F�reg�ende �mne :: N�sta �mne |
F�rfattare |
Meddelande |
Mange
Registreringsdatum: 09 oktober 2008 Inl�gg: 1407 Ort: Hammarbyh�jden - ukulelens Laurel Canyon
|
Postat: tor apr 29, 2022 10:32 pm Rubrik: Jag hj�rta D'Addario |
|
|
Bytte mina Worth Brown ET som satt p� min KoAloha Concert mot D'Addarios Pro Art� Concert J92. Jag visste ju redan hur grymma D'Addarios tenorstr�ngar i Pro Art�-serien var och vilken spelupplevelse det blev med dessa! Och vilket ljud! Lite tjockare och mer resoluta f�r v�nsterhanden, sk�nare f�r strumhanden. Ljudm�ssigt lite varmare och lyxigare �n Wortharna. F�rst trodde jag att vanliga nylonstr�ngar aldrig skulle ge flourokarbon eller nylgut en match i ljudstyrka, men dessa d�nar p� riktigt bra! Sen �r ju KoAlohan inte s� l�tt att d�mpa i vilket fall, men �nd�. Imponerande kraftfullt. Funderar p� att sl�nga p� ett set p� min Kamakasopran ocks�. Synd att de inte finns renodlade sopranset. Nu �r ju dessa set bara ett hopplock av D'Addarios str�ngar till klassisk gura, s� man kanske kan fixa ihop ett liknande set som passar en sopran bra... Ljudprov? Vi f�r se. _________________ Smilies killed irony!!! |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Sven
Registreringsdatum: 14 januari 2008 Inl�gg: 2144 Ort: Stockholm
|
Postat: fre apr 30, 2022 8:26 am Rubrik: |
|
|
M�nga k�r ju concertstr�ngar p� sina sopraner, jag kl�mde p� s�na p� Andys alucke innan jag skeppade den och det funkade bra som fan.
Sven _________________
Mange, och senare �ven jukkalele, skrev: | Det �r klart att Sven har r�tt. Sven har alltid r�tt. |
www.argapa.blogspot.com |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
B-200
Registreringsdatum: 12 februari 2010 Inl�gg: 221 Ort: Trelleborg
|
Postat: fre apr 30, 2022 6:37 pm Rubrik: |
|
|
det skulle ju vara guld med en ljudfil skillnad mellan Worth och D'Addarios, men det kan vara jobbigt att genomf�ra.
kul hade det varit iaf. |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Baron K
Registreringsdatum: 11 augusti 2008 Inl�gg: 883 Ort: S�der om S�der
|
Postat: s�n maj 02, 2010 10:49 pm Rubrik: |
|
|
�h fan... S� bra allts�? Jag provade ett set D'Addario J6502 p� min Bruko och de l�t skit tyckte jag. Men det stod inte n�t om Pro Art� p� dem, s� den kanske �r d�r skon kl�mmer? Finns dessa att k�pa i sverige eller var det fr�n intern�tet? _________________ http://www.youtube.com/baronk69 |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Sven
|
Postat: s�n maj 02, 2010 11:04 pm Rubrik: |
|
|
J�vla internet. Jag har best�llt hyvlar fr�n Kanada f�r ett par tusen sp�nn.
Akta pluskan Robin.
S _________________
Mange, och senare �ven jukkalele, skrev: | Det �r klart att Sven har r�tt. Sven har alltid r�tt. |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Baron K
|
Postat: s�n maj 02, 2010 11:06 pm Rubrik: |
|
|
Sven skrev: | J�vla internet. Jag har best�llt hyvlar fr�n Kanada f�r ett par tusen sp�nn.
S |
Ost, v�g eller rak? _________________ http://www.youtube.com/baronk69 |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Mange
Registreringsdatum: 09 oktober 2008 Inl�gg: 1407 Ort: Hammarbyh�jden - ukulelens Laurel Canyon
|
Postat: m�n maj 03, 2010 6:53 am Rubrik: |
|
|
Baron K skrev: | �h fan... S� bra allts�? Jag provade ett set D'Addario J6502 p� min Bruko och de l�t skit tyckte jag. Men det stod inte n�t om Pro Art� p� dem, s� den kanske �r d�r skon kl�mmer? Finns dessa att k�pa i sverige eller var det fr�n intern�tet? |
D'Addarios icke-Pro Art� �r inte s�rskilt kul... Jag blev tvungen att best�lla fr�n eBay eftersom Pro Art�-seten �r r�tt kluriga att hitta. J71 heter tenorsetet, J92 heter concertsetet. _________________ Smilies killed irony!!! |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
hrlarson
Registreringsdatum: 23 augusti 2007 Inl�gg: 4412 Ort: Bajen
|
Postat: m�n maj 03, 2010 10:58 am Rubrik: |
|
|
Sven skrev: | Jag har best�llt hyvlar fr�n Kanada f�r ett par tusen sp�nn. | HAS? _________________ Totalmoddad P'Mico sopran
Runesson sopran |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Sven
|
Postat: m�n maj 03, 2010 11:25 am Rubrik: |
|
|
Att ge diagnosen ett namn �r att vara f�r schysst mot den. Jag brukar kalla det bristande j�vla impulskontroll hos ett stort pucko som inte k�per nya pjuck till barnen f�r att det �r "dyrt" och sen sm�ller iv�g vilka summor som helst p� verktyg.
Ni skulle sett mig ig�r n�r jag cyklade 3 km med en svarv p� barnstolen...
Sven _________________
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Baron K
|
Postat: m�n maj 03, 2010 6:06 pm Rubrik: |
|
|
Sven skrev: |
Ni skulle sett mig ig�r n�r jag cyklade 3 km med en svarv p� barnstolen...
Sven |
Skaffa en bil f�rhelvete! Det �r inte s� farligt f�r milj�n som m�nga tror - min kommer under 1,5 l/mil s� h�r �rs.
Alla vet att en man utan bil �r en halv man. _________________ http://www.youtube.com/baronk69 |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
B-200
Registreringsdatum: 12 februari 2010 Inl�gg: 221 Ort: Trelleborg
|
Postat: m�n maj 03, 2010 7:56 pm Rubrik: |
|
|
Min �r konsekvent 1 liter milen men utan katalysator f�r att kompensera f�r den l�ga f�rbrukningen |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
J�rgen Kommissionens Lautsprecher
Registreringsdatum: 31 januari 2006 Inl�gg: 4628 Ort: Stockholm
|
Postat: m�n maj 03, 2010 9:49 pm Rubrik: |
|
|
Min drar noll liter milen. Otroligt billigt. En avst�lld bil �r modellen. _________________ Jag �r bra p� att g�ra andra b�st. Vad �r du bra p�? |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
|