F�reg�ende �mne :: N�sta �mne |
F�rfattare |
Meddelande |
ronald
Registreringsdatum: 08 april 2022 Inl�gg: 1894 Ort: Stockholm/S�dermalm
|
Postat: l�r maj 09, 2009 11:22 am Rubrik: Tradera vrak med underligheter |
|
|
http://www.tradera.com/Antik-liten-g****r-auktion_91657108 _________________ Sp�nvald Skallben
Hamster Tree |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Denno
Registreringsdatum: 05 mars 2009 Inl�gg: 194
|
Postat: l�r maj 09, 2009 5:47 pm Rubrik: |
|
|
Visste inte att robocop lirade ukulele, coolt! |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
J�rgen Kommissionens Lautsprecher
Registreringsdatum: 31 januari 2006 Inl�gg: 4583 Ort: Stockholm
|
Postat: l�r maj 09, 2009 5:58 pm Rubrik: |
|
|
Vad kan det r�ra sig om? Den s�g r�tt ordin�r ut om man bortser fr�n g-itarrmekaniken. Det kan inte vara en Levin? _________________ Jag �r bra p� att g�ra andra b�st. Vad �r du bra p�? |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Robert_Hultman Diktator light
Registreringsdatum: 21 april 2022 Inl�gg: 5826 Ort: Stockholm
|
Postat: l�r maj 09, 2009 9:23 pm Rubrik: |
|
|
Jag tyckte att det s�g ut som en Levin.
�r det n�gon h�r som budar p� den? Skulle vara kul om det kom till n�gon man k�nner, bara f�r sakens skull.
N�gon som vill skapa ett ukulelemuseum?
Vi langar in n�gra 100-lappar per skalle och k�per in udda uckar och har i en lada n�gonstans. Eller ja. �sch. _________________ "Sannolikheten att lyckas �kar dramatiskt med varje f�rs�k"
John Nash |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Plink-plonk Kommissionens entusiast
Registreringsdatum: 20 mars 2006 Inl�gg: 1539
|
Postat: s�n maj 10, 2009 8:11 am Rubrik: |
|
|
yffe ven halvkass ucke som dessutom �r f�rst�rd kanske inte �r n�t f�r ett museum direkt. Men jag har attraherats av tanken tidigare att kommissionen ska kunna vara ett hem f�r n�gon slags samling. Jag har till exempel en fin historiebok om ukulelen som jag skulle kunna donera.
Problemet om uckar, pengar ukuleelia och b�cker skulle samlas in �r hur det ka kunna h�llas tillg�ngligt f�r kommissionen och hur �gadet ska see ut....
kul tanke tycker jag dock det �r, men det kanske kr�vs att vi f�r ett kyffe till sk�nks fr�n n�got h�ll eller att en digitaliseringsfantast joinar _________________ Tangi Manini Sopranino
Allander Lyx
Kamaka Std de luxe HF 1
Bobby Henshaw
Martin-1
Gibson-2
Fin-Der
Bushman Jenny Concert
Kamaka HB-2D Concert De luxe
Kamaka HF 36 Tenor
Calypsonic Lulu Tenor
Bushman Jenny C Baryton |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Plink-plonk Kommissionens entusiast
Registreringsdatum: 20 mars 2006 Inl�gg: 1539
|
Postat: s�n maj 10, 2009 8:12 am Rubrik: |
|
|
en halvkass ucke som dessutom �r f�rst�rd kanske inte �r n�t f�r ett museum direkt. Men jag har attraherats av tanken tidigare att kommissionen ska kunna vara ett hem f�r n�gon slags samling. Jag har till exempel en fin historiebok om ukulelen och lite annat som jag skulle kunna donera.
Problemet om uckar, pengar ukuleelia och b�cker skulle samlas in �r hur det ka kunna h�llas tillg�ngligt f�r kommissionen och hur �gadet ska see ut....
kul tanke tycker jag dock det �r, men det kanske kr�vs att vi f�r ett kyffe till sk�nks fr�n n�got h�ll eller att en digitaliseringsfantast joinar _________________ Tangi Manini Sopranino
Allander Lyx
Kamaka Std de luxe HF 1
Bobby Henshaw
Martin-1
Gibson-2
Fin-Der
Bushman Jenny Concert
Kamaka HB-2D Concert De luxe
Kamaka HF 36 Tenor
Calypsonic Lulu Tenor
Bushman Jenny C Baryton |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
|
Postat: s�n maj 10, 2009 10:11 am Rubrik: |
|
|
Plink-plonk skrev: | kul tanke tycker jag dock det �r, men det kanske kr�vs att vi f�r ett kyffe till sk�nks fr�n n�got h�ll |
Vi kanske kan ha grejorna p� v�r mark i Hawaii? Om vi staplar p� h�jden kan det fungera. _________________ Jag �r bra p� att g�ra andra b�st. Vad �r du bra p�? |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Robert_Hultman Diktator light
Registreringsdatum: 21 april 2022 Inl�gg: 5826 Ort: Stockholm
|
Postat: s�n maj 10, 2009 2:35 pm Rubrik: |
|
|
En avdelning f�r corny stuff tycker jag har en given plats p� ett uckemuseum. Man m� tycka vad man vill om prickiga flugor-grenen av uckev�rlden men den har gett upphov till m�nga konstiga ukulelar.
�dit: Den aktuella ucken h�r nog iofs mer hemma i n�got slags innovations- och utvecklingsrum. M�jligen i underavdelningen pedagogiska hj�lpmedel (jag m�ste erk�nna att jag inte fattar hur instrumentet i fr�ga funkar.) _________________ "Sannolikheten att lyckas �kar dramatiskt med varje f�rs�k"
John Nash |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Backlund
Registreringsdatum: 20 april 2022 Inl�gg: 354 Ort: Sandviken
|
Postat: s�n maj 10, 2009 3:20 pm Rubrik: |
|
|
J�rgen skrev: | Plink-plonk skrev: | kul tanke tycker jag dock det �r, men det kanske kr�vs att vi f�r ett kyffe till sk�nks fr�n n�got h�ll |
Vi kanske kan ha grejorna p� v�r mark i Hawaii? Om vi staplar p� h�jden kan det fungera. |
Har ni en landpl�tt p� Hawaii? |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Backlund
|
Postat: s�n maj 10, 2009 3:22 pm Rubrik: |
|
|
Har ju sett att det finns s�na d�r manicker man f�ster p� halsen s� att den kan spela av sig sj�lv. Det d�r kanske �r n�gon variant? |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
|
Postat: s�n maj 10, 2009 4:48 pm Rubrik: |
|
|
Backlund skrev: | J�rgen skrev: | Plink-plonk skrev: | kul tanke tycker jag dock det �r, men det kanske kr�vs att vi f�r ett kyffe till sk�nks fr�n n�got h�ll |
Vi kanske kan ha grejorna p� v�r mark i Hawaii? Om vi staplar p� h�jden kan det fungera. |
Du ocks�, �r inte du en kommission�r som alla vi andra h�r?
http://ukulelekommissionen.se/forum/viewtopic.php?t=1280&highlight=land+hawaii _________________ Jag �r bra p� att g�ra andra b�st. Vad �r du bra p�? |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Backlund
|
Postat: s�n maj 10, 2009 7:51 pm Rubrik: |
|
|
J�rgen skrev: | Backlund skrev: | J�rgen skrev: | Plink-plonk skrev: | kul tanke tycker jag dock det �r, men det kanske kr�vs att vi f�r ett kyffe till sk�nks fr�n n�got h�ll |
Du ocks�, �r inte du en kommission�r som alla vi andra h�r?
http://ukulelekommissionen.se/forum/viewtopic.php?t=1280&highlight=land+hawaii |
Jo jag antar det Det var som attan |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
|