|
Ukulelekommissionens forum
|
F�reg�ende �mne :: N�sta �mne |
F�rfattare |
Meddelande |
ronald
Registreringsdatum: 08 april 2022 Inl�gg: 1894 Ort: Stockholm/S�dermalm
|
Postat: tor jul 29, 2021 4:59 pm Rubrik: |
|
|
� d�r vaknade g�tlab�rgaren _________________ Sp�nvald Skallben
Hamster Tree |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Mab
Registreringsdatum: 28 september 2021 Inl�gg: 1365 Ort: Hammarbyh�jden
|
Postat: l�r jul 31, 2021 9:31 am Rubrik: |
|
|
Sverker, jag tycker ocks� att du kan skita i "bastonerna".
Ofta h�rs det ju inte riktigt n�gon skillnad p� ukulelen vilken ton som �r l�gst.
Skulle du d�remot spela exempelvis piano s� �r det ju b�de v�ldigt l�tt och snyggt att med hj�lp av v�nster lillfinger och tumme spela en oktav med de i ackordsanalysen angivna bastonerna - och d� h�rs det ocks�. _________________ Gammalt br�d rostar aldrig |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Sven
Registreringsdatum: 14 januari 2008 Inl�gg: 2092 Ort: Stockholm
|
Postat: l�r jul 31, 2021 5:34 pm Rubrik: |
|
|
hrlarson skrev: | �hhh! Mina vitsande dagar har n�tt ett nesligt slut. Jag lovar att JAG SKA ALDRIG MER F�RS�KA VITSA! (Bittra t�rar) |
Men jag d�! Efter �ratals tr�ning och slipande p� formen har jag allts� till sist petat Lars fr�n (absolut) nedersta stegpinnen?!? Inte mer �n s�?! Vaffan!
Aldrig mer vitsar och ordlekar. Synd att ni g�r miste om godbitar som
"Min till h�lften nergr�vda fiskeutrustning stod som sp�n i backen..." _________________
Mange, och senare �ven jukkalele, skrev: | Det �r klart att Sven har r�tt. Sven har alltid r�tt. |
www.argapa.blogspot.com |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
|
|
Du kan inte skapa nya inl�gg i det h�r forumet Du kan inte svara p� inl�gg i det h�r forumet Du kan inte �ndra dina inl�gg i det h�r forumet Du kan inte ta bort dina inl�gg i det h�r forumet Du kan inte r�sta i det h�r forumet
|