Forumindex Ukulelekommissionens forum

 
 Vanliga fr�gorVanliga fr�gor   S�kS�k   MedlemslistaMedlemslista   Anv�ndargrupperAnv�ndargrupper   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in f�r att l�sa dina meddelandenLogga in f�r att l�sa dina meddelanden   Logga inLogga in 

Ukulelekabar�n p� the Regent 13 augusti 2010

 
Skapa nytt �mne   Svara p� �mnet    Forumindex -> Eftersnack
F�reg�ende �mne :: N�sta �mne  
F�rfattare Meddelande
Robert_Hultman
Diktator light


Registreringsdatum: 21 april 2022
Inl�gg: 5827
Ort: Stockholm

Inl�ggPostat: l�r aug 14, 2021 1:26 am    Rubrik: Ukulelekabar�n p� the Regent 13 augusti 2010 Svara med citat

Wow!

Jag ska f�rs�ka mig p� en mer nyanserad (och nykter) kommentar s� sm�ningom.
_________________
"Sannolikheten att lyckas �kar dramatiskt med varje f�rs�k"
John Nash
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Bes�k anv�ndarens hemsida
Sven



Registreringsdatum: 14 januari 2008
Inl�gg: 2093
Ort: Stockholm

Inl�ggPostat: l�r aug 14, 2021 8:00 am    Rubrik: Svara med citat

Krigsrubrikerna tackar alla som bevittnade den supernerv�sa scendebuten, och lovar att komma tillbaka ett par g�nger s� ni kan f�lja utvecklingen fr�n det embryonala stadiet ni s�g ig�r.
_________________
Mange, och senare �ven jukkalele, skrev:
Det �r klart att Sven har r�tt. Sven har alltid r�tt.

www.argapa.blogspot.com
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Bes�k anv�ndarens hemsida
H�gel
Hawaiian Blue


Registreringsdatum: 15 mars 2006
Inl�gg: 1013
Ort: Stockholm

Inl�ggPostat: l�r aug 14, 2021 10:58 am    Rubrik: Svara med citat

En annan tackar ocks� f�r g�rdagens kabar� som var enast�ende bra: varierad och sp�nnande med flera skickliga nykomlingar.
Genomg�ende h�g kvalitet (m�jligen med undantag av en nerv�s lirare som �terigen missade alla finesser som han hade beh�rskat till full�ndning hemma i kammaren men som nu rann bort i det svettiga str�lkastarljuset -- igen -- naturligtvis talar jag om mig sj�lv. Jag tackar �nd� f�r v�lvilliga appl�der).

M�nga nummer stod fram i str�lande ljus, personligen �r jag djupt imponerad av g�teborgaren Jonas, inte bara p� grund av den tekniska briljansen i hans spel utan ocks� f�r den avundsv�rda ledigheten i framf�randet. F�r att inte tala om repertoarvalet, som g�r rakt ner i stora kroppspuls�dern p� mig.

Imponerande m�nga nummer var komponerade och skrivna av ukelisterna sj�lva, alla av h�g kvalitet och ofta med h�g spiritualitet.

Jag ser fram emot n�sta kabar�. Den h�r utg�van �r sv�r att �vertr�ffa, men vem vet...

(Kabar�erna tycks vara p� v�g att ers�tta de tidigare anarkistiska m�tena och det �r inte s� dumt. Det �r faktiskt lite av det h�r som jag hela tiden har saknat i k�llarvalven p� Saddle & Sabre).
_________________
It don't mean a thing if it ain't got that swing
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande
Baron K



Registreringsdatum: 11 augusti 2008
Inl�gg: 863
Ort: S�der om S�der

Inl�ggPostat: l�r aug 14, 2021 12:19 pm    Rubrik: Svara med citat

Ja, tack Robert f�r en mycket trevlig afton och f�r en mycket otrevlig bakfylla.

Kabar�n var mycket lyckad och kul tycker jag. Och det mer spontana jammet p� S&S var inte dumt det heller. Eller dumt kanske det var, men kul.
_________________
http://www.youtube.com/baronk69
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Bes�k anv�ndarens hemsida
jukkalele
Custom (kosta mer) customer in waiting


Registreringsdatum: 20 april 2022
Inl�gg: 5650
Ort: Stockholm

Inl�ggPostat: l�r aug 14, 2021 12:33 pm    Rubrik: Svara med citat

Tack Robert och alla andra f�r en mycket lyckad kabaret. M�ste ha varit b�st hittills. Jag upplevde inte scenen som svettigare �n resten av rummet. Kanske f�r att den inte hunnit v�rmas upp s� mycket �nnu. Ett tips allts�: Spela tidigt.

Baron K skrev:
Eller dumt kanske det var, men kul.

Kunde inte sagt det b�ttre sj�lv!
_________________
Allt �r v�ldigt ovisst. Det �r jag helt s�ker p�.
http://www.myspace.com/jukkalele
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Bes�k anv�ndarens hemsida
Mab



Registreringsdatum: 28 september 2021
Inl�gg: 1365
Ort: Hammarbyh�jden

Inl�ggPostat: l�r aug 14, 2021 4:24 pm    Rubrik: Svara med citat

Attans, man verkar ha missat en riktig h�jdare!

Men jag hade det ganska bra i Sm�land ocks�...
_________________
Gammalt br�d rostar aldrig
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Bes�k anv�ndarens hemsida
ronald



Registreringsdatum: 08 april 2022
Inl�gg: 1895
Ort: Stockholm/S�dermalm

Inl�ggPostat: l�r aug 14, 2021 8:19 pm    Rubrik: Svara med citat

Tack alla, fantastisk kv�ll b�de det officiella programmet och det spontana jammet senare p� natten.
Fantastisk bredd och kanonprestationer fr�n alla fr�n debutanter till proffs!
_________________
Sp�nvald Skallben
Hamster Tree
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Bes�k anv�ndarens hemsida
Robert_Hultman
Diktator light


Registreringsdatum: 21 april 2022
Inl�gg: 5827
Ort: Stockholm

Inl�ggPostat: s�n aug 15, 2021 12:51 pm    Rubrik: Svara med citat

Clarification som spelade p� Ukulelekabar�n har en reseblogg d�r hon skrivit om ukulelekabar�n och lagt upp lite bilder.

"After the tour we headed for The Regent and the Ukulele Cabaret which Robert organises. It was a fantastic evening's entertainment and a great insight into the murky depths of the Swedish Ukulele scene. Particular highlights for me were the chaps with the harmonicas who kept us entertained until their egg timer sounded and their time was up, Robert in his bow tie blowing bubbles in advance of his super rendition of "I'm forever blowing bubbles", help I'm not sure I can see these highlights through as there were 13 acts and each was excellent in it's own way. I should mention I did also get on stage with Sven,Ronald and Robert for another go at "Getting Drunk With You" and Ring Ring". After the drunken wreckage of a performance I did in Hollesley I was surprised they'd agree to go on stage with me ever again. But they're very generous spirited people and bravely stepped up with me. This time I think I did ok, at least I didn't fall over on stage... For the first time I felt comfortable singing to an audience, so I'm glad we had a second go. I'd been practicing my Swedish for the rendition we did of "Ring Ring" and so i think we pulled it off... Though there were a couple of lines where I freestyled a bit with "hurdy-gurdy" type noises. I doubt anyone noticed. So it was a super cabaret and then after food and more drinks we went to another venue where they let us take over a basement to jam away the night. That was what I call ukulele underground. A drunken mash of songs- no rules, it's survival of the fittest. Someone even managed to get an upright bass so we were set. Only a few of us made it out intact... Once again Ronald and Klara guided me home with a magic taxi."














F�rs�kte l�nka till bilderna direkt men det gick inte. Men man kan se dem h�r:

http://www.travelblog.org/Europe/Sweden/Stockholm-County/Stockholm/blog-523628.html
_________________
"Sannolikheten att lyckas �kar dramatiskt med varje f�rs�k"
John Nash
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Bes�k anv�ndarens hemsida
Jonas



Registreringsdatum: 19 februari 2006
Inl�gg: 426
Ort: G�teborg

Inl�ggPostat: l�r aug 21, 2021 9:28 am    Rubrik: Svara med citat

Tack allihop f�r en mycket trivsam kv�ll i gott s�llskap. Det g�r vi g�rna om!
Detta k�nns som ett mer givande uppl�gg j�mf�rt med tokjammandet.
Och tack H�gel f�r de v�nliga orden. N�sta g�ng tar jag nog med mig en ukulelebanjo och hittar p� n�t bus med den.
Hur f�r man loss videoupptagning, jag s�g ett par kameror i lokalen?
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande
Robert_Hultman
Diktator light


Registreringsdatum: 21 april 2022
Inl�gg: 5827
Ort: Stockholm

Inl�ggPostat: s�n aug 22, 2021 12:07 am    Rubrik: Svara med citat

Jonas skrev:

Detta k�nns som ett mer givande uppl�gg j�mf�rt med tokjammandet.


Ja, Ukulelekabar�n �r ju en helt annan sak. "Tokjammandet" p� Hard Rock Caf� och senare p� Saddle & Sabre var (�r?) ju tr�ffar d�r kompisar p� forumet tr�ffades, snackade skit och spelade ihop. Kul det med och ingenting som det finns anledning att sluta med, som jag ser det. P� Saddle & Sabre �r vi nog fortfarande v�lkomna. (Vi var det iaf i fredags). S� den som k�nner f�r det kan ju kolla med S&S om det �r ledigt i k�llaren n�gon kv�ll och l�gga upp en inbjudan p� forumet.

Det �r nu drygt fem �r sen jag drog ig�ng Ukulelekommissionen. M�let var diffust och formerna trevande. Diskussionsforumet v�xte dock snart fram som det centrala och n�gorlunda stadiga i en verksamhet som ett tag b�rjade likna en orkester men som allt mer och mer gled iv�g mot ett glatt tokjammande. Idag kan man nog tryggt s�ga att Ukulelekommissionen �r en "community" med diskussionsforumet i centrum. Jag �r mycket n�jd med att det �r s� och har sv�rt att se att Ukulelekommissionen kan f� en annan eller b�ttre form.

Men jag har ocks� velat g�ra n�got annat. Jag har �tminstone sedan 2007 velat skapa ett forum d�r m�nniskor ska kunna h�ra "ukulelemusik". Det f�rsta f�rs�ket var Stockholm International Ukulele Festival. Personligen tycker jag att det var lyckat. Men ocks� en liten festival som den �r en stor apparat att dra runt och n�r allt summerades fick jag skjuta till i runda sl�ngar 5000 kronor ur egen ficka.

D� k�nns Ukulelekabar�n som ett hanterligare alternativ. Visserligen har jag inte kunnat bjuda p� n�gra internationella stj�rnor men det finns ju m�nga intresserade och duktiga ukulister p� n�rmre h�ll som f�rgyllt f�rest�llningarna.

N�r Ukulelekabar�n blivit lite mer etablerad och n�r vi drar en lite st�rre publik ska jag g�ra ett f�rs�k att hitta sponsorer s� att jag kan bjuda in duktiga ukulister fr�n andra l�nder och st� f�r deras resa och logi.
_________________
"Sannolikheten att lyckas �kar dramatiskt med varje f�rs�k"
John Nash
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Bes�k anv�ndarens hemsida
Sven



Registreringsdatum: 14 januari 2008
Inl�gg: 2093
Ort: Stockholm

Inl�ggPostat: s�n aug 22, 2021 8:46 am    Rubrik: Svara med citat

Robert_Hultman skrev:
... n�r allt summerades fick jag skjuta till i runda sl�ngar 5000 kronor ur egen ficka.

Och nu, �ntligen, fick jag svar p� hur det gick ekonomiskt! Stackars fan.

�l n�sta g�ng vi ses (om du inte tramsar med vit vecka/m�nad eller bilk�rning d�).

Sven
_________________
Mange, och senare �ven jukkalele, skrev:
Det �r klart att Sven har r�tt. Sven har alltid r�tt.

www.argapa.blogspot.com
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Bes�k anv�ndarens hemsida
ronald



Registreringsdatum: 08 april 2022
Inl�gg: 1895
Ort: Stockholm/S�dermalm

Inl�ggPostat: s�n aug 22, 2021 8:48 am    Rubrik: Svara med citat

x2
_________________
Sp�nvald Skallben
Hamster Tree
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Bes�k anv�ndarens hemsida
jukkalele
Custom (kosta mer) customer in waiting


Registreringsdatum: 20 april 2022
Inl�gg: 5650
Ort: Stockholm

Inl�ggPostat: s�n aug 22, 2021 4:39 pm    Rubrik: Svara med citat

F�ffan! F�r fem papp kan vi f� honom r�tt full....
_________________
Allt �r v�ldigt ovisst. Det �r jag helt s�ker p�.
http://www.myspace.com/jukkalele
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Bes�k anv�ndarens hemsida
Stenback



Registreringsdatum: 22 augusti 2009
Inl�gg: 28
Ort: Nyk�ping

Inl�ggPostat: s�n aug 22, 2021 8:41 pm    Rubrik: Svara med citat

Jag vill ocks� tacka f�r en mycket trevlig ukulelekabar�. Helt klart den b�sta jag varit p�! (Ok, det var f�rsta g�ngen jag var med, men den var verkligen bra!)

V�ntar p� att n�sta datum ska komma upp s� att jag kan boka in det i kalendern...
_________________
"Den d�r Jante ska inte tro att han �r n�t!"
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Bes�k anv�ndarens hemsida
Visa inl�gg nyare �n:   
Skapa nytt �mne   Svara p� �mnet    Forumindex -> Eftersnack Alla tider �r GMT + 1 timme (svensk normaltid)
Sida 1 av 1

 
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte svara p� inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte �ndra dina inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte ta bort dina inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte r�sta i det h�r forumet


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Swedish translation by phpBB Sweden and Virtuality © 2003-2006