F�reg�ende �mne :: N�sta �mne |
F�rfattare |
Meddelande |
Lasse R Kommissionens sommartomte
Registreringsdatum: 26 maj 2005 Inl�gg: 492
|
Postat: fre dec 22, 2021 12:36 am Rubrik: Lucka 22/Door 22 |
|
|
Sv�ngigt var det och det gillar jag! Vad er� i paketen nu inf�r julen? Moses stentavlor kanske! H�rda bud! |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
zpreston
Registreringsdatum: 01 juli 2006 Inl�gg: 254 Ort: Norrland
|
Postat: fre dec 22, 2021 12:56 am Rubrik: |
|
|
Det sv�nger!
Hade aldrig h�rt l�ten tidigare, men det k�ndes �nd� bekant p� ngt vis. Nu n�r jag l�st att Schaffer fingrat med i spelet k�nns det ju sj�lvklart.
O den d�r basg�ngen o ackordf�ljden �r ju typisk Trazan o Banarne.
V�ga sjunga mera manlig st�ms�ng! _________________ - they call me the queen of Bossa Nova - |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Robert_Hultman Diktator light
Registreringsdatum: 21 april 2022 Inl�gg: 5835 Ort: Stockholm
|
Postat: fre dec 22, 2021 12:56 am Rubrik: |
|
|
En g�st skrev f�ljande i ett nytt topic som fick namnet Fenster10/Lucka 10. Lite dagvillt? Jag flyttade d�rf�r hit inl�gget :
"Nu �r den mystiska Ukulelekonspirationen tillbaka med en Janne Schaffer s�ng. Min kompis har den p� en barnskiva s� d�r k�nnde jag igen den. En sv�ngig melodie framst�lld klart medryckande."
Personligen �r jag b�jd att h�lla med Zpreston. Ett tips till ukulelekonspirationen: St�ms�ngen borde vara mer manlig _________________ "Sannolikheten att lyckas �kar dramatiskt med varje f�rs�k"
John Nash |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
H�gel Hawaiian Blue
Registreringsdatum: 15 mars 2006 Inl�gg: 1013 Ort: Stockholm
|
Postat: fre dec 22, 2021 1:12 am Rubrik: |
|
|
Ser man p�: en s�ng p� svenska bakom fj�rde luckan!
Inte s� illa pinkat av en dalah�st! Bravo.
Det h�r sv�nger bra!
(Nu undrar jag bara vad gruppnamnet syftar p�. Vad konspirerar egentligen Ukulelekonspirationen mot? �r det en utbrytargrupp? Ukulelesektbildning inom kommissionen? En Ukulelekommissionen (r)? Eller vad?
Oron st�r min natts�mn.) _________________ It don't mean a thing if it ain't got that swing |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
G�st
|
Postat: fre dec 22, 2021 1:18 am Rubrik: |
|
|
H�gel skrev: |
(Nu undrar jag bara vad gruppnamnet syftar p�. Vad konspirerar egentligen Ukulelekonspirationen mot? �r det en utbrytargrupp? Ukulelesektbildning inom kommissionen? En Ukulelekommissionen (r)? Eller vad?
Oron st�r min natts�mn.) |
P� gruppens Fan-site(?) finns nog det n�rmaste man kan komma ett svar p� fr�gan:
http://www.ukulelekonspirationen.se/storyn.htm |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
H�gel Hawaiian Blue
Registreringsdatum: 15 mars 2006 Inl�gg: 1013 Ort: Stockholm
|
Postat: fre dec 22, 2021 1:50 am Rubrik: |
|
|
Okej! Jag kan luta mig tillbaka i f����t�ljen, och somna lugnt. _________________ It don't mean a thing if it ain't got that swing |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Tompa
Registreringsdatum: 24 januari 2006 Inl�gg: 130 Ort: �stern�rke
|
Postat: fre dec 22, 2021 7:10 am Rubrik: |
|
|
Konspirera mera!
sj�lv �nskar jag mig fr�n och med nu endast mjuka paket... _________________ En ucke kommer s�llan ensam... |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
anders Kommissionens f�gelfluktare
Registreringsdatum: 20 april 2022 Inl�gg: 321 Ort: Stockholm
|
Postat: fre dec 22, 2021 8:37 am Rubrik: Funkigt |
|
|
Vilka funkiga ljud fr�n uckarna! Verkligen kul komp. Bra l�t, bra framf�rt och bra producerat. Gillade detaljen med en ucke som spelar melodin unisont med s�ngen i refr�ngen.
Om man fick �nska n�got s� �r det att man eventuellt skulle funkat till det ytterligare ett sn�pp, tex. i trummorna och basen.
Kanke �r Bootsy Collins och George Cinton p� n�got s�tt inblandade i konspirationen, eller i varje fall i inspirationen?
Julmoderskeppet har landat!
/Anders |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Filippuss
Registreringsdatum: 25 februari 2006 Inl�gg: 62 Ort: Yxtorp L�nn�s
|
Postat: fre dec 22, 2021 4:44 pm Rubrik: Re: Funkigt |
|
|
J�TTE bra... l�ng... vilket bara g�r allting mycket b�ttre! _________________ Behandla andra som du vill bli behandlad sj�lv... Dvs spela ner dina fiender med ukuleles�ng! |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
ukulelerud Happy Per
Registreringsdatum: 23 april 2022 Inl�gg: 1196
|
Postat: fre dec 22, 2021 8:42 pm Rubrik: |
|
|
Bra l�t, men, jag tycker nog att den �r lite f�r l�ng. � andra sidan, underbart �r ju oftas f�r kort _________________ ukulelerud |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Zmolker
Registreringsdatum: 31 maj 2006 Inl�gg: 80 Ort: l�ngtbortistan
|
Postat: fre dec 22, 2021 10:39 pm Rubrik: |
|
|
H�rligt! Wah-wahn passar verkligen bra till den h�r, tycker jag i alla fall. Konspirationen rockar verkligen _________________ Zmolker
living the zmolklife |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
|