F�reg�ende �mne :: N�sta �mne |
F�rfattare |
Meddelande |
J�rgen Kommissionens Lautsprecher
Registreringsdatum: 31 januari 2006 Inl�gg: 4592 Ort: Stockholm
|
Postat: ons dec 17, 2021 12:21 am Rubrik: Lucka 17/Door 17 |
|
|
Asgarv Sk�n k�nsla i skum l�t. Bra spelat och sjunget.
Mycket intressant bilddesign m�ste jag s�ga, den kommer att h�lla mig s�mnl�s n�gra timmar, grubblande.
Gl�mde att tilligga att det �r kul med ett minimalistiskt inslag. _________________ Jag �r bra p� att g�ra andra b�st. Vad �r du bra p�? |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
jukkalele Custom (kosta mer) customer in waiting
Registreringsdatum: 20 april 2022 Inl�gg: 5660 Ort: Stockholm
|
Postat: ons dec 17, 2021 12:29 am Rubrik: |
|
|
Spider Claus?
Mysko. Vilka var detta d�? Jag f�rs�kte dechiffrera r�sterna utan att lyckas. Jag tyckte att det l�t som en kommission�r vi h�rt f�rut h�r, men allt utom en viss r�stlikhet var helt olikt.
Jag s�ger som J�rgen. Kul med lite mer minimalistiska bidrag mitt bland det f�r varje �r mer och mer producerade. Roots! _________________ Allt �r v�ldigt ovisst. Det �r jag helt s�ker p�.
http://www.myspace.com/jukkalele |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Mab
Registreringsdatum: 28 september 2021 Inl�gg: 1370 Ort: Hammarbyh�jden
|
Postat: ons dec 17, 2021 5:36 am Rubrik: |
|
|
En i grunden punkig jull�t tycker jag, h�r framf�rd akustiskt minimalistiskt men som en slags akustisk ukulelepunk med en vemodig, socialrealistisk underton ungef�r som i "Det �r inte sn�n som faller"!
Snyggt! |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Mab
Registreringsdatum: 28 september 2021 Inl�gg: 1370 Ort: Hammarbyh�jden
|
Postat: ons dec 17, 2021 5:39 am Rubrik: |
|
|
jukkalele skrev: | Spider Claus?
Mysko. Vilka var detta d�? |
Antar att det var Mange och Sven... |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
J�rgen Kommissionens Lautsprecher
Registreringsdatum: 31 januari 2006 Inl�gg: 4592 Ort: Stockholm
|
Postat: ons dec 17, 2021 10:01 am Rubrik: |
|
|
Mab skrev: | jukkalele skrev: | Spider Claus?
Mysko. Vilka var detta d�? |
Antar att det var Mange och Sven... |
Det tror jag ocks� om man f�r tro "skivomslaget", f�rutsatt att de inte gjort en "Milli Vanilli" det vill s�ga. _________________ Jag �r bra p� att g�ra andra b�st. Vad �r du bra p�? |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Sven
Registreringsdatum: 14 januari 2008 Inl�gg: 2094 Ort: Stockholm
|
Postat: ons dec 17, 2021 10:15 am Rubrik: |
|
|
Well Jukka knep po�ngen f�r l�tstommen som ju �r Spiderman...
Markus tog hem vilka vi var, men hade nog lite draghj�lp av DOM STORA R�DA BOKST�VERNA p� bilden
Tack f�r sn�llheterna, detta var inte sista tajta tagningen (den led sv�rt av att ngn av oss stampade takten mot insp manickens st�llning, det blev ett l�gfrekvent d�n som framkallade svettningar och tarmoro.
Men som fullskaleexpriment gick det bra, utan n�got utom en 10 �r gammal personkemi gjordes allt inkl �ldrickning p� n�n timme. Och den timmen l�g n�gra dagar efter Robbans d�dslinje... |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Mange
Registreringsdatum: 09 oktober 2008 Inl�gg: 1382 Ort: Hammarbyh�jden - ukulelens Laurel Canyon
|
Postat: ons dec 17, 2021 12:38 pm Rubrik: |
|
|
Tur att den tajta tagningen inte gick att anv�nda. Annars hade vi aldrig uppt�ckt att otajt �r det nya svarta... |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Belzebukke
Registreringsdatum: 05 juni 2007 Inl�gg: 532 Ort: Sundsvall
|
Postat: ons dec 17, 2021 7:26 pm Rubrik: |
|
|
_________________ T�nk g�rna fel, men t�nk sj�lv! - Doris Lessing |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
hrlarson
Registreringsdatum: 23 augusti 2007 Inl�gg: 4358 Ort: Bajen
|
Postat: ons dec 17, 2021 9:27 pm Rubrik: |
|
|
Jag t�nkte direkt p� Nationalteaterns K�ldolmar och kalsipper och annan barnindoktrinering fr�n sjuttiotalet. Ett onetwothreefour hade understrukit en annan kvalit� i l�ten: riva-av-punk-k�nslan. L�t inte Rebell-Robert h�ra den h�r, f�r d� snor han den utan att blinka. Full fart mot julen. _________________ Totalmoddad P'Mico sopran
Runesson sopran |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
ronald
Registreringsdatum: 08 april 2022 Inl�gg: 1895 Ort: Stockholm/S�dermalm
|
Postat: ons dec 17, 2021 10:33 pm Rubrik: |
|
|
hrlarson skrev: | Jag t�nkte direkt p� Nationalteaterns K�ldolmar och kalsipper . |
Det �r ju ett fint gammalt epos
Akustisk riva-av-punk tycker jag blir en bra sammanfattning av detta v�lframf�rda epos. V�l framf�rt kamrater. _________________ Sp�nvald Skallben
Hamster Tree |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
G�stproffessorn G�st
|
Postat: ons dec 17, 2021 11:24 pm Rubrik: Lite naknare... |
|
|
Jag h�ller med om att en lite naknare inspelning d�r inte efekter d�ljer sanningen �r v�lkommet. Bra spelat och sjungit, men m�jligen var ukkarna lite f�r starka. I mina h�gtalare var det en aning sv�rt att uppfatta s�ngen som l�g en niv� under kompet. Martin |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
H�gel Hawaiian Blue
Registreringsdatum: 15 mars 2006 Inl�gg: 1013 Ort: Stockholm
|
Postat: tor dec 18, 2021 12:01 pm Rubrik: |
|
|
Picklade tomtehuvor! Bev�pnade nissar! Preussisk julafton?
M�rkligt att julen i �r f�tt en militant pr�gel. �ven Lucia var kl�dd f�r strid. �r det en trend? F�r eller emot julen?
Hur huladamerna passar in �r dock en g�ta, det finns inte mycket Hawaii i l�ten, som �r r� och rak. En avskalad k�ksinspelning.
Minimalistisk, s�ger en del, njae... Rakt upp och ner, utan n�got julpynt, skulle jag snarare s�ga. Som en avbarrad gran. Lite proggig, s� d�r. (Jag associerar n�stan till Philemon Arthur & the Dung). _________________ It don't mean a thing if it ain't got that swing |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
|