F�reg�ende �mne :: N�sta �mne |
F�rfattare |
Meddelande |
Asta
Registreringsdatum: 23 januari 2010 Inl�gg: 3 Ort: Stockholm
|
Postat: l�r jan 23, 2022 11:01 am Rubrik: Ett fanskap med ukulele |
|
|
Hej! Uppt�ckte ukulele via en kollega, och blev lite som ett barn p� julafton. Jag har precis k�pt en ny ukulele, Ohana, efter att ha l�rt mig grundackord p� en Mahalo. Den ska nu f� bo jobbet d�r vi har en liten orkester som �var p� lunchtid. (Kan rekommenderas f�r alla stressade, lugnande och inspirerande)
Om det finns n�gra i Stockholmstrakten som vill starta en enkel orkester, eller som har startat en och vill ha fler med sig s� skulle jag hemskt g�rna spela mer och oftare.
Varma h�lsningar,
Asta |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Daionsavage
Registreringsdatum: 12 juli 2008 Inl�gg: 710 Ort: Ume�
|
Postat: l�r jan 23, 2022 11:07 am Rubrik: |
|
|
V�lkommen hit! _________________ ---------------------------
If I can't dance, it's not my revolution!
-Emma Goldman
Sandra skrev: | D� �nskade vi Staten och kapitalet men fick bara upp honom till melodifestivall�tar... |
|
|
Till �verst p� sidan |
|
|
J�rgen Kommissionens Lautsprecher
Registreringsdatum: 31 januari 2006 Inl�gg: 4622 Ort: Stockholm
|
Postat: l�r jan 23, 2022 11:08 am Rubrik: |
|
|
Hej Asta och v�lkommen till Kommissionen. Det florerar fler �n en
orkester h�r i Stockholmstrakten, det �r ett som �r s�kert. Just nu
h�ller t.ex. ett countryband p� att bildas. _________________ Jag �r bra p� att g�ra andra b�st. Vad �r du bra p�? |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Asta
|
Postat: l�r jan 23, 2022 11:20 am Rubrik: |
|
|
Tack f�r det! Ukulelev�rlden verkar vara mycket varierad. Fr�n country och SwampBob? till klassiskt mm. Jag s�g Ukulele orchestra of Great Britain k�ra h�rdrock p� Youtube. Upplyftande |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
hrlarson
Registreringsdatum: 23 augusti 2007 Inl�gg: 4400 Ort: Bajen
|
Postat: l�r jan 23, 2022 11:20 am Rubrik: |
|
|
Hej och v�lkommen!
Mitt tips �r att kolla under evenemang, d�r du hittar flera n�r och ganska n�ra f�rest�ende ukulelehappenings. Det f�rekommer ocks� ganska oregelbundet att man tr�ffas strax innan l�ning och ljuger och j�mf�r ukkar p� lokal.
Band p� jobbet l�ter kanon! _________________ Totalmoddad P'Mico sopran
Runesson sopran |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Asta
|
Postat: l�r jan 23, 2022 11:30 am Rubrik: Bishops arms t ex |
|
|
Ja, det var gott om tips p� tr�ffar under evenemang! Jag f�r ta ukun under armen och kollegorna i hampan och utforska. |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
jukkalele Custom (kosta mer) customer in waiting
Registreringsdatum: 20 april 2022 Inl�gg: 5682 Ort: Stockholm
|
Postat: l�r jan 23, 2022 12:20 pm Rubrik: |
|
|
G�r det! Ukulelespelare �r n�stan som vanliga m�nniskor. _________________ Allt �r v�ldigt ovisst. Det �r jag helt s�ker p�.
http://www.myspace.com/jukkalele |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Robert_Hultman Diktator light
Registreringsdatum: 21 april 2022 Inl�gg: 5873 Ort: Stockholm
|
Postat: l�r jan 23, 2022 2:21 pm Rubrik: |
|
|
V�lkommen till forumet Asta.
Jag var inne p� Gottfrid Johanssons eft ig�r och kl�mde p� deras Ohanas igen. Det �r fina uckar.
Jag inst�mmer i r�det att kolla under evenemang men titta ocks� under tr�ffar (eller heter det m�ten?). D�r annonseras lite mer anspr�ksl�sa tr�ffar. Du kan ju om du vill "bjuda in" sj�lv ocks�.
Hur som helst tycker jag att du ska komma till ukulelekabar�n den 6:e februari. _________________ "Sannolikheten att lyckas �kar dramatiskt med varje f�rs�k"
John Nash |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
ronald
Registreringsdatum: 08 april 2022 Inl�gg: 1903 Ort: Stockholm/S�dermalm
|
Postat: l�r jan 23, 2022 3:42 pm Rubrik: |
|
|
V�lkommen Asta!
Som Robert redan sagt, kom p� Ukulelekabareten. _________________ Sp�nvald Skallben
Hamster Tree |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Gnistan
Registreringsdatum: 12 september 2021 Inl�gg: 326 Ort: G�vle
|
Postat: s�n jan 24, 2022 3:01 pm Rubrik: Re: Bishops arms t ex |
|
|
Asta skrev: | Ja, det var gott om tips p� tr�ffar under evenemang! Jag f�r ta ukun under armen och kollegorna i hampan och utforska. |
V�lkommen Asta!
Spela musik p� jobbet l�ter verkligen trevligt!
H�r i detta forum f�r du verkligen bra �verblick �ver m�ten/evenemang! N�r det g�ller sj�lva spelandet, s� finns ju �ven Stockholms Ukuleleklubb, med sina bra kurser. Sj�lv ska jag ner nu till Stockholmsklubbens kurs den 7/2 och f�rs�ka bli lite skickligare...? |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
|