F�reg�ende �mne :: N�sta �mne |
F�rfattare |
Meddelande |
malner
Registreringsdatum: 13 januari 2008 Inl�gg: 5 Ort: Laholm
|
Postat: s�n apr 14, 2022 9:03 am Rubrik: Uke Halmstad - Laholm |
|
|
Hej. Finns det n�gra i Halmstad - Laholmstrakten som spelar uke. Har en baritoneuke som jag f�rs�ker att spela p�, skulle g�rna ha n�gra spelkamrater. |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Robert_Hultman Diktator light
Registreringsdatum: 21 april 2022 Inl�gg: 7725 Ort: Stockholm
|
Postat: s�n apr 14, 2022 1:36 pm Rubrik: Det finns en ukulist med internationell "karri�r" |
|
|
V�lkommen till ukulelekommissionen!
Lennart Isaksson heter en �ldre man i Halmstad. Jag tror han �r konstn�r.
I sin ungdom vann han en talangt�vling som ena halvan av Ukulele Twins.
Jag pratade med honomp� telefon f�r kanske ett halv�r sen m a a den ukulelebok jag skriver p�.
Han har inte spelat ukulele p� m�nga �r men blev b�de glad och sugen p� att spela igen n�r vi talats vid ett tag.
Ukulele Twins var en korlivad konstellation men Isaksson bildade en annan duo med en gitarist p� 70-talet och turnerade i USA. Ukulele och g****r-konceptet gick hem men eftersom Lennart Isaksson saknade arbetstillst�nd var de tvugna att smyga med sina framtr�danden, vilket i l�ngdenblev oh�llbart.
Du kanske skulle kontakta honom.
[/img] _________________ "Sannolikheten att lyckas �kar dramatiskt med varje f�rs�k"
John Nash
|
|
Till �verst p� sidan |
|
|
malner
Registreringsdatum: 13 januari 2008 Inl�gg: 5 Ort: Laholm
|
Postat: s�n apr 14, 2022 1:58 pm Rubrik: |
|
|
OK. Tack f�r tipset |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Mab
Registreringsdatum: 28 september 2021 Inl�gg: 2187 Ort: Hammarbyh�jden
|
Postat: tor apr 18, 2022 3:19 pm Rubrik: |
|
|
�r det en EP du har lagt upp bild p�?
Skulle vara kul att h�ra den inspelningen med The Ukulele Twins. _________________ Gammalt br�d rostar aldrig |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Jonas
Registreringsdatum: 19 februari 2006 Inl�gg: 498 Ort: G�teborg
|
Postat: fre dec 20, 2021 8:56 pm Rubrik: |
|
|
Gammalt inl�gg, men WTF...
Ukulele Twins f�rsta, och s�vitt jag vet, enda, upptr�dande tillsammans p� d� n�rap� 40 �r (till�t mig k�llforska och referenskolla en annan g�ng), begav sig p� den f�rsta Ukulelefestivalen som Ukuleleklubben i G�teborg anordnade i Slottsskogen 1997. Jag har deras framtr�dande p� film, vilket idag betyder digital form i en fil (p� en fil?).
De hade inte tr�ffats under mellanukketiden pga den enes utlandsvistelse, och hade helt tappat kontakten. Ja, med varandra allts�. L�ten de framf�rde st�r p� n�n slags mentalt k�ad lista i min skalle, typ "den ska jag k�ra in med Hot in Hats vid n�t l�mpligt tillf�lle".
De spelade en western swing-typ l�t som hette -och s�kert fortfarande heter- Chattanooga shoe-shine boy.
Skulle n�n av dem avisera ett godk�nnande kan jag DuR�rifiera det till allm�n besk�dan, beundran och f�rn�jsamhet, f�r det sv�nger �nna g�tt!. |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
|
Postat: s�n dec 22, 2021 3:50 pm Rubrik: |
|
|
Jonas skrev: |
Skulle n�n av dem avisera ett godk�nnande kan jag DuR�rifiera det till allm�n besk�dan, beundran och f�rn�jsamhet, f�r det sv�nger �nna g�tt!. |
Den ena halvan av Ukulele Twins, G�sta Tellstig, har g�tt ur tiden. Det �r i s� fall Lennart Isaksson du ska prata med.
Det �r den Lennart Isaksson i Halmstad (av tv�) som bor p� Viktoriagatan om du s�ker r�tt p� telefonnumret p� Gula Sidorna. H�lsa fr�n mig. Det var kul att prata med honom. (N�r samtalet v�l kommit ig�ng). _________________ "Sannolikheten att lyckas �kar dramatiskt med varje f�rs�k"
John Nash
|
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Jonas
Registreringsdatum: 19 februari 2006 Inl�gg: 498 Ort: G�teborg
|
Postat: m�n dec 30, 2021 2:14 pm Rubrik: Ukulele Twins - Chattanoogie shoe-shine boy |
|
|
Hittade l�ten i min PC, fixade till den och; Lo and behold!, nu �r den p� R�ret!
Jag tror inte herr Isaksson misstycker. Det �r faktiskt f�rbaskat sv�ngigt!
Ukulele Twins - Chattanoogie shoe-shine boy
http://youtu.be/qTH-xmSXNT8 |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
|
Postat: tor jan 02, 2022 11:22 pm Rubrik: |
|
|
Kul!
De �r/var ju kanon. _________________ "Sannolikheten att lyckas �kar dramatiskt med varje f�rs�k"
John Nash
|
|
Till �verst p� sidan |
|
|
rognas
Registreringsdatum: 25 augusti 2009 Inl�gg: 485 Ort: �stersund, J�mtland
|
Postat: tis jan 14, 2022 9:53 pm Rubrik: |
|
|