F�reg�ende �mne :: N�sta �mne |
F�rfattare |
Meddelande |
Mange
Registreringsdatum: 09 oktober 2008 Inl�gg: 1382 Ort: Hammarbyh�jden - ukulelens Laurel Canyon
|
Postat: s�n mar 28, 2022 9:26 pm Rubrik: Last fair deal gone down... |
|
|
Det har varit mycket King-arr och m�rkeskoa p� sistone s� jag blev tvungen att bryta av med lite budgetmahogny och blues...
H�r kommer en l�ngsam, l�ngsam version av Robert Johnsons "Last fair deal gone down". Inspelad rakt upp och ned med min H2:a framf�r mig, ucken (Silvertone baryton med shadowmick), st�rkaren (Vox DA5) som �ven en stompbox var kopplad till (dock ganska l�gt i mixen) och min hesa st�mma. Det blev ganska skitigt och r�tt och det var s� jag ville ha det denna g�ng.
Om n�gon vill ha ackordet till originalversionen av denna l�t s� �r det: A
Vill ni ha ackordet till min version s� �r det: G
http://www.magnusgyllenberg.com/musik/last_fair_deal.mp3 _________________ Smilies killed irony!!! |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Robert_Hultman Diktator light
Registreringsdatum: 21 april 2022 Inl�gg: 5841 Ort: Stockholm
|
Postat: s�n mar 28, 2022 10:03 pm Rubrik: |
|
|
Skitigt och r�tt. Det �r nog bara om viss musik man s�ger det och konstaterar att: Jag gillar det.
Det h�r g�r du bra. Till och med s� att man blir lite sugen p� att ge sig p� lite av den d�r sorten sj�lv. Jag menar Robert som Robert. (Eller �r det inte s� det funkar?) Stompboxen m� vara l�gt mixad med den �r "effektiv".
G ja. Men vad g�r du med det? L�gger p� en femma, en sexa? _________________ "Sannolikheten att lyckas �kar dramatiskt med varje f�rs�k"
John Nash |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Mange
Registreringsdatum: 09 oktober 2008 Inl�gg: 1382 Ort: Hammarbyh�jden - ukulelens Laurel Canyon
|
Postat: s�n mar 28, 2022 10:11 pm Rubrik: |
|
|
Robert_Hultman skrev: | Skitigt och r�tt. Det �r nog bara om viss musik man s�ger det och konstaterar att: Jag gillar det.
Det h�r g�r du bra. Till och med s� att man blir lite sugen p� att ge sig p� lite av den d�r sorten sj�lv. Jag menar Robert som Robert. (Eller �r det inte s� det funkar?) Stompboxen m� vara l�gt mixad med den �r "effektiv".
G ja. Men vad g�r du med det? L�gger p� en femma, en sexa? |
Tackar, sen tycker jag att det �r klart att Robert ska tolka Robert! Ucken �r st�md i ett �ppet G (DGBD) och jag g�r lite upp och ned p� den ljusa d-str�ngen (D-F-G-A# tror jag att det �r som jag fipplar med). L�ten ska ju g� mycket snabbare, men jag blev s� tr�tt i armar och ben av att spela den snabbt som RJ s� jag drog ned tempot och kopplade av lite. _________________ Smilies killed irony!!! |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
jukkalele Custom (kosta mer) customer in waiting
Registreringsdatum: 20 april 2022 Inl�gg: 5660 Ort: Stockholm
|
Postat: s�n mar 28, 2022 10:18 pm Rubrik: |
|
|
Lysande, Mange. K�nsla och feeling i en och samma l�t och tet och samma ackord.
Jag skulle tro att det fipplande som �r det mest avg�rande �r molltersen som bluesar till det eftersom det �r dur egentligen. Allts� i detta fall Bb. Eller som du skrev, A# fast d� �r det snarast en h�jd (bendad) 2:a, men det kanske �r det det �r egentligen.
Skit samma bra l�ter det och bra blir det och bra k�nns det att lyssna. _________________ Allt �r v�ldigt ovisst. Det �r jag helt s�ker p�.
http://www.myspace.com/jukkalele |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
J�rgen Kommissionens Lautsprecher
Registreringsdatum: 31 januari 2006 Inl�gg: 4599 Ort: Stockholm
|
Postat: s�n mar 28, 2022 10:31 pm Rubrik: |
|
|
Skitigt bra Mange!
jukkalele skrev: | Skit samma bra l�ter det och bra blir det och bra k�nns det att lyssna. |
Kunde inte ha skrivit det b�ttre sj�lv. _________________ Jag �r bra p� att g�ra andra b�st. Vad �r du bra p�? |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Baron K
Registreringsdatum: 11 augusti 2008 Inl�gg: 867 Ort: S�der om S�der
|
Postat: s�n mar 28, 2022 10:38 pm Rubrik: |
|
|
J�vligt sk�nt! King-arr i all �ra, men blues �r ju the skit liksom. J�vligt Seasick. _________________ http://www.youtube.com/baronk69 |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Mab
Registreringsdatum: 28 september 2021 Inl�gg: 1371 Ort: Hammarbyh�jden
|
Postat: m�n mar 29, 2022 12:04 pm Rubrik: |
|
|
Groovy och gungigt m�ste jag s�ga!
Jag gillar fotstampssoundet. _________________ Gammalt br�d rostar aldrig |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
hrlarson
Registreringsdatum: 23 augusti 2007 Inl�gg: 4364 Ort: Bajen
|
Postat: m�n mar 29, 2022 9:42 pm Rubrik: |
|
|
Ett ackord �r ju en stolt amerikansk tradition och den f�rvaltar du med den �ran.
Jag t�nker Canned Heat. _________________ Totalmoddad P'Mico sopran
Runesson sopran |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
|