F�reg�ende �mne :: N�sta �mne |
F�rfattare |
Meddelande |
Robert_Hultman Diktator light
Registreringsdatum: 21 april 2022 Inl�gg: 1779 Ort: Stockholm
|
Postat: ons maj 09, 2007 3:24 pm Rubrik: |
|
|
Tompa skrev: | Fasen va bra! |
Man tackar och bockar.
(Fast jag tror att omd�met trots allt ska ses mot bakgrunden av folk�l, bl�sh�l och tisdagkv�ll. S�nt kan f� det mesta att framst� i f�rdelaktig dager.)
Det b�rjar ju v�ldigt kryckigt, om jag f�r recensera sj�lv. Men det tar sig lyckligtvis n�got mot slutet. Publikst�d g�r underverk. Men det ser ju f�r trist ut n�r tv� ukulister st�r och stirrar ned i "notpappret". Vi borde �tminstone h�jt notst�llet n�got! (Eftersom "l�ra utantill" �r f�r h�gt st�lld ambition)
Nu har jag hur som helst uppdaterat bildsidan med bildtexter ocks�, om n�gon undrade vad bilderna f�rest�llde:
http://www.hultman.info/NYUF07/NYUF07_1.htm _________________ N�got slags initiativtagare |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
jukkalele Custom (kosta mer) customer in waiting
Registreringsdatum: 20 april 2022 Inl�gg: 1611 Ort: Stockholm
|
Postat: fre maj 11, 2007 2:02 pm Rubrik: |
|
|
Det var ju tur att vi tog flyget hem igen. Om vi hade g�tt in p� Google maps och fr�gat hur vi skulle ta oss hem hade det blivit lite besv�rligt. Kolla sj�lva. G� in p�:
http://maps.google.co.uk/
och skriv in New York to Stockholm. D� kommer det upp en massa anvisningar om att sv�nga v�nster h�r och sv�nga h�ger d�r. L�gg s�rskilt m�rke till instruktion nummer 24.
_________________ Jukkal E. Le
What, me uke? |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
|
Postat: fre maj 11, 2007 2:07 pm Rubrik: |
|
|
De har humor iaf p� Google.
Annars tycker jag anvisningen (nr 24) var lite knapph�ndig. De kunde �tm ha angett en riktning tycker jag. (Man kan ju f�lja anvisningen och komma iland t ex vid Bordeux ist�llet. D� st�mmer ju inte den fortsatta v�gvisningen.) _________________ N�got slags initiativtagare |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Janne
Registreringsdatum: 03 maj 2006 Inl�gg: 69 Ort: Westcottage
|
Postat: l�r maj 12, 2007 11:43 am Rubrik: |
|
|
De gjorde ju det enkelt f�r sig. Fattar bara inte varf�r man ska in p� Huddingev�gen och sedan ta S�derleden in till stan som de skriver p� slutet. Verkar vara en omv�g _________________ Janne
(Spelar hellre �n bra) |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
J�rgen Kommissionens Lautsprecher
Registreringsdatum: 31 januari 2006 Inl�gg: 774 Ort: Stockholm
|
Postat: s�n maj 13, 2007 9:49 am Rubrik: |
|
|
_________________ http://jetbloggen.blogspot.com/ |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
H�gel Hawaiian Blue
Registreringsdatum: 15 mars 2006 Inl�gg: 315 Ort: Stockholm
|
Postat: tis maj 15, 2007 5:38 pm Rubrik: |
|
|
Robert_Hultman skrev: | Det h�r var inte br�derna Grushagen det h�r var ... |
Nej, det visste jag v�l att det inte var Grushagen Bros. som upptr�dde i NY Och den illa dolda hemligheten l�cker Jason Tagg i sitt program MUD 1/5 i samtal med Ukulele Man: http://ukuleledisco.com/tomeilidhcomplete
Jo, jo... Det �r till att g�ra internationell karri�r... men var �r de �vriga? Fick inte de komma med p� the World Tour? Eller har gruppen splittrats?
-- undrar en orolig H�gel. _________________ Keep Strummin' |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
J�rgen Kommissionens Lautsprecher
Registreringsdatum: 31 januari 2006 Inl�gg: 774 Ort: Stockholm
|
Postat: tis maj 15, 2007 6:30 pm Rubrik: |
|
|
H�gel skrev: | men var �r de �vriga? Fick inte de komma med p� the World Tour? Eller har gruppen splittrats? |
Den kanske aldrig har funnits. Kanske det �r som med universum, att de uppstod ur ingenting f�r att blomma upp under en persiod och slutligen l�mna tillbaka den l�nade energin. En intighet...Vem vet? _________________ http://jetbloggen.blogspot.com/ |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
H�gel Hawaiian Blue
|
Postat: tis maj 15, 2007 6:43 pm Rubrik: |
|
|
Sk�nt att det i alla fall inte finns n�n bitterhet i botten. _________________ Keep Strummin' |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
|
Postat: tis maj 15, 2007 8:12 pm Rubrik: |
|
|
Jason, den skvallerk�rringen. Eller, jag menar, jag vet inte vad han pratar om, jag har faktiskt inte h�rt honom s�ga det jag inte vet vad det �r han s�ger, men om han s�ger n�got kontroversiellt s� �r det inte s�kert att han �r r�tt informerad och jag skulle inte lita p� en man som setts offentligt i bastkjol och blond peruk. Och vad han �n m� ha sagt var det v�l ett l�ge d�r man fick f�lja det Cajsa Warg enligt uppgift inte heller har sagt - att man tager vad man hafwer. Lite besv�rligt att g�ra n�t med folk hundratals mil borta. I �vrigt tiger jag som muren, oavsett om det �r den kinesiska, klagovarianten eller Atlasditon. S� det s�. _________________ Jukkal E. Le
What, me uke? |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
H�gel Hawaiian Blue
|
Postat: tis maj 15, 2007 9:21 pm Rubrik: |
|
|
Jag f�rst�r... men nu �r i alla fall garderoben �ppen.
Vad s�jer Ukulelerud? _________________ Keep Strummin' |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
|
Postat: tis maj 15, 2007 9:32 pm Rubrik: |
|
|
Oraklet H�gel skrev: | Jag f�rst�r... |
Ber�tta. Det g�r inte jag. Och det var �nd� jag som skrev det _________________ Jukkal E. Le
What, me uke? |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
|
Postat: tis maj 15, 2007 10:24 pm Rubrik: |
|
|
Sticksp�r
jukkalele skrev: | Oraklet H�gel skrev: | Jag f�rst�r... |
Ber�tta. Det g�r inte jag. Och det var �nd� jag som skrev det |
Ett helt inl�gg utan (vad jag kan se) ett enda felstavat ord. Och �nd� helt obegripligt! (Vad glad jag blir.) _________________ N�got slags initiativtagare |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
H�gel Hawaiian Blue
|
Postat: tis maj 15, 2007 11:44 pm Rubrik: |
|
|
jukkalele skrev: | Oraklet H�gel skrev: | Jag f�rst�r... |
Ber�tta. Det g�r inte jag. Och det var �nd� jag som skrev det |
S� �r det ofta med det fria skapandet - med all konstn�rlig verksamhet f�r �vrigt - att konstn�ren inte alltid �r medveten om betydelsen av sitt eget verk. Konstn�rer beh�ver sina uttolkare. All text har undertext. Tolkningen beh�ver dock inte vara entydig. Och det finns s�kert lika m�nga svar som det finns l�sare. Det �r vad som skiljer konst fr�n pedagogik.
Kommunikation har ju b�de s�ndare och mottagare.
Vad var det J�rgen hade som motto tidigare? Ett citat fr�n Homer Simpson:
"it takes two to lie: one to lie and one to listen!" _________________ Keep Strummin' |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
ukulelerud Happy Per
Registreringsdatum: 23 april 2022 Inl�gg: 601
|
Postat: ons maj 16, 2007 3:53 pm Rubrik: |
|
|
H�gel skrev: | Jag f�rst�r... men nu �r i alla fall garderoben �ppen.
Vad s�jer Ukulelerud? |
Ja, vad ska man s�ga? Robban fick tillbaka p� skatten. Dessv�rre inte jag. Tillkommer allt f�r m�nga andra investeringar o samt alltf�r mkt jobb (detta st�ndiga gissel). Fanns inte s� mkt �ver utrymme f�r en Amerikaresa. Men bitterhet nej! Fick ju se Jukka o Robban komma ut ur garderoben. Finns v�l inte s� mycket mer att s�ga �n "v�lkomna ut killar". Och st� p� er!
F�r �vrigt �ger jag inte n�gon vit kavaj �nnu, inte ens en vit smoking _________________ ukulelerud |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
|