Forumindex Ukulelekommissionens forum

 
 Vanliga fr�gorVanliga fr�gor   S�kS�k   MedlemslistaMedlemslista   Anv�ndargrupperAnv�ndargrupper   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in f�r att l�sa dina meddelandenLogga in f�r att l�sa dina meddelanden   Logga inLogga in 

Youtube

 
Skapa nytt �mne   Svara p� �mnet    Forumindex -> L�nkar
F�reg�ende �mne :: N�sta �mne  
F�rfattare Meddelande
snutstrut



Registreringsdatum: 05 juli 2007
Inl�gg: 61
Ort: Falkenberg

Inl�ggPostat: tor sep 06, 2021 9:29 pm    Rubrik: Youtube Svara med citat

Jag bara �lskar den h�r mannens spel!! S�ker ni p� "soprano ukulele" p� Youtube hittar ni mer av hans musik. Hoaaa!!

http://www.youtube.com/watch?v=w9WUC7xm2dU
_________________
Snutstrut
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande
jukkalele
Custom (kosta mer) customer in waiting


Registreringsdatum: 20 april 2022
Inl�gg: 1623
Ort: Stockholm

Inl�ggPostat: tor sep 06, 2021 10:13 pm    Rubrik: Svara med citat

Ahh Brian Hefferan. Tillsammans med sin fru Lynn bildar de �ven The Fabulous Heftones. P� egen hand kallar han sig ibland bara Heftone. Man kan s�ka p� de begreppen ocks�. V�ldigt skicklig och oerh�rt trevlig. Ja b�da tv� allts�. The Fabulous Heftones kan man bl a se i detta klipp inspelat av Robert i April. http://www.youtube.com/watch?v=U9Fz7rmt-IE Det visar p� god st�mning, men �r m�jligen inte det musikaliskt och framf�randem�ssigt sett b�sta som finns med dem. Som det st�r i noterna till klippet kommer Alli Bee och (Uncle) Rufus Yells in och sjunger. Dessutom kan till�ggas att de tv� i bakgrunden heter Phil Powell och Charlie Connelly (B�da kan hittas p� �tminstone ukuleledisco och ukulelecabaret.) Den senare b�sts�ljande resef�rfattare och frilansande radior�st hemma i England. Och s� �r det jag som knackar Rufus p� ryggen och uppmanar honom att sjunga med, vilket han just slutat g�ra. Ja det var v�l i stort sett alla inblandade det.
_________________
Jukkal E. Le

What, me uke?
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Bes�k anv�ndarens hemsida
Robert_Hultman
Diktator light


Registreringsdatum: 21 april 2022
Inl�gg: 1789
Ort: Stockholm

Inl�ggPostat: tor sep 06, 2021 11:04 pm    Rubrik: Svara med citat

Ja, de var verkligen j�ttetrevliga the fab Heftones. Jag gladde mig mycket �t att f� tr�ffa dem. Jag gillar "l�tlagret" p� deras website. Det �r m�nga l�tar i min stil och jag snodde l�tar d�rifr�n som jag skrev nya texter till n�r vi gjorde Br�derna Grushagen p� TV f�rra h�sten.

Med h�nsyn till Jukkaleles utf�rliga "dramatis personae" kan man v�l till�gga att den person som kliver in i bilden fr�n h�ger i filmen sista sk�lvande sekund �r Hot Time Harv.

Edit: Jukka och jag var f�rresten p� Brian Hefferans workshop p� New York-festivalen. Det finns det bildbevis p� p� Lynns blogg "Colorjoy":


_________________
N�got slags initiativtagare
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande
jukkalele
Custom (kosta mer) customer in waiting


Registreringsdatum: 20 april 2022
Inl�gg: 1623
Ort: Stockholm

Inl�ggPostat: fre sep 07, 2021 8:52 am    Rubrik: Svara med citat

Ja se d�r. Jag tittade nog bort i den sista sk�lvande sekunden. Trodde v�l i min enfald att allt var klart. S� fel jag hade.

Jag vill ocks� g�rna p�peka att jag inte g�tt �ver till den m�rka sidan. Visserligen finns det h�r bildbevis p� mig med en banjoukke, men det �r Brians Gibson, som gick runt bland deltagarna (�tminstone de som v�gade prova) och n�gon illvillg Paparrazzo tog en bild just n�r jag hade den. S� det s� Laughing
_________________
Jukkal E. Le

What, me uke?
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Bes�k anv�ndarens hemsida
Uckefantomen



Registreringsdatum: 25 november 2021
Inl�gg: 75
Ort: Ingar�

Inl�ggPostat: fre sep 14, 2021 3:44 pm    Rubrik: Svara med citat

�sch - ytlig virtuositet.... Wink
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Bes�k anv�ndarens hemsida
Visa inl�gg nyare �n:   
Skapa nytt �mne   Svara p� �mnet    Forumindex -> L�nkar Alla tider �r GMT + 1 timme (svensk normaltid)
Sida 1 av 1

 
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte svara p� inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte �ndra dina inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte ta bort dina inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte r�sta i det h�r forumet


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Swedish translation by phpBB Sweden and Virtuality © 2003-2006