F�reg�ende �mne :: N�sta �mne |
F�rfattare |
Meddelande |
hrlarson
Registreringsdatum: 23 augusti 2007 Inl�gg: 4382 Ort: Bajen
|
Postat: fre jun 18, 2021 3:59 pm Rubrik: Vuvuzela best�lld |
|
|
L�ste i DN att en riksspeleman p� n�verlur gav dem h�gt betyg inte bara i ljudstyrka, utan �ven klang. Jag har ju suktat efter en bombard (h�gljudd tuta/skalmeja), men nu blev det allts� f�rst en helveteslur.
Valda citat av min fru:
- Man kan k�pa vuvuzela p� Aftonbladet.
- Ska du k�pa en nu?
- Men d� vet du att det betyder att du m�ste flytta?
Hon skojar s� mycket! _________________ Totalmoddad P'Mico sopran
Runesson sopran |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
J�rgen Kommissionens Lautsprecher
Registreringsdatum: 31 januari 2006 Inl�gg: 4615 Ort: Stockholm
|
Postat: fre jun 18, 2021 4:47 pm Rubrik: |
|
|
Grattis!
Varf�r blir jag inte f�rv�nad?
De ursprungliga l�r vara gjorda av sj�gr�s.
Edit: Jag gl�mde ju det viktigaste, http://www.vuvuzela-time.co.uk/ukulelekommissionen.se
http://www.vuvuzelakommissionen.se _________________ Jag �r bra p� att g�ra andra b�st. Vad �r du bra p�? |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Mab
Registreringsdatum: 28 september 2021 Inl�gg: 1378 Ort: Hammarbyh�jden
|
Postat: fre jun 18, 2021 6:10 pm Rubrik: |
|
|
OMG!!!
Det kommer att bli Showdown i Hammer-By-Heights mellan Vuvuzelan och 58 cm munspel. _________________ Gammalt br�d rostar aldrig |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
hrlarson
|
Postat: fre jun 18, 2021 7:25 pm Rubrik: |
|
|
Grattis f�r jag v�l ocks� s�ga d�. _________________ Totalmoddad P'Mico sopran
Runesson sopran |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
jukkalele Custom (kosta mer) customer in waiting
Registreringsdatum: 20 april 2022 Inl�gg: 5672 Ort: Stockholm
|
Postat: fre jun 18, 2021 7:48 pm Rubrik: |
|
|
Lysande. Mycket tut i lur och annat. Vad ska man hitta p� f�r att f�rs�ka vara lite originell nu d�?
Lysande l�nk ocks�, J�rgen. Fantastiskt irriterande. Irriterande fantastiskt. _________________ Allt �r v�ldigt ovisst. Det �r jag helt s�ker p�.
http://www.myspace.com/jukkalele |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Robert_Hultman Diktator light
Registreringsdatum: 21 april 2022 Inl�gg: 5855 Ort: Stockholm
|
Postat: fre jun 18, 2021 10:57 pm Rubrik: |
|
|
oj oj oj _________________ "Sannolikheten att lyckas �kar dramatiskt med varje f�rs�k"
John Nash |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
jukkalele Custom (kosta mer) customer in waiting
Registreringsdatum: 20 april 2022 Inl�gg: 5672 Ort: Stockholm
|
Postat: s�n jun 20, 2021 10:05 pm Rubrik: |
|
|
H�r �r en instruktionsmanual, s� att diu kan l�ra dig finesserna.
http://pbh3.tumblr.com/post/696859648/vuvuzela-instruction-manual _________________ Allt �r v�ldigt ovisst. Det �r jag helt s�ker p�.
http://www.myspace.com/jukkalele |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Mab
Registreringsdatum: 28 september 2021 Inl�gg: 1378 Ort: Hammarbyh�jden
|
Postat: fre jun 25, 2021 7:47 am Rubrik: |
|
|
Ig�r n�r jag var vid Sickla K�pcentrum s� h�rde jag n�gon som spelade p� n�got som jag tror var en Vuvuzela p� parkeringsplatsen.
Den l�t ju v�ldigt annorlunda som soloinstrument j�mf�rt med getingsurret fr�n l�ktarna.
Jag tycker att det snarare l�t som en blandning mellan en bastuba och en trombon - som n�got slags bleckbl�sinstrument.
Personen beh�rskade inte instrumentet utan det l�t lite grann som en elefant som trumpetade i frustration. _________________ Gammalt br�d rostar aldrig |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
|
Postat: fre jun 25, 2021 8:46 am Rubrik: |
|
|
Mab skrev: | det l�t lite grann som en elefant som trumpetade i frustration. |
Var den rosa? _________________ Jag �r bra p� att g�ra andra b�st. Vad �r du bra p�? |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Jonas
Registreringsdatum: 19 februari 2006 Inl�gg: 427 Ort: G�teborg
|
Postat: tis jun 29, 2021 3:01 pm Rubrik: |
|
|
Vuvuzelan kan l�tt ackompanjeras av en ukulele som endast spelar ackordet Bb. Simpelt n�je om man vill spela med under matcherna |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
hrlarson
|
Postat: ons jun 30, 2021 8:53 am Rubrik: |
|
|
Citat: | Hej G�st,
Vi har nu packat din best�llning och den har skickats till dig fr�n v�rt lager.
Leverans sker normalt direkt till din brevl�da. Om din order inte ryms i brevl�dan s� kommer posten att skicka en avi att du har ett stort brev att h�mta hos ditt lokala postombud. Dessa brevf�rs�ndelser har inte n�got kollinummer.
Best�llningar som inte kan skickas som brev, skickas som postpaket och d� ser du ditt kollinummer nedan.
OBS! Enligt postens nya rutiner ligger ditt brev eller paket endast 14 dagar p� postutl�mningsst�llet. F�r brev och paket som inte h�mtas i tid f�rbeh�ller sig Crossroads r�tt att debitera dig f�r kostnaderna motsvarande den dubbla fraktkostnaden plus eventuella fakturaavgifter.
Artikel Antal
Vuzula 1 |
Vuzula? Vaffan! _________________ Totalmoddad P'Mico sopran
Runesson sopran |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Sven
Registreringsdatum: 14 januari 2008 Inl�gg: 2126 Ort: Stockholm
|
Postat: ons jun 30, 2021 9:45 am Rubrik: |
|
|
Gogglade Vuzula �t dig. Grattis.
Till �verst p� sidan |
|
|
|
Postat: ons jun 30, 2021 9:56 am Rubrik: |
|
|
Jag s�ger bara: Hellre en snigel p� armen �n en p� �gat:
(Sen att det var sn�ckor p� bilderna bortser vi i fr�n va?) _________________ Jag �r bra p� att g�ra andra b�st. Vad �r du bra p�? |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Sven
Registreringsdatum: 14 januari 2008 Inl�gg: 2126 Ort: Stockholm
|
Postat: ons jun 30, 2021 10:28 am Rubrik: |
|
|
Men Larsa ska ju s�tta den mot truten och bl�sa allt vad han orkar. Stackars Vuzula! _________________
Mange, och senare �ven jukkalele, skrev: | Det �r klart att Sven har r�tt. Sven har alltid r�tt. |
www.argapa.blogspot.com |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
hrlarson
|
Postat: ons jun 30, 2021 8:30 pm Rubrik: |
|
|
D�m om min f�rv�ning n�r jag efter en heldag p� Kolm�rden vid hemkomsten idag till min of�rst�llda f�rtjusning erfor att paketet anl�nt till butiken p� h�rnet. Och d�m om min f�rv�ning n�r jag framr�cktes ett paket med dimensionerna 10x20x30 centimetrar. Fj�derl�tt var paketet dessutom, s� att man kunde trott att det handlade om en s�dan d�r luftvuvuzela som lustikurrar p� ebay sk�mtsamt skulle kunnat bjuda ut till auktion. Men det var ingalunda s�. Nu ska J�rgen sluta l�sa f�r i paketet l�g ett tyskproducerat plasthorn i tre delar med monteringsinstruktioner p� den exakta ingenj�rskonstens �dla spr�k. D�m om min f�rv�ning n�r det tyska precisionsinstrumentet l�tt kunde sammanfogas och spelas med en l�tthet som f�rde tankarna till den hawaiianska ukulelen. Och v�lljudet var, d�m om min f�rv�ning, stort och underbart. Video kommer n�r grannarna �kt ut till sommarstugorna och hantverkarna l�mnat oss ifred i v�rt nya k�k. _________________ Totalmoddad P'Mico sopran
Runesson sopran |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
|