Forumindex Ukulelekommissionens forum

 
 Vanliga fr�gorVanliga fr�gor   S�kS�k   MedlemslistaMedlemslista   Anv�ndargrupperAnv�ndargrupper   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in f�r att l�sa dina meddelandenLogga in f�r att l�sa dina meddelanden   Logga inLogga in 

Lucka 18/door 18

 
Skapa nytt �mne   Svara p� �mnet    Forumindex -> 2006 Ukulelejulkalender Ukulele Christmas Calender
F�reg�ende �mne :: N�sta �mne  
F�rfattare Meddelande
Annepanne



Registreringsdatum: 03 april 2022
Inl�gg: 2

Inl�ggPostat: m�n dec 18, 2021 8:09 am    Rubrik: Lucka 18/door 18 Svara med citat

F�r ett �gonblick trodde jag n�stan att jag befann mig i Storskogen. Wink Str�lande upptakt till s�ngen! Och s�klart finns tomten!

M� s� grankott allihop!

<Greetings from V�stkusten>
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Bes�k anv�ndarens hemsida
anders-oinloggad
G�st





Inl�ggPostat: m�n dec 18, 2021 9:15 am    Rubrik: Bra bidrag! Svara med citat

Bra l�t!
En fin favorit d�r den svenska texten k�nns lika naturlig som den engelska. Bra inspelad ocks�, med en egen karakt�r.

men introt....
Jag hade gl�mt bort Nicke Lilltroll! Genom en olycklig slump s� ligger tyv�rr just Nicke Lilltroll p� plats nummer tv� efter Storpot�ten@'Vilse i pannkakan' p� min horrorlista fr�n barndomen. Kanske tillh�r jag fel generation.

Det var allts� en chock tidigt denna m�ndagmorgon n�r en mycket trov�rdig imitation av trollet tog mig tillbaka till barndomens hemska minnen av trollterror.

Ambiti�st och v�l genomf�rt m�ste man dock tillst�, oavsett om man �r trollv�n eller ej.

//Anders
Till �verst p� sidan
jukkalele
Custom (kosta mer) customer in waiting


Registreringsdatum: 20 april 2022
Inl�gg: 5660
Ort: Stockholm

Inl�ggPostat: m�n dec 18, 2021 10:11 am    Rubrik: Svara med citat

Hmm. Jag vet inte riktigt vad jag ska s�ga. Nicke Lilltroll har g�tt mig sp�rl�st f�rbi, s� jag kan inte riktigt relatera till f�rsta delen. Jag har allts� ingen aning om ifall det var bra eller inte, men jag v�ljer att tro p� f�reg�ende skribenter, trots viss j�vsrisk.

N�r man sedan kommer till sj�lva sjungandet och spelandet har jag d�remot lite mera p� f�tterna n�r jag s�ger att det var bra. Skojigt hemstudioarbetat var det ocks�. Man f�r n�stan k�nslan att framf�raren av tonerna verkligen tror p� tomten och Rudolf. Ja det �r klart, om man ska lyckas spela troll med n�gon trov�rdighet, kr�vs det nog att man tror p� b�de det ena och det andra.
_________________
Allt �r v�ldigt ovisst. Det �r jag helt s�ker p�.
http://www.myspace.com/jukkalele
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Bes�k anv�ndarens hemsida
Lasse R
Kommissionens sommartomte


Registreringsdatum: 26 maj 2005
Inl�gg: 492

Inl�ggPostat: m�n dec 18, 2021 10:23 am    Rubrik: Svara med citat

Grymt! Grymt grymt!!!! Laughing Laughing Laughing Laughing
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande
Filippuss



Registreringsdatum: 25 februari 2006
Inl�gg: 62
Ort: Yxtorp L�nn�s

Inl�ggPostat: m�n dec 18, 2021 10:24 am    Rubrik: Svara med citat

Nicke Lilltroll Beundran . L�ten var ocks� bra! Lirar litet str�nginstrument
_________________
Behandla andra som du vill bli behandlad sj�lv... Dvs spela ner dina fiender med ukuleles�ng!
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Bes�k anv�ndarens hemsida
G�st






Inl�ggPostat: m�n dec 18, 2021 12:33 pm    Rubrik: L�gvattenm�rke Svara med citat

I detta forum �r tonen v�nlig snarare �n uppriktig. Men �rligt:

Man �ppnar lucka p� lucka och bidragen �vertr�ffar varandra. Sen kommer detta som �rligt �r ett l�gvattenm�rke. Man v�ntar sig bra musik av n�gon sort men f�r flera minuter med ett l�spande troll som avslutas med ett fullt g�ng tomtar som sjunger.
Till �verst p� sidan
anders
Kommissionens f�gelfluktare


Registreringsdatum: 20 april 2022
Inl�gg: 321
Ort: Stockholm

Inl�ggPostat: m�n dec 18, 2021 2:46 pm    Rubrik: Re: L�gvattenm�rke Svara med citat

Anonymous skrev:
I detta forum �r tonen v�nlig snarare �n uppriktig. Men �rligt:
[...] Man v�ntar sig bra musik av n�gon sort men f�r flera minuter med ett l�spande troll som avslutas med ett fullt g�ng tomtar som sjunger.


Hej,
jag tycker att kritik skall levereras
- Ickeanonymt
- Sakligt
- Konstruktivt
- Med relevans
- och g�rna med lite humor

Din feedback st�mmer inte in p� s� mycket av det.
Att inte gilla ett bidrag k�nns v�ldigt naturligt, speciellt med den spridning vi har i stil och framf�randen och jag skulle i varje fall personligen tycka om konstruktiv feedback p� hur mitt bidrag skulle kunna f�rb�ttras. Ukulelerud h�ller f�rmodligen med.

N�r man sitter och genomf�r en id� tvekar man alltid till slutet om det �r bra, eller inte, och om man borde arbeta om/skippa vissa delar. Konstruktiv kritik �r d� v�lkommet s� att man kan f�rb�ttra sig.

Att �ver huvud taget f�rdigst�lla n�got �r en stor seger i sig och kr�ver mycket mer arbete �n man tror som lyssnare. Att misslyckas, eller misshaga n�gon lyssnare, �r oudvikligen en del av konsekvenserna n�r andra tar del av l�ten.

B�ttre lyss till den str�ng som brast, �n att aldrig sp�nna en b�ge, s�ger tales�ttet och det st�mmer mycket v�l. I detta fall brast dock snarare ditt omd�me, �n l�tens kvalitet (och ukulelens...).

Jag tror att alla som bidragit till kalendern v�lkomnar och l�ngtar efter all form av positiv och konstruktiv kritik, men d� vill man nog ha den med mer relevans och stil �n din anonyma kommentar. Den �r n�mligen varken saklig, konstruktiv, relevant eller humoristik. Det �r bara en trist kommentar, tycker jag.

MVH/Anders
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande
Tompa



Registreringsdatum: 24 januari 2006
Inl�gg: 130
Ort: �stern�rke

Inl�ggPostat: m�n dec 18, 2021 3:00 pm    Rubrik: Svara med citat

Nicke Lilltroll har alltid varit en viktig del i mina julf�rberedelser... Detta kommer sig av det faktum att jag (som fyller �r en dryg vecka f�re jul) ofta fick en Nicke Lilltroll-skiva i f�delsedagspresent. Ofta och ofta f�rresten... det h�nde v�l i alla fall ett par g�nger... Hursomhelst, plattan med Nicke snurrade oavbrutet p� den gamla radiogrammofonen under det att jag r�knade ner dagarna till sj�lva julafton, d� jag dessutom alltid var lovad en extra fin julklapp av mina storebr�der, eftersom dom i utbyte mot detta l�fte slapp k�pa n�gon f�delsedagspresent �t mig... hmm Neutral

Beh�ver jag s�ga att jag blev glad n�r jag �ppnade dagens lucka..? Nicke rules...
Dessutom var l�ten en ren (!) �ronfr�jd! Njuter av musik
_________________
En ucke kommer s�llan ensam...
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande
J�rgen
Kommissionens Lautsprecher


Registreringsdatum: 31 januari 2006
Inl�gg: 4592
Ort: Stockholm

Inl�ggPostat: m�n dec 18, 2021 7:46 pm    Rubrik: Svara med citat

I likhet med Anders s� har jag ett �ngestfyllt f�rh�llande till trollet.
Sedan kan jag f�rst� att det inte var en 9-3:a som kom farande.
Tomten skulle bli r�dare �n Rudolf om n�san med Saabens
lynninga f�nsterhissar. Wink

En fr�ck tolkning och det h�rs att ukulelerud �r starkt p� g�ng i
studiodjungeln. Go, go, go! Eller ho, ho, ho som m�nga s�ger i
dessa dagar. Very Happy
_________________
Jag �r bra p� att g�ra andra b�st. Vad �r du bra p�?
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Bes�k anv�ndarens hemsida
ukulelerud
Happy Per


Registreringsdatum: 23 april 2022
Inl�gg: 1196

Inl�ggPostat: tis dec 19, 2021 7:17 am    Rubrik: Svara med citat

Troll �r inte t�nkta att ge �ngest, speciellt inte lilla Nicke och absolut inte s� h�r inf�r julen. Han �r det sn�llaste som finns i hela Storskogen. Bara han inte serveras Staffan Westerbergs pannkakor, vilket ju kan reta upp vem som helst ... http://www.algonet.se/~zyron/barn/vilse.html

F�r att �verbrygga generationsgapet och er mest �ngestdrabbade, s� finns inom kort n�gra �ngestd�mpande terapi-piller tillg�ngliga p� forumet. Av rent medicinska sk�l s� v�ljer jag att l�gga upp dem p� kommissionens interna sidor. Under vilken rubrik? "Nicke" f�rst�s Very Happy
_________________
ukulelerud Rolling Eyes
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande
Robert_Hultman
Diktator light


Registreringsdatum: 21 april 2022
Inl�gg: 5835
Ort: Stockholm

Inl�ggPostat: ons dec 20, 2021 3:18 pm    Rubrik: Svara med citat

Detta �r den b�sta Nicke Lilltroll-gestaltning v�rlden h�rt sedan det begav sig. F�r den som i likhet med undertecknad tycker b�ttre om ukulele �n troll kan dock introt k�nnas aningen l�ngt.

Som mandel i gr�ten kommer dock en inspirerad Rudolf-tolkning till slut.
_________________
"Sannolikheten att lyckas �kar dramatiskt med varje f�rs�k"
John Nash
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Bes�k anv�ndarens hemsida
ukulelerud
Happy Per


Registreringsdatum: 23 april 2022
Inl�gg: 1196

Inl�ggPostat: l�r dec 23, 2021 9:33 am    Rubrik: Svara med citat

Och nu, precis lagom till jul, s� �r Nicke Lilltroll-l�nkarna p� plats i v�rt interna formum. Mossa Grankott p� er alla Wink
_________________
ukulelerud Rolling Eyes
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande
Visa inl�gg nyare �n:   
Skapa nytt �mne   Svara p� �mnet    Forumindex -> 2006 Ukulelejulkalender Ukulele Christmas Calender Alla tider �r GMT + 1 timme (svensk normaltid)
Sida 1 av 1

 
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte svara p� inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte �ndra dina inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte ta bort dina inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte r�sta i det h�r forumet


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Swedish translation by phpBB Sweden and Virtuality © 2003-2006