|
Ukulelekommissionens forum
|
F�reg�ende �mne :: N�sta �mne |
F�rfattare |
Meddelande |
ukulelerud Happy Per
Registreringsdatum: 23 april 2022 Inl�gg: 601
|
Postat: fre aug 17, 2021 5:28 pm Rubrik: |
|
|
snutstrut skrev: | ... t�nkte p� det d�r med UAS: Ukulelerud s�ger att hans UAS kommer att ligga l�gt ett tag fram�ver iochmed ink�pet av Hamanon. Jag har haft min i en m�nad, men mina fingrar har redan b�rjat klia. Trots att jag �r mer �n n�jd med mitt ink�p. Tror att jag kommer leta bland andra storlekar eller modeller. En Fluke eller Flea? Kanske jag hittar en gammal Favilla Teardrop via Ebay?l |
�r ju inte s�mre �n att jag kan �ndra mig, men i det kortare perspektivet s� har jag nog t�nkt njuta mitt nyf�rv�rv en tid innan jag l�ter mig drabbas av UAS igen. Men � andra sidan - en Favilla sk�mmer s�kert inte samlingen
Keep me posted, please! _________________ ukulelerud |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
snutstrut
Registreringsdatum: 05 juli 2007 Inl�gg: 61 Ort: Falkenberg
|
Postat: m�n aug 27, 2021 8:36 pm Rubrik: |
|
|
Har inte testat Aquila-str�ngar f�rut, men ojojoj vilken skillnad det blev. Reagerade f�rst p� hur mjuka de var. Tonen p� Hamanon blev v�ldigt mycket st�rre. _________________ Snutstrut |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
H�gel Hawaiian Blue
Registreringsdatum: 15 mars 2006 Inl�gg: 314 Ort: Stockholm
|
Postat: m�n aug 27, 2021 9:06 pm Rubrik: |
|
|
Jo, str�ngar g�r stor skillnad.
Man vill g�rna prova lite olika, men de varar ju ganska l�nge ... Jag provade D'Addarios Ukulelestr�ngar p� min svarta Br�ko, men dom �r inga h�jdare. Funderar nu p� att dressa om den med de Aquila konsertstr�ngar som jag k�pt (d�rf�r att jag trott att Jukka hade rekommenderat s�na).
Hur det �n �r med den saken, en sak vet man: det g�r skillnad! _________________ Keep Strummin' |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
|
|
Du kan inte skapa nya inl�gg i det h�r forumet Du kan inte svara p� inl�gg i det h�r forumet Du kan inte �ndra dina inl�gg i det h�r forumet Du kan inte ta bort dina inl�gg i det h�r forumet Du kan inte r�sta i det h�r forumet
|