F�reg�ende �mne :: N�sta �mne |
F�rfattare |
Meddelande |
Baron K
Registreringsdatum: 11 augusti 2008 Inl�gg: 874 Ort: S�der om S�der
|
Postat: fre mar 05, 2022 9:49 pm Rubrik: Vad dricker du just nu? |
|
|
Eftersom mat-tr�den blivit kapad av p�nyttf�dda surdegsbakare t�nkte jag att det var dags f�r en renodlad dryckestr�d.
Sj�lv sitter jag och suger p� en len och god Tullamore Dew som jag jagar med folkisar. Inget m�rkv�rdigt, men ganska underbart. _________________ http://www.youtube.com/baronk69 |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
J�rgen Kommissionens Lautsprecher
Registreringsdatum: 31 januari 2006 Inl�gg: 4615 Ort: Stockholm
|
Postat: fre mar 05, 2022 10:08 pm Rubrik: |
|
|
Sippar lite p� ett glas...
Oj, nu blev det fel...Det d�r var ju min...eeeeh...surdeg...
Mycket bra och prisv�rd allroundare..Den mest prisv�rda faktiskt.
Umbala my Lord
Umbala
Umbala my Lord
Umbala
Inte all dricka som har en egen s�ng. Bara en s�'n sak? _________________ Jag �r bra p� att g�ra andra b�st. Vad �r du bra p�? |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Baron K
|
Postat: fre mar 05, 2022 10:11 pm Rubrik: |
|
|
Skulle inte f�rv�na mig om du tar en slurk av surdegsgeggan emellan�t ocks�... _________________ http://www.youtube.com/baronk69 |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
|
Postat: fre mar 05, 2022 10:20 pm Rubrik: |
|
|
Baron K skrev: | Skulle inte f�rv�na mig om du tar en slurk av surdegsgeggan emellan�t ocks�... |
Ska sanningen fram s� v�gar jag inte. Den �r dunderhonung i degen men
risken �r v�l att den har samma effekt p� magen "otillagad".
Men med socker och humle s� blir det ju n�stan b�rs. _________________ Jag �r bra p� att g�ra andra b�st. Vad �r du bra p�? |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
hrlarson
Registreringsdatum: 23 augusti 2007 Inl�gg: 4382 Ort: Bajen
|
Postat: fre mar 05, 2022 11:15 pm Rubrik: |
|
|
Just nu �r det folkis och p�skmust! Men jag m�ste tipsa om en uppenbarelse fr�n i onsdags: �rsta och cola. _________________ Totalmoddad P'Mico sopran
Runesson sopran |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Baron K
|
Postat: fre mar 05, 2022 11:23 pm Rubrik: |
|
|
hrlarson skrev: | Just nu �r det folkis och p�skmust! Men jag m�ste tipsa om en uppenbarelse fr�n i onsdags: �rsta och cola. |
Kryddat br�nnvin och cola? L�ter s�d�r... Jag gillar br�nnvin och cola var f�r sig, men jag har sv�rt att grogga med cola efter n�gra miss�den p� 80-talet... _________________ http://www.youtube.com/baronk69 |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
hrlarson
Registreringsdatum: 23 augusti 2007 Inl�gg: 4382 Ort: Bajen
|
Postat: fre mar 05, 2022 11:28 pm Rubrik: |
|
|
Om man ska g�ra grogg p� cola �r gin oslagbart virke.
Sj�lv hade jag efter �ttiotalet sv�rt f�r tequila ett bra tag och kunde under en period inte k�nna ens lukten av 7-up.
De ultimata bruna groggarna tar �nd� f�rgen fr�n spriten. K�njak och sockerdricka �r ju en riktig klassiker. _________________ Totalmoddad P'Mico sopran
Runesson sopran |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
|
Postat: fre mar 05, 2022 11:33 pm Rubrik: |
|
|
En kompis k�rde h�rt med Lagavulin och Cola light. En j�vla soppa om du fr�gar mig. _________________ Jag �r bra p� att g�ra andra b�st. Vad �r du bra p�? |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Baron K
|
Postat: fre mar 05, 2022 11:36 pm Rubrik: |
|
|
hrlarson skrev: | Om man ska g�ra grogg p� cola �r gin oslagbart virke.
Sj�lv hade jag efter �ttiotalet sv�rt f�r tequila ett bra tag och kunde under en period inte k�nna ens lukten av 7-up.
De ultimata bruna groggarna tar �nd� f�rgen fr�n spriten. K�njak och sockerdricka �r ju en riktig klassiker. |
Efter ett tequila slammer-party p� Korfu -87 har jag fortfarande sv�rt med vit tequila. Brun kan jag tycka �r gott. Numera dricker jag n�stan uteslutande �l och brun sprit utan virke. Cognac, Rom, Calvados, Whiskey - allt funkar om det �r brunt och av n�gorlunda kvalitet. Men det beh�ver egentligen inte vara snobbprylar - jag dricker g�rna Jack, Jim, Tullamore, Bushmills, Famous och Jameson, �ven om jag tycker om fina single malt-killar ocks�. Men det gick lite f�r mycket mode i s�na virrar ett tag s� man n�stan inte ville dricka dem... _________________ http://www.youtube.com/baronk69 |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Mange
Registreringsdatum: 09 oktober 2008 Inl�gg: 1393 Ort: Hammarbyh�jden - ukulelens Laurel Canyon
|
Postat: l�r mar 06, 2022 6:35 am Rubrik: |
|
|
Jag grejar varken Tequila eller Whiskey. Snart 35 bast och �nnu inte en whiskeyk�nnare/�lskare som alla andra �ver trettio, konstigt jag vet, men jag kan verkligen inte dricka skiten. Vad det g�ller tequila s� har jag tv� �rr i pannan fr�n 1994 och en helvetesmorgon i Tijuana som gjort mig mycket tveksam till den helvetesbrygden.
Ska det vara sprit f�redrar jag vodka, rom eller min stora favorit Becherovka (som jag kan dricka i m�ngder bara f�r att det �r s� gott). Annars funkar ju faktiskt br�nnvin bra ocks� eller lite Fernet.
Vad jag dricker just nu? Ett j�tteglas apelsinsaft. Lite mer sofistikerat �n n�n r�kig j�vla tramswhisky... _________________ Smilies killed irony!!! |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Mab
Registreringsdatum: 28 september 2021 Inl�gg: 1378 Ort: Hammarbyh�jden
|
Postat: l�r mar 06, 2022 7:43 am Rubrik: |
|
|
Och jag dricker ett glas ProViva ekologisk Bj�rnb�rsdryck. _________________ Gammalt br�d rostar aldrig |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
ronald
Registreringsdatum: 08 april 2022 Inl�gg: 1899 Ort: Stockholm/S�dermalm
|
Postat: l�r mar 06, 2022 8:24 am Rubrik: |
|
|
� jag dricker morgonkaffe jag. _________________ Sp�nvald Skallben
Hamster Tree |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Mange
Registreringsdatum: 09 oktober 2008 Inl�gg: 1393 Ort: Hammarbyh�jden - ukulelens Laurel Canyon
|
Postat: l�r mar 06, 2022 9:10 am Rubrik: |
|
|
ronald skrev: | � jag dricker morgonkaffe jag. |
Men �r det br�nnvin eller whiskey i? _________________ Smilies killed irony!!! |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
B-200
Registreringsdatum: 12 februari 2010 Inl�gg: 218 Ort: Trelleborg
|
Postat: l�r mar 06, 2022 9:18 am Rubrik: |
|
|
Kallt earl grey med bergamott. |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
|
Postat: l�r mar 06, 2022 9:36 am Rubrik: |
|
|
Kaffe f�r 2 timmar sedan, nu kranvatten.
F.�. anser jag att fan kan ta vinterkylan. _________________ Jag �r bra p� att g�ra andra b�st. Vad �r du bra p�? |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
|