Forumindex Ukulelekommissionens forum

 
 Vanliga fr�gorVanliga fr�gor   S�kS�k   MedlemslistaMedlemslista   Anv�ndargrupperAnv�ndargrupper   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in f�r att l�sa dina meddelandenLogga in f�r att l�sa dina meddelanden   Logga inLogga in 

Medimix bek�nner f�rg....

 
Skapa nytt �mne   Svara p� �mnet    Forumindex -> Presentationer
F�reg�ende �mne :: N�sta �mne  
F�rfattare Meddelande
Medimix



Registreringsdatum: 15 augusti 2010
Inl�gg: 1

Inl�ggPostat: l�r aug 21, 2021 7:33 am    Rubrik: Medimix bek�nner f�rg.... Svara med citat

Goddag alla Ukelister! (Heter det s�?) Hur som helst, det �r bara att erk�nna.. att ge efter f�r beg�ret.. s�: Hej jag �r Medimix, och jag spelar Ukulele!Jag har �gt en ukulele sedan 1976 (jod�, jag har den kvar), som jag har spelat p� ca 1gg/�r. Resten av tiden spelade jag G****r (jag har f�rst�tt att detta instrument v�cker k�nslor h�r). Nu har jag dock gett mig f-n p� att jag ska l�ra mig spela Ukke riktigt ordentligt. En ny Ukke �r ink�p (Kala travel) och jag k�mpar nu med att f� plats med fingrarna p� den pyttelilla greppbr�dan.
Jag anv�nder mig g�rna av en Korg D4 porta, s� jag kommer snart att l�gga ut n�t exempel p� mina stapplande steg in i Ukelelev�rlden!
Hoppas att f� tr�ffa er p� n�n Ukuleletr�ff fram�ver.
(Bor i Uddevalla o jobbar i G�teborg)
Ha det bra!
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande
hrlarson



Registreringsdatum: 23 augusti 2007
Inl�gg: 4367
Ort: Bajen

Inl�ggPostat: l�r aug 21, 2021 2:12 pm    Rubrik: Svara med citat

V�lkommen hit! Vi �r allt n�gra som spelar p� storebrorsmodellen av ukulele ocks�. Du har ett g�ng duktiga killar i G�teborg med omnejd, om du vill tr�ffa likasinnade. Ser fram emot inspelningarna.
_________________
Totalmoddad P'Mico sopran
Runesson sopran
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Bes�k anv�ndarens hemsida
Kroffe75



Registreringsdatum: 14 augusti 2010
Inl�gg: 21
Ort: G�teborg

Inl�ggPostat: l�r aug 21, 2021 8:30 pm    Rubrik: Svara med citat

V�lkommen!

Den "pyttelilla" greppbr�dan �r en vanesak jag alternerar mellan elbas, kontrabas och ukke utan problem(nuf�rtiden).
Gefab musik �r ett bra st�lle f�r dina ukke behov(str�ngar etc.) i G�teborg.
Ren nyfikenhet, vad �r det f�r en ukke du har fr�n 1976?
Hade g�tt!
_________________
Mina ukkar: Allander ekolele, Br�ko no:6, Flea mango, Eleuke sopran, Mastro T.V.PAL(plast), Kala jazz Tenor, Ortega RU11(Konsert) och Mahalo LP(min f�rsta).
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande
Robert_Hultman
Diktator light


Registreringsdatum: 21 april 2022
Inl�gg: 5850
Ort: Stockholm

Inl�ggPostat: l�r aug 21, 2021 11:40 pm    Rubrik: Svara med citat

Hej v�lkommen till forumet Medimix. Glad att se att det l�ste sig till sist med aktiveringen av ditt konto.
_________________
"Sannolikheten att lyckas �kar dramatiskt med varje f�rs�k"
John Nash
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Bes�k anv�ndarens hemsida
Daionsavage



Registreringsdatum: 12 juli 2008
Inl�gg: 705
Ort: Ume�

Inl�ggPostat: ons aug 25, 2021 12:01 am    Rubrik: Svara med citat

Och v�lkommen igen.

Kroffe har f � r�tt i att Gefab �r ett kanonst�lle, eftersom de inte h�ller samma sortiment som andra butiker utan har satsat lite mer p� folkmusikinstrument, men av b�ttre kvalitet �n leksakerna som normalt finns p� 4sound/estrad . N�r jag var d�r s� h�ngde det en Pono och ropade p� mig... Wink
_________________
---------------------------
If I can't dance, it's not my revolution!

-Emma Goldman

Sandra skrev:
D� �nskade vi Staten och kapitalet men fick bara upp honom till melodifestivall�tar...

Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande
Visa inl�gg nyare �n:   
Skapa nytt �mne   Svara p� �mnet    Forumindex -> Presentationer Alla tider �r GMT + 1 timme (svensk normaltid)
Sida 1 av 1

 
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte svara p� inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte �ndra dina inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte ta bort dina inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte r�sta i det h�r forumet


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Swedish translation by phpBB Sweden and Virtuality © 2003-2006