Forumindex Ukulelekommissionens forum

 
 Vanliga fr�gorVanliga fr�gor   S�kS�k   MedlemslistaMedlemslista   Anv�ndargrupperAnv�ndargrupper   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in f�r att l�sa dina meddelandenLogga in f�r att l�sa dina meddelanden   Logga inLogga in 

M�tet den 24 oktober

 
Skapa nytt �mne   Svara p� �mnet    Forumindex -> Eftersnack
F�reg�ende �mne :: N�sta �mne  
F�rfattare Meddelande
jukkalele
Custom (kosta mer) customer in waiting


Registreringsdatum: 20 april 2022
Inl�gg: 1611
Ort: Stockholm

Inl�ggPostat: m�n okt 24, 2005 10:07 pm    Rubrik: M�tet den 24 oktober Svara med citat

Det d�r var ju kul.

Det k�nns som att vi tagit n�gon typ av steg. Perfekt lokal, egen bartender, fungerande m�tesordning, givande diskussioner om inriktning och m�l (naturligtvis minst lika m�nga dylika som kommission�rer och det �r ju s� det helst ska vara).

Ocks� kul att det kommer folk som inte varit med tidigare och folk som inte varit med p� ett tag. Mindre kul �r det v�l att en del inte varit med p� ett tag och inte kom nu heller. Det kan naturligtvis bero p� m�nga olika saker. T ex var jag sj�lv inte med f�rra g�ngen. Nu k�nns det i alla fall som att det kan utvecklas lite.

F�r att referera det hela lite s� b�rjade det med att ukulelerud valdes till m�tets st�mgaffel, ett uppdrag han mottog med st�rsta allvar och utf�rde med ackuratess. D�refter spelades m�tets l�tar. Och inte bara rakt igenom utan t ex med �vning p� versen f�rst, d�refter refr�ng och s� till sist en hopbyggd l�t, med lite variationer avs iterationer och ordning. Oh Susanna gick str�lande direkt, Act Naturally gick str�lande efter ett litet tag, Vad i helvete har de f�r sig gick ocks� mer eller mindre lysande. Pesimistkonsulten och The final countdown gick v�l s�d�r och Norgevisan spelades inte i avsaknad av fadder. D�refter vidtog diskussioner och spontanf�reslagna l�tar.

S� var det och jag tror att alla var r�tt n�jda efter�t och �ven under tiden.
_________________
Jukkal E. Le

What, me uke?
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Bes�k anv�ndarens hemsida
Robert_Hultman
Diktator light


Registreringsdatum: 21 april 2022
Inl�gg: 1779
Ort: Stockholm

Inl�ggPostat: m�n okt 24, 2005 11:04 pm    Rubrik: Svara med citat

T�nkte bara g�ra er uppm�rksamma p� att jag nu lagt upp bilder fr�n kv�llens tr�ff i kommissionens familjeabum:

http://www.ukulelekommissionen.se/bildsidan/album.html

Om ni vill se hur trevligt vi hade det.

Kan i �vrigt inst�mma i Jukkaleles omd�men om tr�ffen!

Very Happy
_________________
N�got slags initiativtagare
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande
ukulelerud
Happy Per


Registreringsdatum: 23 april 2022
Inl�gg: 601

Inl�ggPostat: tis okt 25, 2005 12:53 pm    Rubrik: Svara med citat

M�jligen var det lite synd att vi inte hann att tr�na p� Robbans "Natural woman" - men � andra sidan - vi m�ste ju ha n�got nytt �ven till n�sta g�ng vi ses Very Happy
_________________
ukulelerud Rolling Eyes
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande
Lasse R
Kommissionens sommartomte


Registreringsdatum: 26 maj 2005
Inl�gg: 198

Inl�ggPostat: tis okt 25, 2005 3:37 pm    Rubrik: Svara med citat

Hejsan s� h�r dagen efter! Det var f�rsta g�ngen jag var p� kommisionen och jag fick en kul kv�ll. Det var roligt att tr�ffa er alla och n�sta g�ng ska jag vara lite mer tr�nad. Very Happy
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande
Visa inl�gg nyare �n:   
Skapa nytt �mne   Svara p� �mnet    Forumindex -> Eftersnack Alla tider �r GMT + 1 timme (svensk normaltid)
Sida 1 av 1

 
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte svara p� inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte �ndra dina inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte ta bort dina inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte r�sta i det h�r forumet


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Swedish translation by phpBB Sweden and Virtuality © 2003-2006