F�reg�ende �mne :: N�sta �mne |
F�rfattare |
Meddelande |
jukkalele Custom (kosta mer) customer in waiting
Registreringsdatum: 20 april 2022 Inl�gg: 5662 Ort: Stockholm
|
Postat: m�n jan 19, 2022 12:43 pm Rubrik: |
|
|
Fr�gan �r v�l om Pellepennan �r gjord av l�nn. Av, inte i. _________________ Allt �r v�ldigt ovisst. Det �r jag helt s�ker p�.
http://www.myspace.com/jukkalele |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
J�rgen Kommissionens Lautsprecher
Registreringsdatum: 31 januari 2006 Inl�gg: 4600 Ort: Stockholm
|
Postat: m�n jan 19, 2022 12:59 pm Rubrik: |
|
|
jukkalele skrev: | Fr�gan �r v�l om Pellepennan �r gjord av l�nn. Av, inte i. |
Annars �r v�l ceder v�ldigt poppis i pennsammanhang? _________________ Jag �r bra p� att g�ra andra b�st. Vad �r du bra p�? |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Robert_Hultman Diktator light
Registreringsdatum: 21 april 2022 Inl�gg: 5842 Ort: Stockholm
|
Postat: m�n jan 19, 2022 1:28 pm Rubrik: |
|
|
Passar bra till cederl�rande ber�ttelser. _________________ "Sannolikheten att lyckas �kar dramatiskt med varje f�rs�k"
John Nash |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
hrlarson
Registreringsdatum: 23 augusti 2007 Inl�gg: 4364 Ort: Bajen
|
Postat: m�n jan 19, 2022 2:37 pm Rubrik: |
|
|
Undra om hon hette Suddagumman bara f�r hon hade f�r vana att sv�nga sina lurviga och var sv�r p� spriten? _________________ Totalmoddad P'Mico sopran
Runesson sopran |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
jukkalele Custom (kosta mer) customer in waiting
Registreringsdatum: 20 april 2022 Inl�gg: 5662 Ort: Stockholm
|
Postat: m�n jan 19, 2022 3:54 pm Rubrik: |
|
|
Jo, s� var det nog. Och s� fort hon hade f�tt sig en st�nkare eller tv� skulle hon sjunga "Turaderi, turadera". Tr�ttsam typ. _________________ Allt �r v�ldigt ovisst. Det �r jag helt s�ker p�.
http://www.myspace.com/jukkalele |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Gnistan
Registreringsdatum: 12 september 2021 Inl�gg: 323 Ort: G�vle
|
Postat: m�n jan 19, 2022 8:46 pm Rubrik: |
|
|
Robert Hultman "ja, det �r ju inte "riktiga" instrument n�got av dem"
...vet inte men det skulle ocks� kunna vara s� att allt var s� underbart; solen sken p� den lilla �n, havet glittrade, humlorna surrade, kossorna idisslade och s� fick han som kronan p� verket se den lilla ukulelen!!! D� blev �bon s� glad, det blev en totalupplevelse och han mindes en annan fantastisk h�ndelse d� han p� en konferens fick se ett scenframtr�dande med n�gon eller n�gra som spelade n�sfl�jt! Kanske d�rf�r denna association. Och mannen behandlade ukulelen med respekt - han blev nog bara s� innerligt glad!
Veckan efter n�r min kompis kom (hon spelar ocks� ukulele s�klart) undrade han om vi b�da inte ville spela p� �ns grillfest...[/url][/list][/list][/code][/u][/i][/b] |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
hrlarson
Registreringsdatum: 23 augusti 2007 Inl�gg: 4364 Ort: Bajen
|
Postat: m�n jan 19, 2022 9:31 pm Rubrik: |
|
|
jukkalele skrev: | Jo, s� var det nog. Och s� fort hon hade f�tt sig en st�nkare eller tv� skulle hon sjunga "Turaderi, turadera". Tr�ttsam typ. |
Denna framf�rs l�mpligen med armarna utstr�ckta �t sidan, med b�len sv�ngande �msom �t v�nster �msom �t h�ger, i en pendelr�relse, och huvudet sv�ngande �t motsatt h�l �msom �t h�ger �msom �t v�nster, samt med sviktande kn�n. _________________ Totalmoddad P'Mico sopran
Runesson sopran |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
ronald
Registreringsdatum: 08 april 2022 Inl�gg: 1896 Ort: Stockholm/S�dermalm
|
Postat: m�n jan 19, 2022 9:39 pm Rubrik: |
|
|
Det d�r f�r du demonstrera i G�vle! _________________ Sp�nvald Skallben
Hamster Tree |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Trulls
Registreringsdatum: 01 december 2021 Inl�gg: 2 Ort: Kalmar
|
Postat: s�n jan 25, 2022 11:06 pm Rubrik: |
|
|
Hej! Det h�r �r Gnistans kompis fr�n �n. Jag kan intyga att humlorna idisslade och korna surrade och �bon tittade intresserat och respektfullt p� v�ra ukulele och deras �gare. Men nej, vi spelade inte p� grillfesten. Det gjorde d�remot en norrl�nning som var grym p� dragspel. Och nya chanser och nya grillfester kommer.... |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Robert_Hultman Diktator light
Registreringsdatum: 21 april 2022 Inl�gg: 5842 Ort: Stockholm
|
Postat: m�n jan 26, 2022 12:18 am Rubrik: |
|
|
V�lkommen till forumet Trulls. Nu �r ni iaf minst tv� h�r p� forumet som h�ller till i Kalmar. _________________ "Sannolikheten att lyckas �kar dramatiskt med varje f�rs�k"
John Nash |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Gnistan
Registreringsdatum: 12 september 2021 Inl�gg: 323 Ort: G�vle
|
Postat: ons feb 04, 2022 10:25 pm Rubrik: |
|
|
N�men hej Trulls!
V�lkommen till forumet!
Nu �r det v�l snart dags att planera ukuleleveckan p� �n! Det ska bli j�tteroligt! Och denna andra sommar d�r s� f�r vi verkligen se till att vi spelar p� grillfesten, visar alla vilket outstanding instrument ukulelen �r!
Som tur �r s� sticker jag till Stockholm nu p� s�ndag p� ukulelekurs (tillsammans med Leni och n�gra andra - jag mellanlandar i Vaxholm p� l�rdagkv�llen det blir nog en hel del ukulelespel d� ocks� f�rresten!) . Nimrod fr�n G�teborg, leder kursen , och vi ska l�ra oss bli �nnu b�ttre p� att kompa/sl� an p� str�ngarna...
S� i sommar s� blir det full fart!!!??? |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
|