Forumindex Ukulelekommissionens forum

Vanliga frågorVanliga frågor   SökSök   MedlemslistaMedlemslista   AnvändargrupperAnvändargrupper   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in för att läsa dina meddelandenLogga in för att läsa dina meddelanden   Logga inLogga in 

T-shirts?
Gå till sida 1, 2, 3, 4  Nästa

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Ordet är fritt
Föregående ämne :: Nästa ämne  
Författare Meddelande
Danny Ducktail

Registreringsdatum: 30 juni 2007

InläggPostat: sön jul 01, 2021 11:53 am    Rubrik: T-shirts? Svara med citat

Hej! Jag gilar Kommisionens Logga skarpt!!!
Finns det möjligen en T-shirt eller ett Klistermärke att köpa? Very Happy

Mvh Danny
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida MSN Messenger
Calypsonic
Kommissionens utvikningspojke

Registreringsdatum: 15 november 2021

InläggPostat: tor sep 20, 2021 12:55 pm    Rubrik: Svara med citat

Ja det pratades om o trycka upp en kommissions t-shirt!
Gissar att ingen tagit tag i det hela, dessutom är det väl en ekonomisk fråga eftersom vi inte betalar något för medlemskapet.

Dessutom vore det ju trevligt om det blev en tshirt av lite bättre kvalitet så man faktiskt kan tänka sig att använda den, till skillnad från vissa reklamtrycks tshirts Wink
ukulisten

Registreringsdatum: 23 maj 2007

InläggPostat: tis nov 20, 2021 4:46 pm    Rubrik: T-shirt Svara med citat

Om någon förser mig med loggan i vettig storlek, så fixar jag tröjor som kan köpas till självkostnadspris Cool

Är det någon som har originalfilen med loggan, så se gärna till att jag får den.

Det allra bästa vore om loggan kunde konverteras till vektorgrafik.
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida MSN Messenger
hrlarson

Registreringsdatum: 23 augusti 2007

InläggPostat: tis nov 20, 2021 5:00 pm    Rubrik: Svara med citat

Jag har kvektoriserat den lite slarvigt, men kan göra det mer seriöst om det krävs.
Användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida
Robert_Hultman
Diktator light

Registreringsdatum: 21 april 2022

InläggPostat: tis nov 20, 2021 5:24 pm    Rubrik: Svara med citat

T-shirts med Grisen har ju varit på tapeten länge. Eftersom jag inte har velat stå den ekonomiska "risken" med att trycka T-shirts (eller för den delen böket med distribution osv) är det ju bra att någon annan är beredd att ta på sig det.

För min del är jag bara angelägen om att ukulelekommissionens symbol (och varumärke om man så vill) inte tar okontrollerade vägar och dyker upp på "merchandise" av olika slag. Eller att t-shirts med grisen dyker upp på tillställningar här och var. (Jag säger nu inte att detta initiativ är början på en sådan utveckling. Möjligen kan man tänka mig ett licensförfarande där den som vill trycka grisen på något får betala en avgift, som jag kan använda för ett betala driften av siten, t ex)

Som jag ser det ska användningen av tröjor med grisen vara förbehållen sådana som faktiskt finns här på forumet då och då. Om de nu föreslagna tröjorna är avsedda för oss har jag inget att invända. Tvärtom.

Edit: Ett original går att ordna fram.
Användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
ukulisten

InläggPostat: tis nov 20, 2021 11:49 pm    Rubrik: Tröjor Svara med citat

Robert Hultman skrev:
För min del är jag bara angelägen om att ukulelekommissionens symbol (och varumärke om man så vill) inte tar okontrollerade vägar och dyker upp på "merchandise" av olika slag. Eller att t-shirts med grisen dyker upp på tillställningar här och var."

Tanken var att vi skulle kunna göra detta till självkostnad för den som är intresserad av en tröja, ingen skall således tjäna pengar på själva grisen. Jag är inte heller särskilt trakterad av tanken på att någon börjar tjäna pengar på grisen utan att detta kommer kommissionen till fromma.

Robert Hultman skrev:
Som jag ser det ska användningen av tröjor med grisen vara förbehållen sådana som faktiskt finns här på forumet då och då. Om de nu föreslagna tröjorna är avsedda för oss har jag inget att invända. Tvärtom."

Jag tror i ärlighetens namn att det bara är de som hänger här i forumet som är intresserad av produktioner med ukke-grisen på Wink

Jag har dock lite svårt att reservera produkterna ENBART för kommissionens medlemmar, det skulle innebära att man skulle vara tvungen att kontrollera varje individ som skulle vilja beställa en tröja... jag tror inte att jag vill ta på mig det jobbet. Däremot skall vi naturligtvis värna om att grisen inte kommer på avvägar och börjar användas på ett sätt som inte är förenligt med vad kommissionen står för Exclamation

Rent tekniskt så kan jag med pixelgrafik åstadkomma vita tröjor med tryck. Jag behöver då loggan i originalstorlek, eftersom jag med lätthet kan förminska den, men aldrig göra den större än originalet.

Ett annat alternativ är en vektoriserad logga, vilket innebär att den är helt skalbar. Vi kan då placera loggan på tröjor i olika färger. Nackdelen är att vi tappar nyanser i färgerna, eftersom verktorgrafik endast kan hantera ett fåtal färger - ju färre desto bättre.

Jag föreslår att jag tar fram några olika alternativ, så enast vi sedan om vad/vilka som skall erbjudas och vilka som skall avfärdas.

Om detta låter vettigt så fundera på en vettig slogan och skicka underlag till mig så ska jag se vad jag kan åstadkomma
Till överst på sidan
jukkalele
Custom (kosta mer) customer in waiting

Registreringsdatum: 20 april 2022

InläggPostat: tis nov 20, 2021 11:53 pm    Rubrik: Svara med citat

Slogan?
Ukulele, svinaktigt kul!

Javisst ja. Den skulle ju vara vettig....
ukulisten

InläggPostat: tis nov 20, 2021 11:57 pm    Rubrik: Svara med citat

Skrev jag "vettig slogan"?

Så dumt, jag menade naturligtvis "slogan" kort och gott
Till överst på sidan
Robert_Hultman
Diktator light

Registreringsdatum: 21 april 2022

InläggPostat: ons nov 21, 2021 12:03 am    Rubrik: Svara med citat

Slogan tror jag är jättesvårt.

Vi har alla så olika förhållningssätt, förväntningar och föreställningar om ukulelen att jag tror att det som är roligt och slagkraftigt för en är löjeväckande eller "avkåtiserande" för en annan.

Jag är inte emot men tror att en tröja med bara grisen är att föredra.

Det är ett under att så många gillar Grisen.

Edit: eller egentligen kanske det jag anförde faktiskt betyder att jag är emot en slogan....
hrlarson

InläggPostat: ons nov 21, 2021 12:13 am    Rubrik: Svara med citat

Ingen slogan om man frågar mig. Det vore som en slogan på en Jack Daniels t-shirt.
Användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida
ukulisten

InläggPostat: ons nov 21, 2021 12:14 am    Rubrik: Svara med citat

Du har nog rätt i att vi stryker inslaget med slogan, det är omöjligt att hitta en som alla tycker om.

Vi håller oss till ukke-grisen Cool
Till överst på sidan
Plink-plonk
Kommissionens entusiast

Registreringsdatum: 20 mars 2006

InläggPostat: ons nov 21, 2021 2:07 pm    Rubrik: Svara med citat

ukulisten skrev:
Du har nog rätt i att vi stryker inslaget med slogan, det är omöjligt att hitta en som alla tycker om.

Vi håller oss till ukke-grisen Cool

eller..

ukulele-not addicted!

... Wink
Bobby Henshaw
Martin-1
Gibson-2
Fin-Der
Bushman Jenny Concert
Kamaka HB-2D Concert De luxe
Kamaka HF 36 Tenor
Calypsonic Lulu Tenor
Bushman Jenny C Baryton
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Belzebukke

Registreringsdatum: 05 juni 2007

InläggPostat: sön nov 25, 2021 11:05 pm    Rubrik: Svara med citat

Det finns ju ställen på nätet som trycker upp tröjor på beställning till en smärre kostnad!
Via dem kan man ju beställa en, två eller flera t-shirts efter intresse!
Jag har länkar i datorn på jobbet, jag kan lägga upp dem här imorrn!
Lasse R
Kommissionens sommartomte

Registreringsdatum: 26 maj 2005

InläggPostat: mån nov 26, 2021 11:26 am    Rubrik: Svara med citat

Kommissionens logga behöver verkligen ingen slogan Exclamation
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
hrlarson

InläggPostat: mån nov 26, 2021 11:29 am    Rubrik: Svara med citat

Precis! Kommissionens gris är fet!
Visa inlägg nyare än:   
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Ordet är fritt Alla tider är GMT + 1 timme (svensk normaltid)
Gå till sida 1, 2, 3, 4  Nästa
Sida 1 av 4

Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet