F�reg�ende �mne :: N�sta �mne |
F�rfattare |
Meddelande |
Sven
Registreringsdatum: 14 januari 2008 Inl�gg: 2155 Ort: Stockholm
|
Postat: tor dec 17, 2021 11:10 pm Rubrik: T�nk om jag gjorde s� h�r ist�llet |
|
|
H�r �r en ganska amerikanskt �cklig skildring av n�got trevligt, en mandolinbyggarkurs i expressfart. T�nk om man kunde erbjuda n�got s�nt i min verkstad? Eller i alla fall kan ju den som best�llt n�t komma f�rbi och titta p� dom roligaste momenten, och r�cka fram en hyvel eller en kopp kaffe.
prettot Rick Turner (som tv�lade till mig p� UU idag) _________________
Mange, och senare �ven jukkalele, skrev: | Det �r klart att Sven har r�tt. Sven har alltid r�tt. |
www.argapa.blogspot.com |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
ronald
Registreringsdatum: 08 april 2022 Inl�gg: 1909 Ort: Stockholm/S�dermalm
|
Postat: tor dec 17, 2021 11:14 pm Rubrik: |
|
|
Jag har g�rna byggarworkshop med dig i k�llaren bara jag slipper bygga en s�n d�r pingisracket som herr Turner visar upp. _________________ Sp�nvald Skallben
Hamster Tree |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
jukkalele Custom (kosta mer) customer in waiting
Registreringsdatum: 20 april 2022 Inl�gg: 5699 Ort: Stockholm
|
Postat: tor dec 17, 2021 11:15 pm Rubrik: |
|
|
Stackars Sven. Var han dum mot dig? Men vad skulle du d�r att g�ra? _________________ Allt �r v�ldigt ovisst. Det �r jag helt s�ker p�.
http://www.myspace.com/jukkalele |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Mange
Registreringsdatum: 09 oktober 2008 Inl�gg: 1412 Ort: Hammarbyh�jden - ukulelens Laurel Canyon
|
Postat: tor dec 17, 2021 11:24 pm Rubrik: |
|
|
N�r jag h�rde att han (precis som jag och hrlarson i v�r musiksmak) �r pretto blev jag tvungen att kolla in hans site och hittade denna lilla copytext p� f�rstasidan:
The RENAISSANCE line of guitars and basses has never been "for everybody". Rick Turner has designed and built each model to fill a specific need. You won't see these guitars in every club, at every studio and on every stage... instead you'll find them in the hands of a few discriminating performers who have discovered that they can solve real-world problems with intelligent, superbly musical solutions.
Pretto var ordet!!!!!!!
Nu ska jag kolla in hans tilltv�lning av dig p� UU. Mycket kul ikv�ll...
edit: Det var v�l inte s� farligt! Sen fick du ju medh�ll av the King of Bling! D�r vill man ju se en collab... Moore Argapa ukuleles... Wenge-bling. _________________ Smilies killed irony!!! |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Sven
Registreringsdatum: 14 januari 2008 Inl�gg: 2155 Ort: Stockholm
|
Postat: tor dec 17, 2021 11:39 pm Rubrik: |
|
|
jukkalele skrev: | Men vad skulle du d�r att g�ra? |
The road is perilous and winding... But I will follow Judge Howlett wherever it takes me... _________________
Mange, och senare �ven jukkalele, skrev: | Det �r klart att Sven har r�tt. Sven har alltid r�tt. |
www.argapa.blogspot.com |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
hrlarson
Registreringsdatum: 23 augusti 2007 Inl�gg: 4429 Ort: Bajen
|
Postat: fre dec 18, 2021 12:03 am Rubrik: |
|
|
1) UU?
2) S�dana d�r s� kallade camping mandolin �r anskr�mligt fula.
3) Byggarkurs! Yeay!
4) (med d�sk brytning) "Men f�r att g�ra det lite enklare har vi redan f�rberett en ukulele." _________________ Totalmoddad P'Mico sopran
Runesson sopran |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
|