Forumindex Ukulelekommissionens forum

Vanliga frågorVanliga frågor   SökSök   MedlemslistaMedlemslista   AnvändargrupperAnvändargrupper   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in för att läsa dina meddelandenLogga in för att läsa dina meddelanden   Logga inLogga in 

Daionsavage

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Band - Grupper - Orkestrar
Föregående ämne :: Nästa ämne  
Författare Meddelande
Daionsavage

Registreringsdatum: 12 juli 2008

InläggPostat: mån apr 26, 2022 4:06 pm    Rubrik: Daionsavage Svara med citat

Underbar idé! Bara här på forumet myllrar det av div konstellationer:

Good cop, Bad cop
Hamster Tree
Motor Papayas
The Spanish Padäng
The Walking Mabrons
Ice-cream and Cars

Var är era presentationer??

Själv har jag inte mycket att komma med förutom mig själv: Jag kallar mig för Daionsavage i brist på ett bättre namn och har två låtar med på en kanonbra ukuleleskiva, "Svenska Ukudemien" som kom ut i fjol vid den här tiden. Wink

Jag har försökt att få in ukulelen i två olika band, men det har alltid slutat med att jag måste hantera basen istället. Däremot så har jag ofta med mig ukken i ryggsäcken för att förströ mig själv, ibland är det t o m någon som lyssnar, och vid ett tillfälle dök det upp en kille från sydamerika som spelade trumma och vi jammade bort en timme under en båtfärd ut till holmön (som ligger en bit utanför umeå). Det är ett ljust minne som jag fortfarande blir glad av att tänka på.

Några av mina Ukulele-egenheter:
*Jag plockar oftast på ackorden till Pogues vackra sång "thousands are sailing" om jag inte tänker mig för.
*Jag vill gärna spela ackordkomp i baktakt eftersom jag upplever att det blir ett bättre sväng på det sättet.
*Jag har ett våldsamt och yvigt anslag.
*Jag kan ta ett C-ackord på en D-stämd ukke utan problem (jag är dessutom en jäkla skrytmåns!) och rekommenderar alla att lära sig det. Barréackord är en av de essentiella nycklarna till att kunna transponera utan besvär och man berövar sig så många möjligheter om man låter sin repertoir begränsas till öppna ackord....(... va, skulle vi prata om vad vi gör och inte vad vi tycker? Embarassed)

Vill man se och höra några av mina ukuleleprestationer så finns de här:
http://www.youtube.com/user/daionsavage

-Emma Goldman

Sandra skrev:
Då önskade vi Staten och kapitalet men fick bara upp honom till melodifestivallåtar...

Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Visa inlägg nyare än:   
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Band - Grupper - Orkestrar Alla tider är GMT + 1 timme (svensk normaltid)
Sida 1 av 1

Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet