Forumindex Ukulelekommissionens forum

 
 Vanliga fr�gorVanliga fr�gor   S�kS�k   MedlemslistaMedlemslista   Anv�ndargrupperAnv�ndargrupper   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in f�r att l�sa dina meddelandenLogga in f�r att l�sa dina meddelanden   Logga inLogga in 

T-shirts?
G� till sida 1, 2, 3, 4  N�sta
 
Skapa nytt �mne   Svara p� �mnet    Forumindex -> Ordet �r fritt
F�reg�ende �mne :: N�sta �mne  
F�rfattare Meddelande
Danny Ducktail



Registreringsdatum: 30 juni 2007
Inl�gg: 79
Ort: Nacka

Inl�ggPostat: s�n jul 01, 2021 11:53 am    Rubrik: T-shirts? Svara med citat

Hej! Jag gilar Kommisionens Logga skarpt!!!
Finns det m�jligen en T-shirt eller ett Klisterm�rke att k�pa? Very Happy

Mvh Danny
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Bes�k anv�ndarens hemsida MSN Messenger
Calypsonic
Kommissionens utvikningspojke


Registreringsdatum: 15 november 2021
Inl�gg: 361
Ort: Stockholm, Saltsj�baden

Inl�ggPostat: tor sep 20, 2021 12:55 pm    Rubrik: Svara med citat

Ja det pratades om o trycka upp en kommissions t-shirt!
Gissar att ingen tagit tag i det hela, dessutom �r det v�l en ekonomisk fr�ga eftersom vi inte betalar n�got f�r medlemskapet.

Dessutom vore det ju trevligt om det blev en tshirt av lite b�ttre kvalitet s� man faktiskt kan t�nka sig att anv�nda den, till skillnad fr�n vissa reklamtrycks tshirts Wink
_________________
Another one drives the bussahh!! www.myspace.com/calypsonic
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Bes�k anv�ndarens hemsida
ukulisten



Registreringsdatum: 23 maj 2007
Inl�gg: 22
Ort: T�by

Inl�ggPostat: tis nov 20, 2021 4:46 pm    Rubrik: T-shirt Svara med citat

Om n�gon f�rser mig med loggan i vettig storlek, s� fixar jag tr�jor som kan k�pas till sj�lvkostnadspris Cool

�r det n�gon som har originalfilen med loggan, s� se g�rna till att jag f�r den.

Det allra b�sta vore om loggan kunde konverteras till vektorgrafik.
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Bes�k anv�ndarens hemsida MSN Messenger
hrlarson



Registreringsdatum: 23 augusti 2007
Inl�gg: 4349
Ort: Bajen

Inl�ggPostat: tis nov 20, 2021 5:00 pm    Rubrik: Svara med citat

Jag har kvektoriserat den lite slarvigt, men kan g�ra det mer seri�st om det kr�vs.
_________________
Totalmoddad P'Mico sopran
Runesson sopran
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Bes�k anv�ndarens hemsida
Robert_Hultman
Diktator light


Registreringsdatum: 21 april 2022
Inl�gg: 5826
Ort: Stockholm

Inl�ggPostat: tis nov 20, 2021 5:24 pm    Rubrik: Svara med citat

T-shirts med Grisen har ju varit p� tapeten l�nge. Eftersom jag inte har velat st� den ekonomiska "risken" med att trycka T-shirts (eller f�r den delen b�ket med distribution osv) �r det ju bra att n�gon annan �r beredd att ta p� sig det.

F�r min del �r jag bara angel�gen om att ukulelekommissionens symbol (och varum�rke om man s� vill) inte tar okontrollerade v�gar och dyker upp p� "merchandise" av olika slag. Eller att t-shirts med grisen dyker upp p� tillst�llningar h�r och var. (Jag s�ger nu inte att detta initiativ �r b�rjan p� en s�dan utveckling. M�jligen kan man t�nka mig ett licensf�rfarande d�r den som vill trycka grisen p� n�got f�r betala en avgift, som jag kan anv�nda f�r ett betala driften av siten, t ex)

Som jag ser det ska anv�ndningen av tr�jor med grisen vara f�rbeh�llen s�dana som faktiskt finns h�r p� forumet d� och d�. Om de nu f�reslagna tr�jorna �r avsedda f�r oss har jag inget att inv�nda. Tv�rtom.

Edit: Ett original g�r att ordna fram.
_________________
"Sannolikheten att lyckas �kar dramatiskt med varje f�rs�k"
John Nash
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Bes�k anv�ndarens hemsida
ukulisten



Registreringsdatum: 23 maj 2007
Inl�gg: 22
Ort: T�by

Inl�ggPostat: tis nov 20, 2021 11:49 pm    Rubrik: Tr�jor Svara med citat

Robert Hultman skrev:
F�r min del �r jag bara angel�gen om att ukulelekommissionens symbol (och varum�rke om man s� vill) inte tar okontrollerade v�gar och dyker upp p� "merchandise" av olika slag. Eller att t-shirts med grisen dyker upp p� tillst�llningar h�r och var."


Tanken var att vi skulle kunna g�ra detta till sj�lvkostnad f�r den som �r intresserad av en tr�ja, ingen skall s�ledes tj�na pengar p� sj�lva grisen. Jag �r inte heller s�rskilt trakterad av tanken p� att n�gon b�rjar tj�na pengar p� grisen utan att detta kommer kommissionen till fromma.

Robert Hultman skrev:
Som jag ser det ska anv�ndningen av tr�jor med grisen vara f�rbeh�llen s�dana som faktiskt finns h�r p� forumet d� och d�. Om de nu f�reslagna tr�jorna �r avsedda f�r oss har jag inget att inv�nda. Tv�rtom."


Jag tror i �rlighetens namn att det bara �r de som h�nger h�r i forumet som �r intresserad av produktioner med ukke-grisen p� Wink

Jag har dock lite sv�rt att reservera produkterna ENBART f�r kommissionens medlemmar, det skulle inneb�ra att man skulle vara tvungen att kontrollera varje individ som skulle vilja best�lla en tr�ja... jag tror inte att jag vill ta p� mig det jobbet. D�remot skall vi naturligtvis v�rna om att grisen inte kommer p� avv�gar och b�rjar anv�ndas p� ett s�tt som inte �r f�renligt med vad kommissionen st�r f�r Exclamation

Rent tekniskt s� kan jag med pixelgrafik �stadkomma vita tr�jor med tryck. Jag beh�ver d� loggan i originalstorlek, eftersom jag med l�tthet kan f�rminska den, men aldrig g�ra den st�rre �n originalet.

Ett annat alternativ �r en vektoriserad logga, vilket inneb�r att den �r helt skalbar. Vi kan d� placera loggan p� tr�jor i olika f�rger. Nackdelen �r att vi tappar nyanser i f�rgerna, eftersom verktorgrafik endast kan hantera ett f�tal f�rger - ju f�rre desto b�ttre.

Jag f�resl�r att jag tar fram n�gra olika alternativ, s� enast vi sedan om vad/vilka som skall erbjudas och vilka som skall avf�rdas.

Om detta l�ter vettigt s� fundera p� en vettig slogan och skicka underlag till mig s� ska jag se vad jag kan �stadkomma
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Bes�k anv�ndarens hemsida MSN Messenger
jukkalele
Custom (kosta mer) customer in waiting


Registreringsdatum: 20 april 2022
Inl�gg: 5650
Ort: Stockholm

Inl�ggPostat: tis nov 20, 2021 11:53 pm    Rubrik: Svara med citat

Slogan?
Ukulele, svinaktigt kul!

Javisst ja. Den skulle ju vara vettig....
_________________
Allt �r v�ldigt ovisst. Det �r jag helt s�ker p�.
http://www.myspace.com/jukkalele
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Bes�k anv�ndarens hemsida
ukulisten



Registreringsdatum: 23 maj 2007
Inl�gg: 22
Ort: T�by

Inl�ggPostat: tis nov 20, 2021 11:57 pm    Rubrik: Svara med citat

Skrev jag "vettig slogan"?

S� dumt, jag menade naturligtvis "slogan" kort och gott
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Bes�k anv�ndarens hemsida MSN Messenger
Robert_Hultman
Diktator light


Registreringsdatum: 21 april 2022
Inl�gg: 5826
Ort: Stockholm

Inl�ggPostat: ons nov 21, 2021 12:03 am    Rubrik: Svara med citat

Slogan tror jag �r j�ttesv�rt.

Vi har alla s� olika f�rh�llningss�tt, f�rv�ntningar och f�rest�llningar om ukulelen att jag tror att det som �r roligt och slagkraftigt f�r en �r l�jev�ckande eller "avk�tiserande" f�r en annan.

Jag �r inte emot men tror att en tr�ja med bara grisen �r att f�redra.

Det �r ett under att s� m�nga gillar Grisen.

Edit: eller egentligen kanske det jag anf�rde faktiskt betyder att jag �r emot en slogan....
_________________
"Sannolikheten att lyckas �kar dramatiskt med varje f�rs�k"
John Nash
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Bes�k anv�ndarens hemsida
hrlarson



Registreringsdatum: 23 augusti 2007
Inl�gg: 4349
Ort: Bajen

Inl�ggPostat: ons nov 21, 2021 12:13 am    Rubrik: Svara med citat

Ingen slogan om man fr�gar mig. Det vore som en slogan p� en Jack Daniels t-shirt.
_________________
Totalmoddad P'Mico sopran
Runesson sopran
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Bes�k anv�ndarens hemsida
ukulisten



Registreringsdatum: 23 maj 2007
Inl�gg: 22
Ort: T�by

Inl�ggPostat: ons nov 21, 2021 12:14 am    Rubrik: Svara med citat

Du har nog r�tt i att vi stryker inslaget med slogan, det �r om�jligt att hitta en som alla tycker om.

Vi h�ller oss till ukke-grisen Cool
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Bes�k anv�ndarens hemsida MSN Messenger
Plink-plonk
Kommissionens entusiast


Registreringsdatum: 20 mars 2006
Inl�gg: 1539

Inl�ggPostat: ons nov 21, 2021 2:07 pm    Rubrik: Svara med citat

ukulisten skrev:
Du har nog r�tt i att vi stryker inslaget med slogan, det �r om�jligt att hitta en som alla tycker om.

Vi h�ller oss till ukke-grisen Cool


eller..

ukulele-not addicted!


... Wink
_________________
Tangi Manini Sopranino
Allander Lyx
Kamaka Std de luxe HF 1
Bobby Henshaw
Martin-1
Gibson-2
Fin-Der
Bushman Jenny Concert
Kamaka HB-2D Concert De luxe
Kamaka HF 36 Tenor
Calypsonic Lulu Tenor
Bushman Jenny C Baryton
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande
Belzebukke



Registreringsdatum: 05 juni 2007
Inl�gg: 532
Ort: Sundsvall

Inl�ggPostat: s�n nov 25, 2021 11:05 pm    Rubrik: Svara med citat

Det finns ju st�llen p� n�tet som trycker upp tr�jor p� best�llning till en sm�rre kostnad!
Via dem kan man ju best�lla en, tv� eller flera t-shirts efter intresse!
Jag har l�nkar i datorn p� jobbet, jag kan l�gga upp dem h�r imorrn!
_________________
T�nk g�rna fel, men t�nk sj�lv! - Doris Lessing
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Bes�k anv�ndarens hemsida
Lasse R
Kommissionens sommartomte


Registreringsdatum: 26 maj 2005
Inl�gg: 492

Inl�ggPostat: m�n nov 26, 2021 11:26 am    Rubrik: Svara med citat

Kommissionens logga beh�ver verkligen ingen slogan Exclamation
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande
hrlarson



Registreringsdatum: 23 augusti 2007
Inl�gg: 4349
Ort: Bajen

Inl�ggPostat: m�n nov 26, 2021 11:29 am    Rubrik: Svara med citat

Precis! Kommissionens gris �r fet!
_________________
Totalmoddad P'Mico sopran
Runesson sopran
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Bes�k anv�ndarens hemsida
Visa inl�gg nyare �n:   
Skapa nytt �mne   Svara p� �mnet    Forumindex -> Ordet �r fritt Alla tider �r GMT + 1 timme (svensk normaltid)
G� till sida 1, 2, 3, 4  N�sta
Sida 1 av 4

 
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte svara p� inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte �ndra dina inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte ta bort dina inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte r�sta i det h�r forumet


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Swedish translation by phpBB Sweden and Virtuality © 2003-2006