|
Ukulelekommissionens forum
|
Föregående ämne :: Nästa ämne |
Författare |
Meddelande |
Zack

Registreringsdatum: 25 maj 2007 Inlägg: 221
|
Postat: ons dec 23, 2021 12:21 pm Rubrik: |
|
|
Zack skrev: | Har i veckan gett mig in i ebayträsket och köpt lite julklappar till bra priser och passade på att köpa en tuner åt mig själv för 75:- mer än halva priset till vad dom tar för dom här i stan. |
Och nu har den anlänt!
Nu är det bara det att dom tre tuners jag har (datorn/aptuner, daionsavages lånade korg och min nya joyo) bråkar lite sinsemellan vad som nu är korrekt tuning...
på joyon kan man ställa in a4 tuning frequency mellan 430-450hz, någon som har koll på vad den ska stå på för ukulele och g****r? |
|
Till överst på sidan |
|
 |
ronald

Registreringsdatum: 08 april 2022 Inlägg: 1894 Ort: Stockholm/Södermalm
|
Postat: ons dec 23, 2021 12:28 pm Rubrik: |
|
|
440 _________________ Spånvald Skallben
Hamster Tree |
|
Till överst på sidan |
|
 |
Daionsavage

Registreringsdatum: 12 juli 2008 Inlägg: 696 Ort: Umeå
|
Postat: ons dec 23, 2021 12:36 pm Rubrik: |
|
|
Den funktionen finns på korgen med, men då heter den "calibration" _________________ ---------------------------
If I can't dance, it's not my revolution!
-Emma Goldman
Sandra skrev: | Då önskade vi Staten och kapitalet men fick bara upp honom till melodifestivallåtar... |
|
|
Till överst på sidan |
|
 |
Zack

Registreringsdatum: 25 maj 2007 Inlägg: 221
|
Postat: lör jan 02, 2022 4:30 pm Rubrik: |
|
|
Då var det dags att stiga in i biktbåset igen då...
Under dagen har jag införskaffat:
1st Samick ls11/3sb (vet inget om den)
1st Vox VT15 Valvetronix nypris 1615:- http://www.thomann.de/se/vox_vt15.htm
1st Hercules 2-Way Guitar Stand nypris 510:- http://www.thomann.de/se/hercules_gs422b.htm
Betalat 1150:- för allt.
Känns bra!  |
|
Till överst på sidan |
|
 |
|
|
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet Du kan inte svara på inlägg i det här forumet Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet Du kan inte rösta i det här forumet
|