Forumindex Ukulelekommissionens forum

Vanliga frågorVanliga frågor   SökSök   MedlemslistaMedlemslista   AnvändargrupperAnvändargrupper   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in för att läsa dina meddelandenLogga in för att läsa dina meddelanden   Logga inLogga in 

Gävleträff 31/1
Gå till sida Föregående  1, 2, 3

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Möten på gång
Föregående ämne :: Nästa ämne  
Författare Meddelande
Gnistan

Registreringsdatum: 12 september 2021

InläggPostat: tis feb 10, 2022 3:49 pm    Rubrik: Svara med citat

Postat: sön feb 01, 2022 8:04 pm Rubrik:

--------------------------------------------------------------------------------

Tack alla som kom till vår första (mig veterligen), stora ukuleleträff/fest här i Gävle!
Många har hört av sig och tyckt att det var fantastiskt roligt, med många fantastiska uppträdanden; "men vad duktiga dom var" "och vad roligt det var" har sagts många gånger idag! Många är jättepeppade och vill vara med på maillistan inför Gävles ukulelesällskap.

Mycket ska hinnas med och hanns med under eftermiddagen (vi började kl.16.00), kvällen, natten - spelandet avslutades inte förrän på småtimmarna (vi höll på med jammande (heter det så egentligen) till kl. 02.30! Under denna ukketräff prioriterades inte effektivitet utan Glädje! Vi behövde inte korta ner varken allspel eller uppträdanden eftersom jag inte hade satt någon sluttid på träffen och lokalerna var disponibla utan sluttid och det kändes verligen toppen!

...och tack vare "gårdagens" träff har jag nu en lång maillista med ukulelespelare som vill vara med och spela tillsammans i Gävle (vi kommer kanske att kalla det ett ukulelesällskap). Även personer som inte deltog i festen har hört av sig och vill vara med!

Allt har sin tid; presentationer har sin tid (jättebra idé som du Odini föreslog - några hade synpunkter på att det tog lång tid), allspel har sin tid, fika/mat har sin tid, uppträdanden har sin tid (oj vad många som hört av sig och varit imponerade av dessas höga klass), och jammet på slutet har sin tid (tänk att jag har jammat med kommissionärerna - det var "ett hämningslöst ukulelehamrande" vill jag lova!

Nu är vi på G här i Gävle! Hör av dig Odini, du är varmt välkommen till att delta i fortsatta diskussioner om hur Gävle ukulelesällskaps kommande aktiviteter ska utformas - eldsjälar behövs alltid...

Kram /Gnistan
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Axel

Registreringsdatum: 08 januari 2007

InläggPostat: tis mar 10, 2022 8:17 pm    Rubrik: Svara med citat

Jag upptäckte att det tydligen finns möten närmare Falun också!
Jag får hålla ögonen öppna i framtiden...
Gnistan

InläggPostat: tis mar 10, 2022 9:47 pm    Rubrik: Svara med citat

Axel, jättekul om du kommer!

Jag sätter in datumen efterhand på Gävletråden "möten på gång", så det är bara att komma!
Vill du vara riktigt säker innan du kommer (så att inte alla ukkespelare i Gävle fått scharlakansfeber på en gång) så kan du kontakta mig någon dag innan!

Välkommen!
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Visa inlägg nyare än:   
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Möten på gång Alla tider är GMT + 1 timme (svensk normaltid)
Gå till sida Föregående  1, 2, 3
Sida 3 av 3

Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet