F�reg�ende �mne :: N�sta �mne |
F�rfattare |
Meddelande |
hrlarson
Registreringsdatum: 23 augusti 2007 Inl�gg: 4416 Ort: Bajen
|
Postat: s�n apr 18, 2022 3:30 pm Rubrik: Lugna allihop! Ukken har klarat sig. |
|
|
Med anledning av att jag skrev att min ukke kanske inte klarade det fria fallet n�r jag sl�ngde mig fram till min minsting, som fallit p� nian och bitit rakt igenom tungan, har jag tv� lugnande besked.
Barnet klarade sig. Redan dagen efter var han precis som vanligt och verkade inte �gna olyckan on�digt mycket tankem�da. Tack S�S och tack Karolinska. Som vanligt var det l�ge att snacka h�jd landstingsskatt n�r man stod d�r t�r�gd av tacksamhet.
Jag trodde att min nyfixade ukulele hade spuckit, men det var falsklarm. Det var bara jag som efter en stressig VAB- och traumavecka och med stressmage �ver den kommande k�ksrenoveringen, pl�tsligt spelade keff.
S� Sven kan pusta ut. Hans livr�ddning var inte f�rg�ves.
Based on a true story. _________________ Totalmoddad P'Mico sopran
Runesson sopran |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
J�rgen Kommissionens Lautsprecher
Registreringsdatum: 31 januari 2006 Inl�gg: 4630 Ort: Stockholm
|
Postat: s�n apr 18, 2022 3:46 pm Rubrik: |
|
|
Tv� tummar upp, en f�r varje incident (eller ickeincident f�r ukulelen d�):
_________________ Jag �r bra p� att g�ra andra b�st. Vad �r du bra p�? |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
B-200
Registreringsdatum: 12 februari 2010 Inl�gg: 221 Ort: Trelleborg
|
Postat: s�n apr 18, 2022 4:00 pm Rubrik: |
|
|
*puh* |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Daionsavage
Registreringsdatum: 12 juli 2008 Inl�gg: 711 Ort: Ume�
|
Postat: s�n apr 18, 2022 4:48 pm Rubrik: |
|
|
Det skall vi fira! _________________ ---------------------------
If I can't dance, it's not my revolution!
-Emma Goldman
Sandra skrev: | D� �nskade vi Staten och kapitalet men fick bara upp honom till melodifestivall�tar... |
|
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Sven
Registreringsdatum: 14 januari 2008 Inl�gg: 2146 Ort: Stockholm
|
Postat: s�n apr 18, 2022 5:38 pm Rubrik: |
|
|
Ja s� var det snart dags att diskutera den h�jda ucktingsskatten d�r�.
Sveinfeldt _________________
Mange, och senare �ven jukkalele, skrev: | Det �r klart att Sven har r�tt. Sven har alltid r�tt. |
www.argapa.blogspot.com |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
hrlarson
|
Postat: s�n apr 18, 2022 5:38 pm Rubrik: |
|
|
Helvete! Att man aldrig kan h�lla k�ft. _________________ Totalmoddad P'Mico sopran
Runesson sopran |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
jukkalele Custom (kosta mer) customer in waiting
Registreringsdatum: 20 april 2022 Inl�gg: 5691 Ort: Stockholm
|
Postat: s�n apr 18, 2022 7:34 pm Rubrik: |
|
|
Va bra. Det l�t ju sm�tt ot�ckt f�rst med tungbett och s�. _________________ Allt �r v�ldigt ovisst. Det �r jag helt s�ker p�.
http://www.myspace.com/jukkalele |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
J�rgen Kommissionens Lautsprecher
Registreringsdatum: 31 januari 2006 Inl�gg: 4630 Ort: Stockholm
|
Postat: s�n apr 18, 2022 8:22 pm Rubrik: |
|
|
�r inte tunggenombitning obligatroriskt i unga �r? Jag har gjort det och brorsan och brorsans polare och grannens unge och... _________________ Jag �r bra p� att g�ra andra b�st. Vad �r du bra p�? |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Robert_Hultman Diktator light
Registreringsdatum: 21 april 2022 Inl�gg: 5883 Ort: Stockholm
|
Postat: s�n apr 18, 2022 8:25 pm Rubrik: |
|
|
Sven skrev: | Ja s� var det snart dags att diskutera den h�jda ucktingsskatten d�r�.
Sveinfeldt |
Precis. Jag undrade vilken skatt man hade anledning att h�ja med anledning av det lyckade utfallet av uckefallet.
Men att h�ja skatten med anledning av saker och tings goda utfall, tror jag inte �r en bra id�. Det mesta g�r ju ganska bra f�r de flesta. Man d�r ju trots allt bara en g�ng, t ex. Det skulle nog bli en ganska rej�lt lyckod�mpande effekt av en s�n skattepolitik. Inte ens om man delade ut de inbetalda skattemedlen till de som hade otur tror jag man skulle kompensera den effekten. (Eller vid n�rmare eftertanke skulle man ju d� f� dubbla incitament att misslyckas. Dels slippa betala skatt, dels ha chansen att f� ett bidrag) _________________ "Sannolikheten att lyckas �kar dramatiskt med varje f�rs�k"
John Nash |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
hrlarson
|
Postat: s�n apr 18, 2022 9:18 pm Rubrik: |
|
|
jukkalele skrev: | Va bra. Det l�t ju sm�tt ot�ckt f�rst med tungbett och s�. | Jo, man blir r�tt spattig n�r ens barn skadar sig. Nu visste vi att munnen har oerh�rt bra l�kf�rm�ga, storebrorsan har genomlidigt en snarlik incident, men man vill ju inte vara en s�dan f�r�lder som ger sina barn best�ende men bara f�r att vi inte ville framst� som mesiga.
Han m�r bra nu. Vi kom dock hem tr�tta, utsvultna och l�tt chockade denna traumatiska torsdag. Nu k�nns allt l�ttare igen. _________________ Totalmoddad P'Mico sopran
Runesson sopran |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Baron K
Registreringsdatum: 11 augusti 2008 Inl�gg: 883 Ort: S�der om S�der
|
Postat: s�n apr 18, 2022 9:54 pm Rubrik: |
|
|
Ja fyfan, man �r inte s� st�ddig n�r ens ungar skadar sig. Sk�nt att allt gick bra och att d�ma av din video s� har ju inte ukken skadad sig s� allvarligt heller.
Sk�nt! _________________ http://www.youtube.com/baronk69 |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
|