Forumindex Ukulelekommissionens forum

 
 Vanliga fr�gorVanliga fr�gor   S�kS�k   MedlemslistaMedlemslista   Anv�ndargrupperAnv�ndargrupper   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in f�r att l�sa dina meddelandenLogga in f�r att l�sa dina meddelanden   Logga inLogga in 

Saddle & Sabre 24 september 2021
G� till sida F�reg�ende  1, 2, 3, 4
 
Skapa nytt �mne   Svara p� �mnet    Forumindex -> Eftersnack
F�reg�ende �mne :: N�sta �mne  
F�rfattare Meddelande
Plink-plonk
Kommissionens entusiast


Registreringsdatum: 20 mars 2006
Inl�gg: 464

Inl�ggPostat: l�r okt 06, 2007 1:52 pm    Rubrik: Svara med citat

robban mejlar dem s�kert om du fr�gar sn�llt
_________________
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande
ukulelerud
Happy Per


Registreringsdatum: 23 april 2022
Inl�gg: 601

Inl�ggPostat: s�n okt 07, 2007 2:15 pm    Rubrik: Svara med citat

Plink-plonk skrev:
robban mejlar dem s�kert om du fr�gar sn�llt

Eller s� kan kanske han skulle kunna l�gga ut dem p� You Tube s� kan ju var o en titta n�r han/hon vill ... Twisted Evil
_________________
ukulelerud Rolling Eyes
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande
Plink-plonk
Kommissionens entusiast


Registreringsdatum: 20 mars 2006
Inl�gg: 464

Inl�ggPostat: s�n okt 07, 2007 11:42 pm    Rubrik: Svara med citat

hahahahahahahahahhaahahha!!!!!! hej Per v�lkommen in i diskussionen!
_________________
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande
hrlarson



Registreringsdatum: 23 augusti 2007
Inl�gg: 98
Ort: Bajen

Inl�ggPostat: m�n okt 08, 2007 10:37 pm    Rubrik: Svara med citat

Citat:
Bara s�d�r om n�n som inte �r/varit med p� m�tena undrar s� �r det s� att vi har det faktiskt j�ttemysigt p� v�ra tr�ffar


Vilken tur! Ett kort �gonblick var jag r�dd att jag bevittnade ett s�nderfallande p� v�g mot falangbildning.

Jag har, s�som medel�lders man med smak f�r det konstiga, hamnat i flera smala (oftast fr�mst till �mnet) sammanhang och grupper d�r det oundvikliga, f�r sm� gupper - framf�rallt grupper av m�n (g�rna medel�lders), alltid h�nt f�rr snarare �n senare: falangbildningar i en redan liten grupp.

Ni som har sett Life of Brian vet ju att Palestinas befrielsefront hatar Befrielsefronten f�r Palestina mer �n n�got annat. Mycket mer �n de hatar romarna. S� �r det f�rv�nansv�rt ofta i sm� s�llskap. Det �r som om gravitationen inte klarar att h�lla den lilla gruppen ihop, utan att s�nderfall �r ett lika vanligt som tr�kigt �de, som drabbar de grupper som inte h�lls samman av sin egen massa. (... m�nga som ...)

Men ovanst�ende resonemang g�ller sj�lvklart inte en s� formidabel samling individer som Ukelelekommissionen utg�r.
_________________
Jag �r inte beroende av att spela ukulele. Jag kan sluta n�r jag vill.
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande
Robert_Hultman
Diktator light


Registreringsdatum: 21 april 2022
Inl�gg: 1779
Ort: Stockholm

Inl�ggPostat: tis okt 09, 2007 10:23 am    Rubrik: Svara med citat

hrlarson skrev:
framf�rallt grupper av m�n


Det �r v�l annars en egenskap som brukar framst�llas som typiskt kvinnlig. Men f�rmodligen �r det en m�nsklig egenskap som f�rekommer i olika stor utstr�ckning hos olika individer oavsett k�n. (Och grupper av individer).

(S�na enkla samband kan man naturligtvis inte se om man anl�gger ett f�rdunklande genus-perspektiv p� saker och ting. - Jag menar inte att du gjorde det. Utan detta �r en mer allm�n reflektion. (N�got som m�n typiskt anses of�rm�gna till i vulgo-genus-analyser))

Jag kan inte f�rklara varf�r tonen p� forumet ibland blir s�rad och verbala knivhugg utdelas. Jag har aldrig sett det h�nda n�r vi tr�ffas IRL. Jag skulle s�ga att vi �r hyffsat gener�sa och �ppenhj�rtiga m�nniskor som inte hatar vare sig andra ukuleles�llskap eller ens tycker illa om gitarrister.

Dessutom kommer man och g�r som man vill b�de p� forumet och p� tr�ffar. No questions asked. Det motverkar effektivt definitiva s�nderfall och gynnar �terfall.
_________________
N�got slags initiativtagare
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande
H�gel
Hawaiian Blue


Registreringsdatum: 15 mars 2006
Inl�gg: 315
Ort: Stockholm

Inl�ggPostat: tis okt 09, 2007 10:38 am    Rubrik: Svara med citat

Robert_Hultman skrev:
Jag har aldrig sett det h�nda n�r vi tr�ffas IRL.

H�gel skrev:
Vi f�r ta det �ver en �l.

Wink
_________________
Keep Strummin'
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande
Plink-plonk
Kommissionens entusiast


Registreringsdatum: 20 mars 2006
Inl�gg: 464

Inl�ggPostat: tis okt 09, 2007 5:12 pm    Rubrik: Svara med citat

Hrlarsson: Lite munhuggeri i eftersnackstr�dar och (n�gra ) andra tr�dar �r snarare regel �n undantag h�r. Det kan ju verka n�got k�rvt men historiskt har det snarare fr�mjat v�nskap och �ppenhj�rtlighet �n s�ndrat. Jag tycker det �r utm�rkt att diskutera meningsskiljaktigheter p� n�tet s� att man kan sl�ppa dem helt p� de (i princip) m�natliga tr�ffarna och d� ist�llet fokusera p� umg�nge, ukuleleri i alla dess former och f�rger samt gammalt hederligt (h�rligt) alkoholinmundigande Smile
_________________
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande
hrlarson



Registreringsdatum: 23 augusti 2007
Inl�gg: 98
Ort: Bajen

Inl�ggPostat: tis okt 09, 2007 10:20 pm    Rubrik: Svara med citat

S� tycker jag med. Jag har p� tidigare p� detta forum sagt att jag gillar n�r diskussionens v�gor g�r h�ga. Sj�lv �r jag uppv�xt i en familj d�r alla siktade p� att �verbevisa varandra i de otaliga diskussioner som alltid uppstod.

Jag tycker fortfarande att s�dant �r uppfriskande, �ven om man med �ren inte l�ngre orkar ta strid f�r precis allt.

Nu har jag ju inte tr�ffat kommissionen, vilket g�r det lite sv�rare att tolka tonl�gen. Men jag �r glad att alla �r glada och att man inte duckar f�r lite rej�l munhuggning.

Men ang�ende mina erfarenheter om grupper som splittras. En av de grupper jag n�mnde ut�vade en disciplin som bara n�got tiotal personer i hela landet sysslade med. Jag hamnade ovetande mitt i en strid d�r tv� pyttesm� grupper v�grade att tala med varandra. Och i en annan grupp uppstod en n�rmast hatisk st�mning mellan tv� falanger som sysslade med exakt samma sak. S�dant �r alltid lika underligt att hamna mitt i, speciellt eftersom falangerna ofta bedriver "v�rvningskampanjer" i s�dana situationer.

Nu k�nde jag aldrig p� allvar att n�got s�dant var p� v�g att h�nda h�r, men det �r som sagt inte om�jligt att man feltolkar personer som man aldrigm �tt ansikte mot ansikte.
_________________
Jag �r inte beroende av att spela ukulele. Jag kan sluta n�r jag vill.
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande
hrlarson



Registreringsdatum: 23 augusti 2007
Inl�gg: 98
Ort: Bajen

Inl�ggPostat: tis okt 09, 2007 10:30 pm    Rubrik: Svara med citat

Citat:
f�rmodligen �r det en m�nsklig egenskap som f�rekommer i olika stor utstr�ckning hos olika individer oavsett k�n.


Visst �r det s� att v�ra k�n har betydligt mer med fortplantning att skaffa �n karakt�rsdrag och ben�genhet till konflikter.

Det handlar nog om att jag n�r jag vid tidigare tillf�llen sett tr�tande farbr�der (l�s ovan) blivit sur f�r att det blir tydligare att de p�minner om mig och att de framst�r som lite l�jliga.

Jag menar, att folk har mage att b�de likna en och samtidigt se ut som en gubbe. Vilken fr�ckhet! Det �r s� att man kan knyta n�ven i fickan och skriva en anonym ins�ndare, s� arg blir man.
_________________
Jag �r inte beroende av att spela ukulele. Jag kan sluta n�r jag vill.
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande
Visa inl�gg nyare �n:   
Skapa nytt �mne   Svara p� �mnet    Forumindex -> Eftersnack Alla tider �r GMT + 1 timme (svensk normaltid)
G� till sida F�reg�ende  1, 2, 3, 4
Sida 4 av 4

 
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte svara p� inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte �ndra dina inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte ta bort dina inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte r�sta i det h�r forumet


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Swedish translation by phpBB Sweden and Virtuality © 2003-2006