F�reg�ende �mne :: N�sta �mne |
F�rfattare |
Meddelande |
Robert_Hultman Diktator light
Registreringsdatum: 21 april 2022 Inl�gg: 1779 Ort: Stockholm
|
Postat: ons dec 20, 2021 4:23 pm Rubrik: Robert Hultman spelar ucke i Lants i P3 21 dec |
|
|
Enligt planer (redaktionen f�r Lantz i P3 och mina) ska jag spela ukulele i morgon i Lantz i P3. De har f�r lite julst�mning menar de och anser att Christmas Ball Blues framf�rd p� ukulele skulle kunna r�da bot p� den saken, varf�r de bad mig komma dit. Eftesom jag ska �ta jullunch kl 12.00 s� blir uckepselandet tidigt i programmet.
Vill undvika programmet g�r man b�st i att st�nga av radion och st�nga d�rrar och f�nster. Vill man vara helt p� den s�kra sidan kan man vidta en rad m�tt och steg. I vanliga radioaff�rer finns det plastremsor som man kan sp�nna upp kors och tv�rs i f�nstren, radioaff�rerna har dessutom en s�rskild asbestf�rg man kan m�la taket med, eller helt enkelt kl� in taken med ett gummiliknande material.
Djur som �lgar och annat vilt m�ste ocks� ob�nh�rligen avskjutas inom en radie p� en mil runt huset. Husdjur av kattyp och hundtyp m�ste avlivas.
Berg m�ste avslipas och hyvlas.
Hela v�rmesystemet m�ste b�ras ut p� backen.
H�ns kan �verleva - om de m�las med silverf�rg.
(Fast det senare g�llde nog TV2 eller F�rgTV enligt Tekniske direkt�ren Johan f�r Infall i vid Radio Mosebacke) _________________ N�got slags initiativtagare |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
G�st
|
Postat: ons dec 20, 2021 4:42 pm Rubrik: |
|
|
Coolt! |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
jukkalele Custom (kosta mer) customer in waiting
Registreringsdatum: 20 april 2022 Inl�gg: 1611 Ort: Stockholm
|
|
Till �verst p� sidan |
|
|
ukulelerud Happy Per
Registreringsdatum: 23 april 2022 Inl�gg: 601
|
Postat: tor dec 21, 2021 3:56 pm Rubrik: |
|
|
Mmmmmmm Robban, du kan ju n�r du vill ... _________________ ukulelerud |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Robert_Hultman Diktator light
Registreringsdatum: 21 april 2022 Inl�gg: 1779 Ort: Stockholm
|
Postat: tor dec 21, 2021 4:52 pm Rubrik: |
|
|
Det blev ju dj-lvit kryckigt. Ett sv�rt anfall av nervositet gjorde tolkningen helt unik, annorlunda, sj�lvst�ndig eller bara d�ligt helt enkelt.
Men de kan sina saker p� radion, det �r tydligt iaf. Inga puffar i mikrofonen h�r inte och ukulelen h�rdes ju hur tydligt som helst.
Juste l�nk f� jukkalele. Rakt p� gosakerna utan allt trams runtikring _________________ N�got slags initiativtagare |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
zpreston
Registreringsdatum: 01 juli 2006 Inl�gg: 132 Ort: Norrland
|
Postat: tor dec 21, 2021 5:44 pm Rubrik: |
|
|
V�rsta b�sta reklamen f�r v�r julkalender, kommissionen och instrumentet i sig. Tre flugor p� sm�llen!
Betyder detta att medlemsantalet ocks� borde tredubblas...?
Det �r iaf �terigen fett slut p� Mahalo U30 p� Jam.
�rets julklapp!? _________________ - they call me the queen of Bossa Nova - |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
anders-oinloggad G�st
|
Postat: tor dec 21, 2021 7:42 pm Rubrik: ingen vanlig person l�ngre |
|
|
Robert_Hultman skrev: | Det blev ju dj-lvit kryckigt. Ett sv�rt anfall av nervositet gjorde tolkningen helt unik, annorlunda, sj�lvst�ndig eller bara d�ligt helt enkelt. |
Bra jobbat! Det var j�ttebra spelat och framf�rt. Nervositeten st�rde inte alls! Bra svar i den efterf�ljande pratstunden ocks�. Kanon!
Jag menade i en annan tr�d att du har levlat och p� ett s�tt kommit upp p� en ny niv� spel och s�ngm�ssigt. N�r man t�nker p� att du nu varit med b�de p� TV, i radio och p� Ukulele Midnight Disco s� k�nns det n�stan som att du �r mer �n en person. Du har slutat att vara en vanlig person och �r nu en ukuleleperson ocks�. |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
J�rgen Kommissionens Lautsprecher
Registreringsdatum: 31 januari 2006 Inl�gg: 774 Ort: Stockholm
|
Postat: tor dec 21, 2021 7:59 pm Rubrik: |
|
|
Najs! _________________ http://jetbloggen.blogspot.com/ |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Tompa
Registreringsdatum: 24 januari 2006 Inl�gg: 85 Ort: �stern�rke
|
Postat: tor dec 21, 2021 8:09 pm Rubrik: |
|
|
Glimrande, Robert! Ingenting g�r upp emot en direkts�ndning... eller hur? _________________ En ucke kommer s�llan ensam... |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Zmolker
Registreringsdatum: 31 maj 2006 Inl�gg: 76 Ort: l�ngtbortistan
|
Postat: tor dec 21, 2021 8:25 pm Rubrik: |
|
|
Sjukt coolt! Bra! Det �r bra med reklam f�r oss! ukulelekommisionen p� frammarch! _________________ Zmolker
living the zmolklife |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
jukkalele Custom (kosta mer) customer in waiting
Registreringsdatum: 20 april 2022 Inl�gg: 1611 Ort: Stockholm
|
Postat: tor dec 21, 2021 10:35 pm Rubrik: |
|
|
Javisst ja. Jag gl�mde ju att gratulera. Jag tyckte v�l att det var tillr�ckligt sn�llt att spela in det och l�gga ut det
Men jag kan bara h�lla med om det som �r sagt. Bra framf�rt, m�jligen med n�gon liten taktf�rskjutning n�gon g�ng. En sj�lvst�ndig tolkning som Robert sj�lv uttryckte det. Och bra talat, bra reklam osv. _________________ Jukkal E. Le
What, me uke? |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
|