Föregående ämne :: Nästa ämne |
Författare |
Meddelande |
Daionsavage

Registreringsdatum: 12 juli 2008 Inlägg: 701 Ort: Umeå
|
Postat: fre apr 17, 2022 2:48 pm Rubrik: Comment ca va? |
|
|
Är det någon sundsvallsaktivitet längre? _________________ ---------------------------
If I can't dance, it's not my revolution!
-Emma Goldman
Sandra skrev: | Då önskade vi Staten och kapitalet men fick bara upp honom till melodifestivallåtar... |
|
|
Till överst på sidan |
|
 |
Belzebukke

Registreringsdatum: 05 juni 2007 Inlägg: 532 Ort: Sundsvall
|
Postat: fre maj 01, 2009 5:04 pm Rubrik: |
|
|
Det har varit lite dåligt med ukkeaktiviteter i Sundsvall ett tag.
Beror på att vi är ett par tre st som har dragit allt själva och vi har inte haft tid/ork att fixa nåt på sistonde!
Men vi finns kvar och vi ska ta nya tag o försöka få igång fler som kan hjälpa till att fixa lite.
Men Bosse o jag är på gång med nya kurser för Bilda och jag har spelat på ett kulturkafe för ett tag sen, SGUB hade en spelning tidigare i vår och Suckarna spelar vidare!
Nu kommer värmen och sommaren så nu ska det väl kunna bli lite grillning/picnic och ukkespel i det fria snart!  _________________ Tänk gärna fel, men tänk själv! - Doris Lessing |
|
Till överst på sidan |
|
 |
Daionsavage

|
Postat: fre maj 01, 2009 6:11 pm Rubrik: |
|
|
Skönt att se att ni fortfarande finns, hoppas ni fortfarande tycker att det är roligt!  _________________ ---------------------------
-Emma Goldman
Sandra skrev: | Då önskade vi Staten och kapitalet men fick bara upp honom till melodifestivallåtar... |
|
|
Till överst på sidan |
|
 |
Jonas

Registreringsdatum: 19 februari 2006 Inlägg: 426 Ort: Göteborg
|
Postat: mån aug 10, 2021 9:11 pm Rubrik: |
|
|
Hallå folket där uppe! Har ni någon kontakt med The Ukulele Orchestra of The High Coast i Övik eller måste jag härnere på Bästkusten förmedla den? Det finns drivor av Övik som spelar ukulele, kanske rentav i drivorna som jag förmodar är av snö i vanliga fall, dvs när det inte är tretti grader varmt Dessa horder av ukulelianer vill såklart möte likasinnade, ā la
"Ensam ukulelist söker..."
Pratade med en av de ledande figurerna i konstellationen häromdagen.
Tankar på Norrlands festival spirar och hägrar som en morgongryning.
Get cracking lads! |
|
Till överst på sidan |
|
 |
Daionsavage

|
Postat: tis aug 11, 2021 8:25 am Rubrik: |
|
|
Höga kustens ukuleleorkester? Hur många ukuleleorkestrar finns det i Norrland. Och var uppträder de? _________________ ---------------------------
-Emma Goldman
|
|
Till överst på sidan |
|
 |
Daionsavage

|
Postat: tis aug 11, 2021 8:35 am Rubrik: |
|
|
Jonas skrev: | Hallå folket där uppe! Har ni någon kontakt med The Ukulele Orchestra of The High Coast i Övik eller måste jag härnere på Bästkusten förmedla den? |
Tydligen måste du det, de är rätt så hemliga på nätet!  _________________ ---------------------------
-Emma Goldman
|
|
Till överst på sidan |
|
 |
Jonas

|
Postat: ons aug 12, 2021 8:32 pm Rubrik: |
|
|
Här är en länk; http://www.ukulelefestivalen.se/artister.html
Å en annan; http://nara.allehanda.se/nara.asp?pnr=6&sidnr=1&ArtId=9002&sok=&kategori=
Namnen torde gå att spåra upp i lämpligt telefonregister, Kimona är det jag vart i kontakt med. Hon har en idé om nåt festivaligt typ nästa vår.
Skulle vara kul om ni kunde få ihop strängarna däruppe och skapa nåt.
/Jonas |
|
Till överst på sidan |
|
 |
Belzebukke

Registreringsdatum: 05 juni 2007 Inlägg: 532 Ort: Sundsvall
|
Postat: mån aug 17, 2021 9:19 am Rubrik: |
|
|
Vi försökte få tag i nämnda orkester till vår festival i höstas, men lyckades inte hitta på dem eller vi fick iallafall inget svar från dem...
Har ingen aning om deras verksamhet och om de är aktiva! _________________ Tänk gärna fel, men tänk själv! - Doris Lessing |
|
Till överst på sidan |
|
 |
Jonas

|
Postat: sön aug 23, 2021 11:03 am Rubrik: |
|
|
Jahapp. Prova att skriva till Kimona och hör hur verksamheten fortskrider och vad ni kan åstadkomma med förenade insatser. Hälsa från mig, hon har OK´at att adressen lämnas ut till detta syfte; [email protected]
mvh Jonas |
|
Till överst på sidan |
|
 |
|