Föregående ämne :: Nästa ämne |
Författare |
Meddelande |
Mab

Registreringsdatum: 28 september 2021 Inlägg: 2187 Ort: Hammarbyhöjden
|
Postat: fre nov 21, 2021 4:42 pm Rubrik: |
|
|
Kanon!
Det kommer att bli 24 spännande dagar! |
|
Till överst på sidan |
|
 |
anders Kommissionens fågelfluktare

Registreringsdatum: 20 april 2022 Inlägg: 380 Ort: Stockholm
|
Postat: sön nov 23, 2021 10:02 pm Rubrik: Kul! |
|
|
Fantastiskt att det blev tillräckligt med bidrag i slutändan!
Själv har jag precis skickat in vår bild till luckan.
//Anders |
|
Till överst på sidan |
|
 |
Martin B
Registreringsdatum: 19 november 2021 Inlägg: 425
|
Postat: sön nov 30, 2021 8:47 pm Rubrik: ÅRETS KALENDER |
|
|
Snygg variation att ha en kalender med olika vinjetter. Har varje vinjett ett symboliskt sammanhang med musiken bakom luckan? Funderingar som ansatt mig medan jag väntar på att klockan ska bli midnatt så att man får börja. Bra jobb du gjort Robert, jag antar att det ligger mycket tid och entusiasm bakom att få det hela klart. 24 härliga dagar framför oss. Martin B  |
|
Till överst på sidan |
|
 |
hrlarson Surpeti

Registreringsdatum: 23 augusti 2007 Inlägg: 6056
|
Postat: sön nov 30, 2021 8:49 pm Rubrik: |
|
|
Jaaaaaaa! Det är ju dags redan i natt! _________________ iLars |
|
Till överst på sidan |
|
 |
ronald

Registreringsdatum: 08 april 2022 Inlägg: 2764 Ort: Stockholm/Södermalm
|
Postat: sön nov 30, 2021 8:52 pm Rubrik: Re: ÅRETS KALENDER |
|
|
Martin B skrev: | Snygg variation att ha en kalender med olika vinjetter. Har varje vinjett ett symboliskt sammanhang med musiken bakom luckan? Funderingar som ansatt mig medan jag väntar på att klockan ska bli midnatt så att man får börja. Bra jobb du gjort Robert, jag antar att det ligger mycket tid och entusiasm bakom att få det hela klart. 24 härliga dagar framför oss. Martin B  |
Vad ser du Martin som inte jag ser? Vinjetter va var är den jag hittar den inte!
Ja ja jag hittade den... Gissa länken
http://ukulelekommissionen.se/julkalender/ _________________ Spånvald Skallben
Hamster Tree
www.youtube.com/SkankinSkullbone |
|
Till överst på sidan |
|
 |
Robert_Hultman Diktator light

Registreringsdatum: 21 april 2022 Inlägg: 7725 Ort: Stockholm
|
Postat: sön nov 30, 2021 9:01 pm Rubrik: Re: ÅRETS KALENDER |
|
|
ronald skrev: | Martin B skrev: | Snygg variation att ha en kalender med olika vinjetter. Har varje vinjett ett symboliskt sammanhang med musiken bakom luckan? Funderingar som ansatt mig medan jag väntar på att klockan ska bli midnatt så att man får börja. Bra jobb du gjort Robert, jag antar att det ligger mycket tid och entusiasm bakom att få det hela klart. 24 härliga dagar framför oss. Martin B  |
Vad ser du Martin som inte jag ser? Vinjetter va var är den jag hittar den inte!
Ja ja jag hittade den... Gissa länken
http://ukulelekommissionen.se/julkalender/ |
Jag gissar att Martin menar själva "kartongen" i vilken man öppnar luckorna.
Dock! Ett varningens ord. Jag jobbar så svetten lackar med detta och det är inte säkert att det är klart till midnatt!
Jag gör ju detta en gång om året så jag hinner ju glömma mellan varven. Eftersom det är tredje gången trodde jag (i min enfald) att det skulle gå på rutin. Men jag upptäcker små "finesser" som jag hade glömt på varje steg på vägen.
Men men det är tre timmar kvar.
Å på frågan om vinjettens eventuella symboliska sammanhang med musiken bakom, så är det så att det finns ett sådant i vissa fall. Men inte i andra. Eller rättare sagt: I andra fall får man tolka in betydelsen med konstensfett och skohorn. Men jag tror att Martins tränade öga genast ser en kandidat till lucka med ett tydligt samband. _________________ "Sannolikheten att lyckas ökar dramatiskt med varje försök"
John Nash
 |
|
Till överst på sidan |
|
 |
Uckefantomen

Registreringsdatum: 25 november 2021 Inlägg: 514 Ort: Ingarö
|
Postat: sön nov 30, 2021 9:10 pm Rubrik: Re: ÅRETS KALENDER |
|
|
'konstensfett'??
Syftar du på Pavarottis mage skall det väl
i dessa tider vara 'konstens fett'...
Du är en hjälte vilketsom, Robban... _________________ Try not.
Do...
Or do not.
There is no try...
Yoda |
|
Till överst på sidan |
|
 |
Martin B
Registreringsdatum: 19 november 2021 Inlägg: 425
|
Postat: sön nov 30, 2021 11:27 pm Rubrik: |
|
|
Pavarottis mage tror jag bestog av existensfett, men det är bara som jag tror. Ja inte är jag avundsjuk på dig Robert som sliter i ditt anletes svett. För mig tar det ju en halvtimme att åstadkomma ett sånt här inlägg, så om jag skulle försöka göra en kalender så fick jag nog börja cirka fem år i förväg. Hoppas du har tillgång till en god Whiskey eller nåt sånt. Martin B |
|
Till överst på sidan |
|
 |
ukulelerud Happy Per

Registreringsdatum: 23 april 2022 Inlägg: 1288
|
Postat: sön nov 30, 2021 11:44 pm Rubrik: |
|
|
Whisky? Har haft vad jag tror är Vinterkräksjuka sedan ca 20.30 i fredags och mår fortfarande som en sjöblöt utter. Kanske vore bra med en stort glas whisky istället för all den eländiga blåbärssoppa jag sippat på hela helgen. Börjar bli oliiidliiigt spännande nu  _________________ ukulelerud  |
|
Till överst på sidan |
|
 |
Jörgen Kommissionens Lautsprecher

Registreringsdatum: 31 januari 2006 Inlägg: 5698 Ort: Stockholm
|
Postat: mån dec 01, 2021 12:17 am Rubrik: |
|
|
ukulelerud skrev: | Vinterkräksjuka...eländiga blåbärssoppa jag sippat på hela helgen. |
Då kan jag förså att du vill kräkas.
_________________ Jag är bra på att göra andra bäst! Vad är du bra på? |
|
Till överst på sidan |
|
 |
|