|
Ukulelekommissionens forum
|
F�reg�ende �mne :: N�sta �mne |
F�rfattare |
Meddelande |
J�rgen Kommissionens Lautsprecher
Registreringsdatum: 31 januari 2006 Inl�gg: 780 Ort: Stockholm
|
Postat: m�n aug 06, 2021 8:05 pm Rubrik: Milj�skadad? |
|
|
Jag tittade precis p� en Noman i Pakistan, ett program om en norrman
(med r�tter i Pakistan eller Indien) som �ker runt i just Pakistan. N�r programmet �r p� v�g att ta slut s� visas texten "Neste uke"
Vad �r det f�r en ukuleke eller �r det en ukuleletr�ff, i Pakistan?
I tre sekunder lever jag i tron att det handlar om ett av v�ra favoritinstrument.
Sedan inser jag att det faktiskt betyder n�gonting helt annat, n�got vardagligt och r�tt trist.
Vad man kan f� f�r sig. _________________ http://jetbloggen.blogspot.com/ |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Robert_Hultman Diktator light
Registreringsdatum: 21 april 2022 Inl�gg: 1790 Ort: Stockholm
|
Postat: tis aug 07, 2021 10:49 am Rubrik: |
|
|
Jag lider, inte ov�ntat, av samma st�rning.
Jag kollade in vad folk s�ker p� p� Google. Eller r�ttare; jag kollade in hur ofta folk i olika l�nder s�ker p� ukulele resp uke, f�r att se var i v�rlden ukulelen har sina starka f�sten. Den enda �verraskningen var just Norge. D�r var de betydligt mer intresserade av "uke" �n t ex i Sverige. _________________ N�got slags initiativtagare |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Lasse R Kommissionens sommartomte
Registreringsdatum: 26 maj 2005 Inl�gg: 199
|
Postat: tis aug 07, 2021 4:35 pm Rubrik: |
|
|
�ker nu till Kreta f�r att �verraska en spelkamrat med 2 Uckar, har st�mt en och nu strax skall jej stemme neste uke! Hinner inte tillbaka till v�rldsrekordet p� L�ngholmen |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
|
|
Du kan inte skapa nya inl�gg i det h�r forumet Du kan inte svara p� inl�gg i det h�r forumet Du kan inte �ndra dina inl�gg i det h�r forumet Du kan inte ta bort dina inl�gg i det h�r forumet Du kan inte r�sta i det h�r forumet
|