Forumindex Ukulelekommissionens forum

 
 Vanliga fr�gorVanliga fr�gor   S�kS�k   MedlemslistaMedlemslista   Anv�ndargrupperAnv�ndargrupper   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in f�r att l�sa dina meddelandenLogga in f�r att l�sa dina meddelanden   Logga inLogga in 

Eftersnack m�tet den 12 december

 
Skapa nytt �mne   Svara p� �mnet    Forumindex -> Eftersnack
F�reg�ende �mne :: N�sta �mne  
F�rfattare Meddelande
Robert_Hultman
Diktator light


Registreringsdatum: 21 april 2022
Inl�gg: 1779
Ort: Stockholm

Inl�ggPostat: tis dec 13, 2021 11:23 am    Rubrik: Eftersnack m�tet den 12 december Svara med citat

Kul som vanligt. Personligen tycker jag att det var ett av de mer lyckade m�tena. En lagom l�ng l�tlista faktiskt. Jag tyckte den s�g kort ut innan m�tet men det r�ckte. Det gav oss m�jlighet att �va p� den l�t som Ukulelefantomen tog med till m�tet och faddrade med den �ran. Det blev tid att spela i grupper ocks�, vilket �r r�tt lyckat.

Vi hade tre nykomlingar med oss som gjorde gott intryck Monika kom utan ukulele men f�ref�ll att ha roligt och gick d�rifr�n med tips p� vad hon ska skaffa f�r instrument. Ukulelefantomen kom och spelade Formby-style och delade med sig lite av hur det g�r till. Kanske skulle vi be honom h�lla en liten Formby-workshop vid tillf�lle?

Martin som ocks� var med f�r f�rsta g�ngen bj�d p� Madrassen i tamburen i en finst�md Very Happy tolkning. Och p� "Skinnskallen", var det v�l, som jag aldrig hade h�rt f�rut.

Mischa som uppl�ter lokalen fick lite uppskattning i form av ett gott vin som Ukulelerud f�rutseende fixat och d�rtill "uppvaktades" han av Jerker som drog sitt paradnummer "Hey mr Bartender" eller "One scotch, one bourbon, one beer" som vi ocks� kallat den. (En k�ck och l�ttspelad l�t? Den som inte var med den 9 juni kan kolla in eftersnacket h�r: http://ukulelekommissionen.se/forum/viewtopic.php?t=49)


Lasse R tog lite bilder ig�r som han skickat �ver. Jag har lagt upp dem h�r:
http://www.ukulelekommissionen.se/HRCtre.html

Jag brukar i smyg beklaga mig �ver att jag inte kommer med p� bild n�r jag sj�lv tar bilder p� tr�ffarna. Nu beh�ver jag inte beklaga mig. jag �r med p� 66 procent av bilderna (och inte har jag n�gon anledning att gl�dja mig �ver det Rolling Eyes )
_________________
N�got slags initiativtagare
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande
ukulelerud
Happy Per


Registreringsdatum: 23 april 2022
Inl�gg: 601

Inl�ggPostat: tis dec 13, 2021 12:01 pm    Rubrik: Svara med citat

Not the least to mention Pierre, our first international commission guest (aside Martin from Gothenburg of course), who was so inspired that he spontaneously (?) promised to bring some examples of French ukulele song to exercise in the January Ukulele Commission meeting.
_________________
ukulelerud Rolling Eyes
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande
Robert_Hultman
Diktator light


Registreringsdatum: 21 april 2022
Inl�gg: 1779
Ort: Stockholm

Inl�ggPostat: tis dec 13, 2021 12:32 pm    Rubrik: Svara med citat

I don�t mind mentioning Pierre, our honoured commissionaire. But mentioning him among the first timers would be wrong. Pierre has attended a previous meeting.

He also strongly opposed my suggestion that he'd teach us some of Platic Bertrands songs. ("No one has sung them for 20 years"). Which I think is proof of some good judgement on his behalf.
_________________
N�got slags initiativtagare
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande
Ukke-Birgitta



Registreringsdatum: 25 oktober 2005
Inl�gg: 19

Inl�ggPostat: tis dec 13, 2021 3:55 pm    Rubrik: Funderingar . . . Svara med citat

TOPPENM�TE! Very Happy Har dock lite funderingar inf�r n�sta �r . . . Inledningsvis p� v�ra m�ten �r det m�nga kul � sp�nnande id�er Idea som kastas upp i luften . . . "Ukulele-REVY p� teater", "Skivinspelningar . . . ", " Show p� Hard Rock" etc. Jag som fortfarande �r en extrem nyb�rjare f�r dock i efterhand lite prestations�ngest � undrar N�R/HUR etc ska vi f� ihop allt detta? Shocked Eller �r det bara "l�sa" id�er ..?! Visst kittlar det i Ukkenerven �ven p� en nyb�rjare vid tanken p� att ev kunna bidra med n�t i ett framtida st�rre sammanhang. . .!? OM detta �r seri�sa planer - ( showen p� Hard Rock �r ju ialla fall det ) - kanske vi beh�ver bilda ngn slags "arbetsgrupper" av mer seri�st slag och skilja mer p� den tid som handlar om "business" resp "play for fun" . . ? Sj�lv har jag funderingar p� att bilda en 3-ackords-klubb ell n�t i den stilen f�r nyb�rjare � andra mindre skickliga (likt undertecknad) � samla p� l�tar som man kan spela med "minsta m�jliga" insats ... tja vi f�r v�l se vad det blir efter ny�r men vem vet!? HUR SOM HELST S� �R DET J�TTEKUL ATT TR�FFAS MED UKKEN I FAMN BLAND ANDRA ENTUSIASTER!! VI SES IGEN 2006!
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande
Robert_Hultman
Diktator light


Registreringsdatum: 21 april 2022
Inl�gg: 1779
Ort: Stockholm

Inl�ggPostat: tis dec 13, 2021 4:39 pm    Rubrik: Svara med citat

M�nga av de id�er som f�ds eller presenteras p� m�tens kr�ver att n�gon tar ansvar f�r deras genomf�rande. I vissa fall betyder det att man "kallar" likasinnade till en tr�ff eller diskuterar saken p� n�tet. Vill man ha ett s�rskilt underforum f�r en grupp fixar vi det. Det kan vara �ppet f�r alla eller bara f�r de som ing�r i gruppen.

Nyskriven svensk ukulelemusik �r ett forum som bildats p� uppmaning fr�n Jerker som ju tagit p� sig att g�ra en ukulele-kommissionen skiva.

Hard-Rock-spelningen �r ett annat exempel om �n inte s�rskilt livaktigt �n. Kanske skulle vi beh�va n�gon som tog p� sig uppgiften att vara Hard-Rock-spelnings-general.

En 3-akordsgrupp l�ter som en id� v�rd att prova och den sj�lvskrivna 3-ackordsgeneralen �r Ukke-Birgitta, enligt den urgamla principen "Han (i detta fall hon) som sa't han va't".

Vill du att jag ska l�gga upp ett forum f�r en 3-ackordsgrupp?
_________________
N�got slags initiativtagare
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande
Ukke-Birgitta



Registreringsdatum: 25 oktober 2005
Inl�gg: 19

Inl�ggPostat: tis dec 13, 2021 5:55 pm    Rubrik: 3-ackordsklubben - JAAAA! Svara med citat

Ja - jag volonterar givetvis s�som "Tre-ackords-general(-ska!?)" , och ett s�nt forum vore ju toppen om du Robban kunde l�gga upp - � ALLA NI SOM L�SER DETTA KAN V�L L�GGA IN NAMN P� L�TAR SOM NI VET KAN SPELAS P� MAX 3 ACKORD! ( och skriv g�rna VILKA ackord som g�ller ...) Jag har sj�lv ingen dator hemma s� jag kommer s�tta ig�ng med mitt eget samlande f�rst efter ny�r d� jag b�nkar mej framf�r en extern dator i ovanst�ende uppdrag!!! TICKETACK F�R SNABBA PUCKAR fr�n dig Robert! GO�JUL � GOTT NYTT UKULELE-�R till ER ALLA FR�N Ukke-Birgitta - alias "3ACKORDSGENERALSKAN" Twisted Evil Question
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande
Ukulele-Rookie



Registreringsdatum: 09 december 2021
Inl�gg: 85
Ort: Huddinge

Inl�ggPostat: tor dec 22, 2021 8:11 pm    Rubrik: 4-ackordsgrupp Svara med citat

Jag skulle hellre se en 4-ackordsgrupp som presenterar l�tar p� ackorden D, G, A7 & D7. De �r n�mligen de enda jag har l�rt mig hittills. F�rvisso fungerar det s�kert med en 3-ackordsgrupp, men jag tror att repertoaren �kar med en 4-ackordsgrupp.
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Bes�k anv�ndarens hemsida MSN Messenger
Visa inl�gg nyare �n:   
Skapa nytt �mne   Svara p� �mnet    Forumindex -> Eftersnack Alla tider �r GMT + 1 timme (svensk normaltid)
Sida 1 av 1

 
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte svara p� inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte �ndra dina inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte ta bort dina inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte r�sta i det h�r forumet


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Swedish translation by phpBB Sweden and Virtuality © 2003-2006