F�reg�ende �mne :: N�sta �mne |
F�rfattare |
Meddelande |
Ingvar Tropp
Registreringsdatum: 17 maj 2007 Inl�gg: 267 Ort: Karlstad
|
Postat: l�r maj 22, 2010 9:41 am Rubrik: Sn�ret |
|
|
Den d�r unge mannen Tyko �r inte dum han, jag borde nog bes�ka honom, var han nu kan h�lla hus.
mvh
Ingvar |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
lookomotiv
Registreringsdatum: 03 maj 2008 Inl�gg: 93 Ort: �stra Sorgenfri, Malm�
|
Postat: l�r maj 22, 2010 10:16 am Rubrik: |
|
|
Han bor i Schweizzzzzz... |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Tyko
Registreringsdatum: 02 mars 2010 Inl�gg: 68 Ort: Winterthur
|
Postat: l�r maj 22, 2010 8:45 pm Rubrik: Re: Sn�ret |
|
|
Ingvar Tropp skrev: | Den d�r unge mannen Tyko �r inte dum han, jag borde nog bes�ka honom, var han nu kan h�lla hus.
mvh
Ingvar |
Du �r v�lkommen, h�r finns b�ddsoffa och m�nga instrument! _________________ www.runessonguitars.com
www.myspace.com/runessonguitars.com |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
B-200
Registreringsdatum: 12 februari 2010 Inl�gg: 221 Ort: Trelleborg
|
Postat: s�n maj 23, 2010 7:54 am Rubrik: |
|
|
Schweiz d�r frugan alltid vill �ka p� semester? aha d� finns det ett sk�l att �ka dit med andra ord |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Daionsavage
Registreringsdatum: 12 juli 2008 Inl�gg: 712 Ort: Ume�
|
Postat: tor aug 19, 2021 10:30 am Rubrik: |
|
|
lookomotiv skrev: | Det g�r att sitta ner f�rst�s. Men det �r roligare att st� upp � vandra omkring lite. Jag sjunger dessutom b�ttre st�endes.
|
Det �r en sanning �ven f�r mig, dessutom �r det r�tt trist att titta p� sittande musiker... IMO. _________________ ---------------------------
If I can't dance, it's not my revolution!
-Emma Goldman
Sandra skrev: | D� �nskade vi Staten och kapitalet men fick bara upp honom till melodifestivall�tar... |
|
|
Till �verst p� sidan |
|
|
J�rgen Kommissionens Lautsprecher
Registreringsdatum: 31 januari 2006 Inl�gg: 4644 Ort: Stockholm
|
Postat: tor aug 19, 2021 11:13 am Rubrik: |
|
|
Daionsavage skrev: | lookomotiv skrev: | Det g�r att sitta ner f�rst�s. Men det �r roligare att st� upp � vandra omkring lite. Jag sjunger dessutom b�ttre st�endes.
|
Det �r en sanning �ven f�r mig, dessutom �r det r�tt trist att titta p� sittande musiker... IMO. |
Men jag har sett en sitttrend bland �ldrande musiker. F�rmodligen kan de d� l�ttare l�sa texten p� golvmonitorn.
Sen beror det ju p� var artisten sitter. I en vardagsrumskonsert �r det helt OK. _________________ Jag �r bra p� att g�ra andra b�st. Vad �r du bra p�? |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Robert_Hultman Diktator light
Registreringsdatum: 21 april 2022 Inl�gg: 5886 Ort: Stockholm
|
Postat: tor aug 19, 2021 12:12 pm Rubrik: |
|
|
Sj�lv har jag inga problem med sittande musiker. Inte heller st�rs jag av att de anv�nder notst�ll heller.
Det jag ibland st�rs av vid musikframtr�danden �r att s�ngare oftast har mikrofonen precis framf�r munnen. Mitt i ansikten, man ser inte s� mycket av dem, deras ansiktsuttryck.
Vad jag f�rst�r beror det p� att mikrofonerna �r gjorda s� att man m�ste ha dem s� f�r att inte f�nga annat ljud �n s�ngarens. Se d�r en utmaning f�r en hugad tekniker!
Edit: Snacka om tr�ddrift. Att vi diskuterar s�nt under forumdelen f�r "Byggen & reparationer"! _________________ "Sannolikheten att lyckas �kar dramatiskt med varje f�rs�k"
John Nash |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Daionsavage
Registreringsdatum: 12 juli 2008 Inl�gg: 712 Ort: Ume�
|
Postat: tor aug 19, 2021 12:30 pm Rubrik: |
|
|
jag har antagligen redan postat den h�r bilden tidigare:
Publikkontakt g�r framtr�dandet roligare, men i proggbandet skiter vi det! Dessutom har s�ngerskan slutat s� nu �r vi fyra m�n som l�ser noter p� scen (trummisen med!) trots att vi �r �verens om att vi inte borde g�ra det! _________________ ---------------------------
If I can't dance, it's not my revolution!
-Emma Goldman
Sandra skrev: | D� �nskade vi Staten och kapitalet men fick bara upp honom till melodifestivall�tar... |
|
|
Till �verst p� sidan |
|
|
ronald
Registreringsdatum: 08 april 2022 Inl�gg: 1907 Ort: Stockholm/S�dermalm
|
Postat: tor aug 19, 2021 4:11 pm Rubrik: |
|
|
Robert_Hultman skrev: | Sj�lv har jag inga problem med sittande musiker. Inte heller st�rs jag av att de anv�nder notst�ll heller. |
Jag tror nog att du skulle bli lite st�rd om tex Rolling Stones skulle spela sittande med notst�ll. Det beror ju liksom p� vad det �r man spelar.
Robert_Hultman skrev: |
Det jag ibland st�rs av vid musikframtr�danden �r att s�ngare oftast har mikrofonen precis framf�r munnen. Mitt i ansikten, man ser inte s� mycket av dem, deras ansiktsuttryck.
Vad jag f�rst�r beror det p� att mikrofonerna �r gjorda s� att man m�ste ha dem s� f�r att inte f�nga annat ljud �n s�ngarens. Se d�r en utmaning f�r en hugad tekniker! |
Hugade tekniker har ju redan antagit utmaningen! Man anv�nder s�dana mikrofoner i livesammanhang f�r att det l�ter b�st helt enkelt. Det torde vara v�ljud som �r prioriterat i sammanhanget, har du provat mim Robert
�ven h�r �r det iofs olika i olika sammanhang, om man inte beh�ver f�rst�rka s� mycket och medmusikanterna �r relativt tystl�tna s� g�r det utm�rkt med andra mikrofoner men ganska snabbt blir en mikrofon byggd f�r att tungkyssa �verl�gsen i ljudkvalit�.
Sj�lv �r jag nog en anh�ngare av sprattlande, notl�sa framtr�danden med en uttrycksfullt upptryckt mikrofon mitt i fejan. _________________ Sp�nvald Skallben
Hamster Tree |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
|
Postat: tor aug 19, 2021 6:45 pm Rubrik: |
|
|
ronald skrev: | Sj�lv �r jag nog en anh�ngare av sprattlande, notl�sa framtr�danden med en uttrycksfullt upptryckt mikrofon mitt i fejan. |
Ler och ser f�r min inre syn en symfoniorkester under ledning av Ronald.
Fast som Ronald ocks� skrev "Det beror ju liksom p� vad det �r man spelar". _________________ "Sannolikheten att lyckas �kar dramatiskt med varje f�rs�k"
John Nash |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
jukkalele Custom (kosta mer) customer in waiting
Registreringsdatum: 20 april 2022 Inl�gg: 5696 Ort: Stockholm
|
Postat: tor aug 19, 2021 8:47 pm Rubrik: |
|
|
Man spelar ukulele, ju. _________________ Allt �r v�ldigt ovisst. Det �r jag helt s�ker p�.
http://www.myspace.com/jukkalele |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Backlund
Registreringsdatum: 20 april 2022 Inl�gg: 363 Ort: Sandviken
|
Postat: tor aug 19, 2021 8:52 pm Rubrik: |
|
|
jukkalele skrev: | Man spelar ukulele, ju. |
Huvet p� spiken.
_________________ www.myspace.com/patrikbacklund |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Mab
Registreringsdatum: 28 september 2021 Inl�gg: 1401 Ort: Hammarbyh�jden
|
Postat: s�n aug 22, 2021 9:48 am Rubrik: |
|
|
ronald skrev: |
Jag tror nog att du skulle bli lite st�rd om tex Rolling Stones skulle spela sittande med notst�ll. |
G�r de inte det redan? _________________ Gammalt br�d rostar aldrig |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
hrlarson
Registreringsdatum: 23 augusti 2007 Inl�gg: 4419 Ort: Bajen
|
Postat: m�n aug 23, 2021 8:23 am Rubrik: |
|
|
Sedan tror jag att det �r en f�rdel om minspelet inskr�nker sig till "Var s� goda. H�r vare underh�llning bara f�r er. Grattis!" Miner som skvallrar om att man missat ackord och gl�mt texten funkar bara om man redan vunnit publiken. Attityd �r nog nog det viktigaste instrumentet att bem�stra, j�mte charm. _________________ Totalmoddad P'Mico sopran
Runesson sopran |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
|
Postat: m�n aug 23, 2021 1:53 pm Rubrik: |
|
|
hrlarson skrev: | ...charm. |
Jag tror du �r n�got p� sp�ren d�r, hrlarsson. Charm �r ju iof inget entydigt. Det den ena finner charmigt tycker den andre �r irriterande. Men bortsett fr�n s�dana komplikationer skulle jag s�ga att inget �vertr�ffar charm. _________________ "Sannolikheten att lyckas �kar dramatiskt med varje f�rs�k"
John Nash |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
|