Föregående ämne :: Nästa ämne |
Författare |
Meddelande |
Gnistan

Registreringsdatum: 12 september 2021 Inlägg: 322 Ort: Gävle
|
Postat: sön mar 22, 2022 11:45 pm Rubrik: Gävleträffen torsdagen den 26/3 |
|
|
Hej!
Nu är det bara några dagar kvar till träffen ; jag har förberett låtar för allspelet - denna gång är det mest rock- och blueslåtar! Nästa gång kan vi väl ha ett annat tema, kom gärna med förslag!
Är det någon av er som kommer på torsdag som har förslag på allspelslåtar till denna gång (det måste inte vara blues eller rock) så kan ni antingen fixa text och ackord på OH-plast och ta med då eller lämna/maila text och ackord till mig senast tisdag så fixar jag så att det kan användas på OH. |
|
Till överst på sidan |
|
 |
Katja
Registreringsdatum: 13 februari 2009 Inlägg: 42 Ort: Gävle
|
Postat: ons mar 25, 2022 10:34 pm Rubrik: |
|
|
Det blir trevligt!! Tro't eller inte men jag har fått en riktigt hårdrockslåt på hjärnan - 'Poison'med Alice Cooper......helknäppt egentligen men tänk att få höra den på ukulele någon gång!!!
Vi ses imorgon!! _________________ KUL med uKULele |
|
Till överst på sidan |
|
 |
Gnistan

|
Postat: ons mar 25, 2022 10:43 pm Rubrik: |
|
|
Ingenting är omöjligt? Eller vad tror du?
Vi får titta på den i morgon !!!
Vi ses! |
|
Till överst på sidan |
|
 |
Gnistan

|
Postat: tor mar 26, 2022 11:14 pm Rubrik: |
|
|
Ingenting var omöjligt, nästan...!
Är nu hemma efter en härlig ukulelespelkväll, med rock- och blues!
CC-pubens öl (och vin) efteråt var inte heller fy skam, men vi i Gävle får nog skärpa oss lite om vi ska kunna hålla jämna steg med er i huvudstaden. Katja, var du inte lite petig - måste just den sortens öl mogna exakt så lång tid som den gjorde, då hinner det inte bli någon större kvantitet - eller menar du att kvalitet är viktigare...??? |
|
Till överst på sidan |
|
 |
Jörgen Kommissionens Lautsprecher

Registreringsdatum: 31 januari 2006 Inlägg: 4585 Ort: Stockholm
|
Postat: tor mar 26, 2022 11:54 pm Rubrik: |
|
|
Fick ni till Poison? Den är ju delvis skriven av Desmond Child och han har ju varit
i Sverige många gånger (bl.a. på Ekerö) vilket nästan gör honom till Svensk...Folkmusik typ....  _________________ Jag är bra på att göra andra bäst. Vad är du bra på? |
|
Till överst på sidan |
|
 |
Mab

Registreringsdatum: 28 september 2021 Inlägg: 1367 Ort: Hammarbyhöjden
|
Postat: fre mar 27, 2022 1:17 am Rubrik: |
|
|
Jörgen skrev: | Fick ni till Poison? Den är ju delvis skriven av Desmond Child och han har ju varit i Sverige många gånger (bl.a. på Ekerö) vilket nästan gör honom till Svensk...Folkmusik typ....  |
Ekerö??
Desmond Child verkar stå bakom nästan hela 80-talets pudelrock hits. Riktigt kreativ hitmakare. |
|
Till överst på sidan |
|
 |
Jörgen Kommissionens Lautsprecher

Registreringsdatum: 31 januari 2006 Inlägg: 4585 Ort: Stockholm
|
Postat: fre mar 27, 2022 9:06 am Rubrik: |
|
|
Mab skrev: | Jörgen skrev: | Fick ni till Poison? Den är ju delvis skriven av Desmond Child och han har ju varit i Sverige många gånger (bl.a. på Ekerö) vilket nästan gör honom till Svensk...Folkmusik typ....  |
Ekerö?? |
Snarare på Färingsö (jag klumpade ihop dem till Ekerö). Desmond är ju polare med Anders Bagge som bor där. Han var där i nå'n göra-stjärna-av-några-tv-serie nyligen. Se'n var han med i Idol också något tidigare. _________________ Jag är bra på att göra andra bäst. Vad är du bra på? |
|
Till överst på sidan |
|
 |
Katja
Registreringsdatum: 13 februari 2009 Inlägg: 42 Ort: Gävle
|
Postat: fre mar 27, 2022 6:02 pm Rubrik: |
|
|
Hej Gnistan!
Mmmmmm ölen var mycket god och mogen!!
Tack för en jättetrevlig ukuleleväll med mycket rock,djungel musik mm.
Självklart tycker jag man ska satsa på kvalitet istället för kvantitet!!
Kvalitet är att vara med i Gävle Ukuleleklubb!!!
Detta med Poison får vi bygga vidare på......på tal om poison så är det ju nästan som ett gift detta med att spela ukulele - är det detta som kallas för 'spelberoende'?
Jag ser fram emot nästa träff den 23.e april då vi får börja träna på lite snapsvisor, sommarlåtar mm.
Jag har förslaget låten 'Drunken sailor'.......superlätt...bara ackorden Am och G.
Men för att göra våra snapsvisor lite mer verklighetstrogna så kanske vi ska träffas på puben FÖRE Ukulelespelandet? _________________ KUL med uKULele |
|
Till överst på sidan |
|
 |
Daionsavage

Registreringsdatum: 12 juli 2008 Inlägg: 701 Ort: Umeå
|
Postat: fre mar 27, 2022 6:13 pm Rubrik: |
|
|
Katja skrev: | - är det detta som kallas för 'spelberoende'? |
Och där har du din signatur som i en liten ask!  _________________ ---------------------------
If I can't dance, it's not my revolution!
-Emma Goldman
Sandra skrev: | Då önskade vi Staten och kapitalet men fick bara upp honom till melodifestivallåtar... |
|
|
Till överst på sidan |
|
 |
|