F�reg�ende �mne :: N�sta �mne |
F�rfattare |
Meddelande |
Gnistan
Registreringsdatum: 12 september 2021 Inl�gg: 322 Ort: G�vle
|
Postat: s�n apr 18, 2022 1:15 pm Rubrik: NUF 2010 /N�rkes Ukulelefestival |
|
|
Tack arrang�r Tompa (m.fl.) f�r en mycket trevlig Ukulelefestival i �rebrol!
Bra lokal, bra planerad f�rt�ring, trevliga m�nniskor, upptr�danden (bl.a. Eric Bradford med bror, Elvira Bira, Tompa m.fl.). Och j�ttemycket Ukulelespel (f�r min del mest p� det h�ftiga jammet efter�t som idag, dagen efter har resulterat i raspig r�st och �mma fingertoppar).
Kul ocks� att f� tr�ffa ukulelekommission�rer i verkligheten bl.a. Filippus, Orbert, Eric95, Tompa, Ingvar Tropp och Katja! D�r kanske fanns fler kommission�rer men jag lyckades inte k�nna igen dem i s� fall!
. |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Tompa
Registreringsdatum: 24 januari 2006 Inl�gg: 130 Ort: �stern�rke
|
Postat: s�n apr 18, 2022 5:29 pm Rubrik: |
|
|
Tack f�r de v�nliga orden, Gnistan. J�ttekul att tr�ffas. Vi kan v�l redan nu avsl�ja att k�nslan efter premi�rfestivalen �r s�dan att vi troligen kommer igen med en ny om ett �r!
F�r den som missade NUF 2010 kommer h�r en l�nk till Nerikes Allahandas webb-tv: http://na.se/nyheter/2.2503/1.793791-na-tv-ukulelefestival-i-orebro _________________ En ucke kommer s�llan ensam... |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
B-200
Registreringsdatum: 12 februari 2010 Inl�gg: 217 Ort: Trelleborg
|
Postat: s�n apr 18, 2022 6:30 pm Rubrik: |
|
|
Malm� n�sta g�ng eller?
|
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Katja
Registreringsdatum: 13 februari 2009 Inl�gg: 42 Ort: G�vle
|
Postat: s�n apr 18, 2022 7:30 pm Rubrik: |
|
|
Tompa - tack f�r en kanonhelg! Jag h�ller med allt i vad Gnistan s�ger!
Hela festivalen var kanonbra . trevliga m�nniskor, bra upptr�danden. bra lokal och trevligt arrangemang. Jag ser fram emot en ny tripp till �rebro n�sta �r!!! Nu vet vi ocks� att Scandic grand hotel �r ett kanonbra hotell att bo p�!!!
Jag k�pte ju en gul ukulele med frukter p� som kan spegla helgen:
det gula f�r en stor sol som sprider v�rme och frukterna f�r allt gott inneh�ll!!
Tack Tompa och till dina polare f�r en trevlig ukulelefestival!
Synd f�r dem som missade allt!!!! _________________ KUL med uKULele |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Tompa
Registreringsdatum: 24 januari 2006 Inl�gg: 130 Ort: �stern�rke
|
Postat: s�n apr 18, 2022 7:52 pm Rubrik: |
|
|
Tack Katja! _________________ En ucke kommer s�llan ensam... |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Robert_Hultman Diktator light
Registreringsdatum: 21 april 2022 Inl�gg: 5827 Ort: Stockholm
|
Postat: s�n apr 18, 2022 8:35 pm Rubrik: |
|
|
Ja, det k�nns lite tr�kigt att det inte gick att f� ihop det med ett deltagande f�r min del. Det l�ter som att det var bra och att ni hade kul.
Jag hoppas att det finns lite filmsnuttar som hittar sin v�g upp p� Youtube eller andra h�ll p� n�tet.
N�gon som orkar redog�ra f�r vilka som spelade och vilka som var uppe p� den �ppna scenen!?
Lite inside-information om efterfesten och jammandet kunde ju vara kul ocks�. Vad spelades och hur l�nge h�ll ni p�? _________________ "Sannolikheten att lyckas �kar dramatiskt med varje f�rs�k"
John Nash |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Kurt Stubin
Registreringsdatum: 28 juni 2008 Inl�gg: 34 Ort: Uppsala
|
Postat: m�n apr 19, 2022 8:30 pm Rubrik: |
|
|
Aj, det h�r blev komplicerat . Inte visste jag att det eftersnackades i separata tjattrum . D� f�r jag f�rst h�nvisa till mitt omflyttade eftersnack som inte l�ngre ligger under evenemanget N�rkes Ukulelefestival 2010 utan nu finns p� http://ukulelekommissionen.se/forum/viewtopic.php?t=3603 .
Sen kan jag meddela att nu ligger de klipp jag t�nkt l�gga upp p� www.youtube.com/kurtstubin . �vriga har jag br�nt p� 2 cd och skickat till Tompa, d�r finns N�rke- och Itera-numren, Jerkers-allspelledning, mellansnack m.m.
S� den of�rsk�mda lilla illbattingen som tidvis stal halva showen . Ukulelespelare b�r kanske uppmuntra den yngre generationen . L�ten barnen komma till Eder s�som ock ni v�nder alla Kinder till! _________________ Hellre lyss till den str�ng som brast �n att aldrig sp�nna en ucke. |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Gnistan
Registreringsdatum: 12 september 2021 Inl�gg: 322 Ort: G�vle
|
Postat: m�n apr 19, 2022 9:26 pm Rubrik: |
|
|
Robert_Hultman skrev: | Lite inside-information om efterfesten och jammandet kunde ju vara kul ocks�. Vad spelades och hur l�nge h�ll ni p�? |
Synd att du missade det hela Robert!
Vad spelade vi p� jammet....? Jo, det blev nog mest en massa k�nda engelska l�tar (eftersom det fanns n�gra tyska g�ster med), och det blev en riktigt bra st�mning ( C och D)!
...men minns inte riktigt hur l�nge vi h�ll p�..... |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Robert_Hultman Diktator light
Registreringsdatum: 21 april 2022 Inl�gg: 5827 Ort: Stockholm
|
Postat: m�n apr 19, 2022 9:26 pm Rubrik: |
|
|
Kurt Stubin skrev: | ...Inte visste jag att det eftersnackades i separata tjattrum .... |
Det g�r ingenting. Ditt inl�gg hamnade ju h�r i alla fall.
Br�derna Bradford var verkligen en beh�llning. Juste instrument-combo och sk�nt sv�ng. _________________ "Sannolikheten att lyckas �kar dramatiskt med varje f�rs�k"
John Nash |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
|