F�reg�ende �mne :: N�sta �mne |
F�rfattare |
Meddelande |
J�rgen Kommissionens Lautsprecher
Registreringsdatum: 31 januari 2006 Inl�gg: 4632 Ort: Stockholm
|
Postat: tor feb 18, 2022 10:04 am Rubrik: |
|
|
Eine schwarzte flachbau von Br�ko ist das scheisse! _________________ Jag �r bra p� att g�ra andra b�st. Vad �r du bra p�? |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
ardbeg
Registreringsdatum: 16 februari 2010 Inl�gg: 53 Ort: G�teborg
|
Postat: tor feb 18, 2022 1:00 pm Rubrik: |
|
|
Sven skrev: | Jag har en v�ldigt fin platt Br�ko helt i mahogny med v�lvd botten. Den �r till salu men prelimin�rt reserverad �t en kille p� forumet. Jag kan h�ra hur det g�r med hans stockholmsresa. �r du intresserad av platt och j�vligt bra? |
Ja, det �r platt och j�vligt bra som jag [tror att jag] vill ha. Men jag skall f�rs�ka kolla runt lite till IRL f�r att best�mma mig f�r vad f�r olika aspekter det �r som p�verkar mig. Jag �r som sagt helt novis p� dessa speldosor. Men skall jag k�pa, vill jag inte k�pa billig skit. Det �r ALDRIG speciellt lyckat i n�gra sammanhang. D� �r det b�ttre att spara ett tag.
Men finns din kvar n�r jag blivit lite klokare s� |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Anders W-r
Registreringsdatum: 22 april 2022 Inl�gg: 37 Ort: Stockholm
|
Postat: tor feb 18, 2022 1:25 pm Rubrik: |
|
|
Den som k�per kvalitet gr�mer sig bara en g�ng! |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Sven
Registreringsdatum: 14 januari 2008 Inl�gg: 2146 Ort: Stockholm
|
Postat: tor feb 18, 2022 1:39 pm Rubrik: |
|
|
Ja allts�, det st�mmer v�l. Men k�per man en bra whisky (tex Ardbeg) gr�mer man sig n�r den tar slut med. _________________
Mange, och senare �ven jukkalele, skrev: | Det �r klart att Sven har r�tt. Sven har alltid r�tt. |
www.argapa.blogspot.com |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
ardbeg
|
Postat: tor feb 18, 2022 1:48 pm Rubrik: |
|
|
Sven skrev: | Ja allts�, det st�mmer v�l. Men k�per man en bra whisky (tex Ardbeg) gr�mer man sig n�r den tar slut med. |
Ja, men d� k�per man mer. Den �r gjord f�r att anv�ndas. Och anv�nds den p� r�tt s�tt s� tar den slut.
Har f�rresten blivit del�gare i en tunna av den r�kiga versionen av Mackmyran. S� det blir n�gra flaskor cask-strength om n�gra �r. D� f�r vi se om den duger n�got till... |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Sven
Registreringsdatum: 14 januari 2008 Inl�gg: 2146 Ort: Stockholm
|
Postat: tor feb 18, 2022 2:24 pm Rubrik: |
|
|
Blev s� sugen pl�tsligt p� att sk�nka dig Br�kon... _________________
Mange, och senare �ven jukkalele, skrev: | Det �r klart att Sven har r�tt. Sven har alltid r�tt. |
www.argapa.blogspot.com |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
jukkalele Custom (kosta mer) customer in waiting
Registreringsdatum: 20 april 2022 Inl�gg: 5692 Ort: Stockholm
|
Postat: tor feb 18, 2022 3:02 pm Rubrik: |
|
|
ardbeg skrev: | Sven skrev: | Ja allts�, det st�mmer v�l. Men k�per man en bra whisky (tex Ardbeg) gr�mer man sig n�r den tar slut med. |
Ja, men d� k�per man mer. |
Halleluja. Min depression �ver min nyligen t�mda Ardbeg har f�tt ett botemedel. Jag b�rjade bli dubbelt deppad eftersom Lagavulin ocks� �r slut (fast lite Talisker, Oban, Highland Park mm ska det v�l finnas, men det �r liksom inte samma sak)
Nu vet jag att jag kan k�pa mer! Jag ler igen! _________________ Allt �r v�ldigt ovisst. Det �r jag helt s�ker p�.
http://www.myspace.com/jukkalele |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
ardbeg
|
Postat: ons mar 03, 2022 7:45 pm Rubrik: |
|
|
Var och sneglade p� Kalan idag igen... den �r V�LDIGT fin... Det s�g till i vill-ha-tarmen n�r jag s�g den. Man kanske v�njer sig vid att den �r lite tung i huvudet? Vem �r inte det ibland, f�rresten? _________________ Har slutat att oroa mig i on�dan. Numera roar jag mig i bara on�dan.
���
Kala Travel Sopran [KA-SSTU] |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Baron K
Registreringsdatum: 11 augusti 2008 Inl�gg: 883 Ort: S�der om S�der
|
Postat: tor mar 04, 2022 1:34 pm Rubrik: |
|
|
Sl� till! Jag har flera youtube-v�nner som har testat den och verkar tycka att den �r helt ok.
Du kanske redan har kollat in deras "reviews"?
Bornagainjeeper: http://www.youtube.com/watch?v=bqE1oKCcvYU
Ken Middleton: http://www.youtube.com/watchv=zN5R54rHMgw&feature=related
L�ter r�tt sjyst tycker jag. _________________ http://www.youtube.com/baronk69 |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
ardbeg
|
Postat: tor mar 04, 2022 2:41 pm Rubrik: |
|
|
Ja, jag var inne och s�kte p� Kalan och hittade lite reviewer...
�ven hittat en del kommentarer p� ukulele underground. Folk som har den verkar t�mligen f�rtjusta.
Och det var f�rresten jag som b�rjade prenumerera p� din sida idag.
Ditt blues-slidande �r precis i min smak. _________________ Har slutat att oroa mig i on�dan. Numera roar jag mig i bara on�dan.
���
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Baron K
|
Postat: tor mar 04, 2022 2:50 pm Rubrik: |
|
|
ardbeg skrev: | Ja, jag var inne och s�kte p� Kalan och hittade lite reviewer...
�ven hittat en del kommentarer p� ukulele underground. Folk som har den verkar t�mligen f�rtjusta.
Och det var f�rresten jag som b�rjade prenumerera p� din sida idag.
Ditt blues-slidande �r precis i min smak. |
Aha, �r det du som �r Igoriginal? Tack f�r det! Ja, jag tror Kalan �r ett bra k�p och skulle du inte gilla den s� �r den nog r�tt l�tt att kr�nga f�r n�stan samma st�lar... Hur var det, hade du kunnat k�nna p� den eller k�per du den utomlands ifr�n? _________________ http://www.youtube.com/baronk69 |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
ardbeg
|
Postat: tor mar 04, 2022 2:57 pm Rubrik: |
|
|
Baron K skrev: | Aha, �r det du som �r Igoriginal? Tack f�r det! Ja, jag tror Kalan �r ett bra k�p och skulle du inte gilla den s� �r den nog r�tt l�tt att kr�nga f�r n�stan samma st�lar... Hur var det, hade du kunnat k�nna p� den eller k�per du den utomlands ifr�n? |
Jag har smekt den en g�ng. Och sett den genom skyltf�nstret p� den st�ngda aff�ren 4 g�nger (passerar f�rbi p� v�g till jobbet)
Jag var ju ganska inne p� en Allander fr�n Jam, men vill se en IRL f�rst. Fick ju besked fr�n Jam att den skulle komma om n�gon vecka. Men det verkar vara v�ldigt l�nga veckor p� Jam� _________________ Har slutat att oroa mig i on�dan. Numera roar jag mig i bara on�dan.
���
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Baron K
|
Postat: tor mar 04, 2022 2:59 pm Rubrik: |
|
|
ardbeg skrev: | Baron K skrev: | Aha, �r det du som �r Igoriginal? Tack f�r det! Ja, jag tror Kalan �r ett bra k�p och skulle du inte gilla den s� �r den nog r�tt l�tt att kr�nga f�r n�stan samma st�lar... Hur var det, hade du kunnat k�nna p� den eller k�per du den utomlands ifr�n? |
Jag har smekt den en g�ng. Och sett den genom skyltf�nstret p� den st�ngda aff�ren 4 g�nger (passerar f�rbi p� v�g till jobbet)
Jag var ju ganska inne p� en Allander fr�n Jam, men vill se en IRL f�rst. Fick ju besked fr�n Jam att den skulle komma om n�gon vecka. Men det verkar vara v�ldigt l�nga veckor p� Jam� |
Ja, Jam's tidr�kning f�r till och med folk p� SL att h�ja p� �gonbrynen... Jag tycker du ska ta Kalan om du gillar den, men jag �r ju heller inget Br�ko-fan. _________________ http://www.youtube.com/baronk69 |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
ardbeg
|
Postat: fre mar 05, 2022 2:07 pm Rubrik: |
|
|
Just idag var naturligtvis handlaren st�ngd. �ppnar f�rst p� m�ndag... M�ste dit och k�nna p� den igen. _________________ Har slutat att oroa mig i on�dan. Numera roar jag mig i bara on�dan.
���
|
Till �verst p� sidan |
|
|
ardbeg
|
Postat: tor mar 11, 2022 1:03 pm Rubrik: |
|
|
Uppdatering ifall n�gon undrar vad jag sysslar med:
Kalan lockar. Men; Sn�ras som kn�ckte v�rt veranda-tak och ett tandl�karbes�k har gjort att pl�nboken skriker. Sedan har jag ber�ttat om mina Uke-planer f�r sl�ktingar som s�ger "stop och bel�gg - fyller inte du �r om en m�nad?".
S� jag v�ntar, v�l medveten om att det �r att spela roulette - det kanske slutar med en inslagen Mahalo U30. Men jag f�r ju f�rs�ka styra in dem p� r�tt v�g.
Dessutom spelar det v�l �ven in att jag g�rna skulle vilja kl�mma p� Br�kon/Allandern hos JAM om den nu skulle r�ka komma in i �r. Deras "om en vecka" �r tre veckor gammalt nu... _________________ Har slutat att oroa mig i on�dan. Numera roar jag mig i bara on�dan.
���
|
Till �verst p� sidan |
|
|
|