F�reg�ende �mne :: N�sta �mne |
F�rfattare |
Meddelande |
Mab
Registreringsdatum: 28 september 2021 Inl�gg: 1371 Ort: Hammarbyh�jden
|
Postat: s�n apr 18, 2022 10:36 am Rubrik: Sail On, Sailor |
|
|
Ohoj!
Mitt trasiga ljudkort som varit p� service kom tillbaka i fredags och firades med en inspelning.
Sail On, Sailor - en Beach Boys l�t fr�n 1973.
En massa ukkar som strummar trioler.
Tv� elpianon i n�got slags Supertrampkomp.
S�ng och lite falsetts�ng.
En gnutta Autoharp.
Bas, trummor och lite tamburin.
Det �r f�r �vrigt ganska tjockt och komprimerat.
www.skallben.st/musik/mab/sailonsailor.mp3 _________________ Gammalt br�d rostar aldrig |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Robert_Hultman Diktator light
Registreringsdatum: 21 april 2022 Inl�gg: 5841 Ort: Stockholm
|
Postat: s�n apr 18, 2022 11:08 am Rubrik: |
|
|
En till imponerande Mab-produktion. Det k�nns v�ldigt tight och bra i b�de detaljer och som helhet.
Som nybliven elpiano�gare lyssnar jag s�rskilt p� elpianonas bidrag och gl�ds �t att de funkar s� bra i mixen.
Det �r n�got slags bl�s (synth?) i introt och i b�rjan av l�ten. Vad �r det?
"En massa uckar som strummar tioler" G�r de precis likadant eller tar de olika grepp eller g�r de n�got annorlunda p� annat s�tt? Min nuvarande uppfattning �r att en ucke som som g�r likadant som en tidigare inte tillf�r n�got utom risken att det blir otight. H�r �r det verkligen inte otight men det �r sv�rt att avg�ra hur m�nga uckar det �r (vilket egentligen inte �r viktigt) eller om det hade blivit lika bra med en, tv� eller tre uckar f�rre.
Visste inte att du varit utan ljudkort. Men �r glad att du f�tt tillbaka den. F�r nu f�r vi h�ra mer s�nt h�r. Eller hur? _________________ "Sannolikheten att lyckas �kar dramatiskt med varje f�rs�k"
John Nash |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
J�rgen Kommissionens Lautsprecher
Registreringsdatum: 31 januari 2006 Inl�gg: 4599 Ort: Stockholm
|
Postat: s�n apr 18, 2022 11:29 am Rubrik: |
|
|
Resultatet blev cool. J�klar vad refr�ngen biter sig fast.
Som sagt, imponerande. _________________ Jag �r bra p� att g�ra andra b�st. Vad �r du bra p�? |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Mange
Registreringsdatum: 09 oktober 2008 Inl�gg: 1382 Ort: Hammarbyh�jden - ukulelens Laurel Canyon
|
Postat: s�n apr 18, 2022 1:33 pm Rubrik: |
|
|
Beach Boys l�tskriveri kan man lita p�.
MABs produktion kan man lita p�.
Grym l�t, grymt spelat och framf�rallt - suver�n falsettst�mma!
Vad var det f�r fel p� ljudkortet? _________________ Smilies killed irony!!! |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
hrlarson
Registreringsdatum: 23 augusti 2007 Inl�gg: 4364 Ort: Bajen
|
Postat: s�n apr 18, 2022 3:20 pm Rubrik: |
|
|
J�klar vad bra! Din s�ng blir bara b�ttre och b�ttre. Supernajs punggreppsfalsett ocks�. Otroligt tajt och v�lproducerat, som vanligt. �nd� lite annorlunda �n dina tidigare alster. Och s� autoharp! Nu blev jag sugen p� att spela! _________________ Totalmoddad P'Mico sopran
Runesson sopran |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Mab
Registreringsdatum: 28 september 2021 Inl�gg: 1371 Ort: Hammarbyh�jden
|
Postat: s�n apr 18, 2022 6:26 pm Rubrik: |
|
|
Tackar och bockar!
Robert:
* Det som l�ter lite som ett bl�s under introt �r v�nsterhanden i elpianona som jag spelar s� starkt som jag bara kan p�. Det �r ett slags Wurlitzer-elpiano-sound och de brukar bli lite h�rligt knorriga n�r man trycker p�.
* Ang�ende de strummande ukkarna s� �r det 5 stycken som lirar n�gorlunda unisont i trioler. Varken elpianona eller ukkarna fick mer �n en f�rstatagning var, s� de �r lite s�d�r halvtighta men m�ngden g�r att det sm�lter ihop till n�got slags j�ttestrum som l�ter tight tycker jag.
J�rgen:
* Ja, Mr Wilson har skrivit en himla massa bra l�tar.
Mange:
* Ena ing�ngen p� ljudkortet hade lagt av helt. Det kom bara in ett kraftigt brus som l�t som Niagarafallet.
hrlarson:
* Autoharp = Spelgl�dje
Lagat ljudkort = P�l�gg _________________ Gammalt br�d rostar aldrig |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
jukkalele Custom (kosta mer) customer in waiting
Registreringsdatum: 20 april 2022 Inl�gg: 5660 Ort: Stockholm
|
Postat: s�n apr 18, 2022 7:54 pm Rubrik: |
|
|
Ahh. En p�litlig Mab-produktion. Kvalitet i tanke, utf�ramde och l�tval som alltid. Coolt med de m�nga ukkarna ocks�. Som Robert s�ger finns det risk att f�r m�nga l�ter s�mre. Men om alla spelas av samma person p� samma s�tt, som h�r, s� blir det en sk�n matta. Gillar ocks� pianot och det andra. _________________ Allt �r v�ldigt ovisst. Det �r jag helt s�ker p�.
http://www.myspace.com/jukkalele |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
|