F�reg�ende �mne :: N�sta �mne |
F�rfattare |
Meddelande |
Mab
Registreringsdatum: 28 september 2021 Inl�gg: 2187 Ort: Hammarbyh�jden
|
Postat: fre nov 21, 2021 4:42 pm Rubrik: |
|
|
Kanon!
Det kommer att bli 24 sp�nnande dagar! |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
anders Kommissionens f�gelfluktare
Registreringsdatum: 20 april 2022 Inl�gg: 380 Ort: Stockholm
|
Postat: s�n nov 23, 2021 10:02 pm Rubrik: Kul! |
|
|
Fantastiskt att det blev tillr�ckligt med bidrag i slut�ndan!
Sj�lv har jag precis skickat in v�r bild till luckan.
//Anders |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Martin B
Registreringsdatum: 19 november 2021 Inl�gg: 425
|
Postat: s�n nov 30, 2021 8:47 pm Rubrik: �RETS KALENDER |
|
|
Snygg variation att ha en kalender med olika vinjetter. Har varje vinjett ett symboliskt sammanhang med musiken bakom luckan? Funderingar som ansatt mig medan jag v�ntar p� att klockan ska bli midnatt s� att man f�r b�rja. Bra jobb du gjort Robert, jag antar att det ligger mycket tid och entusiasm bakom att f� det hela klart. 24 h�rliga dagar framf�r oss. Martin B |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
hrlarson Surpeti
Registreringsdatum: 23 augusti 2007 Inl�gg: 6056
|
Postat: s�n nov 30, 2021 8:49 pm Rubrik: |
|
|
Jaaaaaaa! Det �r ju dags redan i natt! _________________ iLars |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
ronald
Registreringsdatum: 08 april 2022 Inl�gg: 2764 Ort: Stockholm/S�dermalm
|
Postat: s�n nov 30, 2021 8:52 pm Rubrik: Re: �RETS KALENDER |
|
|
Martin B skrev: | Snygg variation att ha en kalender med olika vinjetter. Har varje vinjett ett symboliskt sammanhang med musiken bakom luckan? Funderingar som ansatt mig medan jag v�ntar p� att klockan ska bli midnatt s� att man f�r b�rja. Bra jobb du gjort Robert, jag antar att det ligger mycket tid och entusiasm bakom att f� det hela klart. 24 h�rliga dagar framf�r oss. Martin B |
Vad ser du Martin som inte jag ser? Vinjetter va var �r den jag hittar den inte!
Ja ja jag hittade den... Gissa l�nken
http://ukulelekommissionen.se/julkalender/ _________________ Sp�nvald Skallben
Hamster Tree
www.youtube.com/SkankinSkullbone |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Robert_Hultman Diktator light
Registreringsdatum: 21 april 2022 Inl�gg: 7725 Ort: Stockholm
|
Postat: s�n nov 30, 2021 9:01 pm Rubrik: Re: �RETS KALENDER |
|
|
ronald skrev: | Martin B skrev: | Snygg variation att ha en kalender med olika vinjetter. Har varje vinjett ett symboliskt sammanhang med musiken bakom luckan? Funderingar som ansatt mig medan jag v�ntar p� att klockan ska bli midnatt s� att man f�r b�rja. Bra jobb du gjort Robert, jag antar att det ligger mycket tid och entusiasm bakom att f� det hela klart. 24 h�rliga dagar framf�r oss. Martin B |
Vad ser du Martin som inte jag ser? Vinjetter va var �r den jag hittar den inte!
Ja ja jag hittade den... Gissa l�nken
http://ukulelekommissionen.se/julkalender/ |
Jag gissar att Martin menar sj�lva "kartongen" i vilken man �ppnar luckorna.
Dock! Ett varningens ord. Jag jobbar s� svetten lackar med detta och det �r inte s�kert att det �r klart till midnatt!
Jag g�r ju detta en g�ng om �ret s� jag hinner ju gl�mma mellan varven. Eftersom det �r tredje g�ngen trodde jag (i min enfald) att det skulle g� p� rutin. Men jag uppt�cker sm� "finesser" som jag hade gl�mt p� varje steg p� v�gen.
Men men det �r tre timmar kvar.
� p� fr�gan om vinjettens eventuella symboliska sammanhang med musiken bakom, s� �r det s� att det finns ett s�dant i vissa fall. Men inte i andra. Eller r�ttare sagt: I andra fall f�r man tolka in betydelsen med konstensfett och skohorn. Men jag tror att Martins tr�nade �ga genast ser en kandidat till lucka med ett tydligt samband. _________________ "Sannolikheten att lyckas �kar dramatiskt med varje f�rs�k"
John Nash
|
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Uckefantomen
Registreringsdatum: 25 november 2021 Inl�gg: 514 Ort: Ingar�
|
Postat: s�n nov 30, 2021 9:10 pm Rubrik: Re: �RETS KALENDER |
|
|
'konstensfett'??
Syftar du p� Pavarottis mage skall det v�l
i dessa tider vara 'konstens fett'...
Du �r en hj�lte vilketsom, Robban... _________________ Try not.
Do...
Or do not.
There is no try...
Yoda |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Martin B
Registreringsdatum: 19 november 2021 Inl�gg: 425
|
Postat: s�n nov 30, 2021 11:27 pm Rubrik: |
|
|
Pavarottis mage tror jag bestog av existensfett, men det �r bara som jag tror. Ja inte �r jag avundsjuk p� dig Robert som sliter i ditt anletes svett. F�r mig tar det ju en halvtimme att �stadkomma ett s�nt h�r inl�gg, s� om jag skulle f�rs�ka g�ra en kalender s� fick jag nog b�rja cirka fem �r i f�rv�g. Hoppas du har tillg�ng till en god Whiskey eller n�t s�nt. Martin B |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
ukulelerud Happy Per
Registreringsdatum: 23 april 2022 Inl�gg: 1288
|
Postat: s�n nov 30, 2021 11:44 pm Rubrik: |
|
|
Whisky? Har haft vad jag tror �r Vinterkr�ksjuka sedan ca 20.30 i fredags och m�r fortfarande som en sj�bl�t utter. Kanske vore bra med en stort glas whisky ist�llet f�r all den el�ndiga bl�b�rssoppa jag sippat p� hela helgen. B�rjar bli oliiidliiigt sp�nnande nu _________________ ukulelerud |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
J�rgen Kommissionens Lautsprecher
Registreringsdatum: 31 januari 2006 Inl�gg: 5698 Ort: Stockholm
|
Postat: m�n dec 01, 2021 12:17 am Rubrik: |
|
|
ukulelerud skrev: | Vinterkr�ksjuka...el�ndiga bl�b�rssoppa jag sippat p� hela helgen. |
D� kan jag f�rs� att du vill kr�kas.
_________________ Jag �r bra p� att g�ra andra b�st! Vad �r du bra p�? |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
|