, �ven om det nog inte finns plats f�r alla. Fast det d�r �r s�kert sj�lvreglerande p� s� vis att alla f�rmodligen varken kan eller vill. Annars f�r det v�l bli f�rst till kvarn eller s�.
_________________
Jukkal E. Le

What, me uke?
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Bes�k anv�ndarens hemsida
Eva Forss



Registreringsdatum: 02 maj 2005
Inl�gg: 18
Ort: Gubb�ngen

Inl�ggPostat: m�n okt 03, 2005 1:40 pm    Rubrik: Svara med citat

Very Happy Ja det �r klart man vill vara med!
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande
Eleonore



Registreringsdatum: 15 juli 2005
Inl�gg: 15

Inl�ggPostat: tis okt 11, 2005 7:55 am    Rubrik: Svara med citat

Hej hopp

Ska vi repa lite inf�r detta kanske? �r nyb�rjare s� det vore bra om jag vet vad vi ska spela s� att jag kan �va vidare hemma p� min kammare Very Happy
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande
jukkalele
Custom (kosta mer) customer in waiting


Registreringsdatum: 20 april 2022
Inl�gg: 1614
Ort: Stockholm

Inl�ggPostat: tor okt 13, 2005 9:44 am    Rubrik: Svara med citat

Vi kanske kan diskutera och �va lite den 24:e. Utanf�r ordinarie agenda d�. Confused Det �r fortfarande lite oklarheter kring detta, men man kan lika g�rna �va p� l�tar som kan passa d�r som p� andra l�tar. Och vilka �r det d�? Ja n�stan vilka som helst. Eftersom det �r en bank, eller i alla fall bankens IT-del, s� kunde ju Vad i helvete har dom f�r sig.... passa. I �vrigt kanske Norgevisan, Nobody knows you, The final countdown, Det �r sk�nt, The flaming ukulele in the sky, eller n�gra av dessa och n�gon annan.

I huvudsak b�r det vara relativt enkla saker (d�r kanske ett par av f�rslagen ovan ryker) f�r att vi ska kunna l�ra oss dem mer eller mindre utantill med det begr�nsade repetitionsutrymmme som gives. Och d� menar jag inte lokalens storlek.
_________________
Jukkal E. Le

What, me uke?
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Bes�k anv�ndarens hemsida
Eleonore



Registreringsdatum: 15 juli 2005
Inl�gg: 15

Inl�ggPostat: ons okt 19, 2005 7:40 am    Rubrik: Svara med citat

Hejsan

Tyv�rr har jag inte m�jlighet att vara med p� tr�ffen den 24/10.
Finns det n�gon av er som skulle ha lite tid att repa med mig n�gon annan kv�ll n�sta vecka? Jag vet inte riktigt var vi ska h�lla hus, men �r vi bara 2 pers kanske man kan v�ldg�sta ngt fik.....

H�slningar
Eleonore
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande
jukkalele
Custom (kosta mer) customer in waiting


Registreringsdatum: 20 april 2022
Inl�gg: 1614
Ort: Stockholm

Inl�ggPostat: tor okt 20, 2005 9:08 am    Rubrik: Svara med citat

Vi f�r v�l se om det verkligen blir n�got. Det �r n�mligen �nnu inte helt s�kert. Men i princip �r jag g�rna med och repar lite extra och det finns s�kert fler som vill i s� fall. Och �r man bara ett par tre stycken kan man v�l vara hemma hos n�gon. Och d� utesluter jag inte mig sj�lv, bara f�r att jag skriver "n�gon".

Nu �r det dock s� att n�sta vecka har jag inga fler m�jligheter �n m�ndag, s� ska jag vara med f�r det bli veckan d�rp�.
_________________
Jukkal E. Le

What, me uke?
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Bes�k anv�ndarens hemsida
jukkalele
Custom (kosta mer) customer in waiting


Registreringsdatum: 20 april 2022
Inl�gg: 1614
Ort: Stockholm

Inl�ggPostat: m�n okt 24, 2005 10:42 pm    Rubrik: Svara med citat

R�ttad version. Jag villade bort mig i datum och halvdagar, n�r jag inte hade en kalender framf�r mig, vilket gjorde det obegripligt f�r den som ev hade det..

OK. D� visade det sig att det finns i alla fall en god b�rjan till delkommission f�r den 9/11 (m� detta inte bli v�rt nine-eleven). Undertecknad, Robert och ukulelerud �r i alla fall med och Eleonore har visat ett gl�djande intresse h�r p� forumet.

En f�ruts�ttning �r att vi kan repa innan och s�tta n�gra l�tar. Det beh�ver inte vara s� m�nga, men �nd�. N�gon dag n�sta vecka skulle vi beh�va dra ihop oss och �va lite. Lokaler verkade kunna finnas p� diverse arbetsplatser p� Blasieholmen, Brunkebergstorg och Liljeholmen. �terst�r att best�mma n�r och vad.

Om vi b�rjar med n�r, s� tror jag utan att ha full koll att tisdag 1/11 skulle passa mig b�st, m�ndag n�st b�st och torsdag d�refter. Onsdag tror jag att jag kan fr�n typ kl 19, s� om det g�r bra s� kan jag d� ocks�.

Och s� vad: Ja Vad i helvete har de f�r sig �r v�l gjuten. Robert hotade med att han har - ja nu vet jag inte vad den heter, men typ "en madrass i tambur'n" od�dliggjord i Mosevisionen. Sedan om jag bl�ddrar lite bland texterna och f�rs�ker hitta l�ttspelade och/eller dragiga l�tar s� faller blicken p� t ex: I'm a believer, I will survive, Nobody knows you..., Norgevisan, S�nt e livet, Under the boardwalk, You're the one that I want. Ja listan kan g�ras l�ng som en m�ndag.

Jag f�resl�r f�ljande:
1. om ytterligare intresserade finns m� dessa h�ra av sig.
2. medverkande anger �nskem�l om n�r repetition l�mpligen ska ske
3. medverkande anger �nskem�l om l�tar att spela fr�n listan ovan eller fr�n valfri lista.
4. vi �var utifr�n n�gon hypotes om l�tar och �ndrar p� allt under sj�lva repet.

Antal l�tar �r inte s� viktigt. Vi k�r helt opluggat mellan �vriga upptr�danden och d� kan en eller b�da av tv� saker intr�ffa:
1. det blir inte s� mycket tid s� vi hinner �nd� inte med s� m�nga l�tar
2. vi spelar p� olika st�llen i lokalen s� d� g�r det bra att k�ra samma l�t ett par g�nger.

F�rsta f�rslag ang tid, l�tar och vem som ska vara med kan l�mpligen hanteras h�r. D�refter blir det m�jligen l�mpligare med mail/telefon.
_________________
Jukkal E. Le

What, me uke?
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Bes�k anv�ndarens hemsida
Robert_Hultman
Diktator light


Registreringsdatum: 21 april 2022
Inl�gg: 1782
Ort: Stockholm

Inl�ggPostat: tis okt 25, 2005 9:47 am    Rubrik: Svara med citat

F�r mig g�r det (�nnu) vilken av de aktuella dagarna som helst. Jag har inget emot att ha tisdag som f�rstahandsalternativ. Vi kan l�na ett sammantr�desrum p� mitt jobb p� Blasieholmen. Men jag �r lika g�rna hos Jukka p� Brunkebergstorg (eftersom det �r bankens, eller bankpersonalens, evenemang vore det �naturligt� att vara d�r). Eleruds Liljeholme ligger lite off utifr�n mina vanliga r�relsem�nster.

� s� l�tvalet: Madrassen i tamburen �r p� G (finns inom kort). Den tycker jag vi kan ta. Och vad g�ller de andra l�tarna som n�mnts: Ja! Fast kanske inte alla?
In i banken har ju en naturlig plats. Flaming ukulele. (Norgevisan tycker jag att vi stryker. Det �r on�digt att s�ra de norrm�n som ev. jobbar p� banken!) You�re the one that I want skulle man nog ganska enkelt kunna g�ra n�got slags arrangemang kring. Jag tycker det vore kul om vi kunde/orkade med att spela n�gon l�t bortom det unisona?
Mina tv� cent.
_________________
N�got slags initiativtagare
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande
ukulelerud
Happy Per


Registreringsdatum: 23 april 2022
Inl�gg: 601

Inl�ggPostat: tis okt 25, 2005 4:28 pm    Rubrik: Svara med citat

Skulle f�redra m�ndag eller onsdag n�sta vecka d� jag eg �r upptagen tisdag men f.a. p� torsdag. M�tesplats �r egalt men vill alla tr�ffas i citytrakten s� �r det helt ok. Vad g�ller l�tar s� tycker jag aktuella f�rslag �r utm�rkta. H�ller med Robban att vi b�r skippa Norge, Norge. Avvaktar slutgiltig kallelse fr Jukka.
_________________
ukulelerud Rolling Eyes
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande
jukkalele
Custom (kosta mer) customer in waiting


Registreringsdatum: 20 april 2022
Inl�gg: 1614
Ort: Stockholm

Inl�ggPostat: tis okt 25, 2005 10:00 pm    Rubrik: Svara med citat

Jag hade inte koll p� att min trummis �r i Danmark/Tyskland den veckan, s� onsdag g�r bra f�r mig �ven f�re 19. Om det var sv�rt att f�rst� sambandet, s� strunta i den f�rsta delen av meningen och bry er bara om den sista. Vi r�knar med onsdag d�. Formell kallelse kommer, om inte f�rr s� i grevens tid.
_________________
Jukkal E. Le

What, me uke?
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Bes�k anv�ndarens hemsida
stina



Registreringsdatum: 09 juli 2005
Inl�gg: 3
Ort: Stockholm

Inl�ggPostat: m�n okt 31, 2005 11:21 pm    Rubrik: Svara med citat

N�r blir repet p� onsdag?? Tid, plats etc? L�tr som en v�ldigt rolig spelning!
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post
Visa inl�gg nyare �n:   
Skapa nytt �mne   Svara p� �mnet    Forumindex -> M�ten p� g�ng Alla tider �r GMT + 1 timme (svensk normaltid)
G� till sida 1, 2  N�sta
Sida 1 av 2

 
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte svara p� inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte �ndra dina inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte ta bort dina inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte r�sta i det h�r forumet


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Swedish translation by phpBB Sweden and Virtuality © 2003-2006