F�reg�ende �mne :: N�sta �mne |
F�rfattare |
Meddelande |
Monchichi
Registreringsdatum: 19 juli 2008 Inl�gg: 3
|
Postat: l�r aug 02, 2021 11:48 am Rubrik: Lite kort om Monchichi |
|
|
Hejsan,
T�nkte skriva en kort presentation av mig sj�lv och mitt intresse f�r ukulele. Jag heter Sara och bor i Bor�s. F�r n�gra �r sedan fick jag en ukulele i f�delsedagspresent. Men den blev liggandes alldeles ensam i ett h�rn. (Sk�ms p� mig! )
Men s� den h�r sommaren tog jag fram min uke � b�rjade plinka lite. Efter en tur till lokala musikaff�rn� d�r jag fick hj�lp att f� ordning p� st�mskruvarna har jag nu uppt�ckt vilket underbart litet instrument detta �r! Jag blev �ven tipsad om en hemsida som hj�lp f�r att st�mma ukulelen. N�r jag b�rjade surfa runt lite hittade jag snart till detta forum � jisses vad mkt info h�r finns.
S� n�r mina fingertoppar beh�ver vila surfar jag runt � l�ser s� mkt jag kan. |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
J�rgen Kommissionens Lautsprecher
Registreringsdatum: 31 januari 2006 Inl�gg: 4624 Ort: Stockholm
|
Postat: l�r aug 02, 2021 11:51 am Rubrik: Re: Lite kort om Monchichi |
|
|
Monchichi skrev: | � jisses vad mkt info h�r finns. |
Utan s�k-funktioner st�r man sig sl�tt.
Hj�rtligt v�lkommen till forumet Sara! _________________ Jag �r bra p� att g�ra andra b�st. Vad �r du bra p�? |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Robert_Hultman Diktator light
Registreringsdatum: 21 april 2022 Inl�gg: 5878 Ort: Stockholm
|
Postat: l�r aug 02, 2021 12:57 pm Rubrik: Re: Lite kort om Monchichi |
|
|
J�rgen skrev: |
Hj�rtligt v�lkommen till forumet Sara! |
Precis!
(Skulle du beh�va fylla p� med inspiration s� bes�ker The Ukulele Orchestra of Great Britan Mellerud den 15 september och Lorensbergsteatern i G�teborg den 16:e. De spelar i Uppsala och Stockholm ocks� men Mellerud och G�teborg ligger n�rmare Bor�s, vill jag minnas ) _________________ "Sannolikheten att lyckas �kar dramatiskt med varje f�rs�k"
John Nash |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
jukkalele Custom (kosta mer) customer in waiting
Registreringsdatum: 20 april 2022 Inl�gg: 5685 Ort: Stockholm
|
Postat: l�r aug 02, 2021 9:07 pm Rubrik: |
|
|
N�r fingrarna v�rker - spela lite till.
V�lkommen hit. Jag hoppas att det finns lite matnyttigt bland all "�vrig" info ocks�. _________________ Allt �r v�ldigt ovisst. Det �r jag helt s�ker p�.
http://www.myspace.com/jukkalele |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Monchichi
Registreringsdatum: 19 juli 2008 Inl�gg: 3
|
Postat: s�n aug 03, 2021 4:01 pm Rubrik: |
|
|
tackar.......
Inspirationstipset skall jag absolut titta n�rmare p�. � ja det f�r nog bli gbg d�.
Citat: | Jag hoppas att det finns lite matnyttigt bland all "�vrig" info ocks�. |
Jajam�n. Har tex uppt�ckt varf�r jag inte kunde hitta n�got G# p� mitt ackordschema, kallades visst Ab. Man l�r sig s� l�nge man lever. |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Belzebukke
Registreringsdatum: 05 juni 2007 Inl�gg: 532 Ort: Sundsvall
|
Postat: m�n aug 04, 2021 8:28 am Rubrik: |
|
|
V�lkommen hit!
Om det �r n�t du undrar och som du inte lyckas hitta h�r i r�ran (f�r det �r inte alltid saker o ting st�r under "r�tt" rubrik) s� �r det bara att sl�nga iv�g en fr�ga under n�n l�mplig rubrik s� ska du se att du f�r en m�ngd mer eller mindre nyttiga svar fr�n f�rsamlingen! _________________ T�nk g�rna fel, men t�nk sj�lv! - Doris Lessing |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
hrlarson
Registreringsdatum: 23 augusti 2007 Inl�gg: 4404 Ort: Bajen
|
Postat: ons aug 06, 2021 8:36 pm Rubrik: |
|
|
V�lkommen! Kaoset p� forumet kan vara b�de inspirerande och irriterande, men det finns gott om hj�lp att h�mta bara man hojtar till. Det mesta avhandlas h�r, till och med ukulelerelaterade fr�gor. _________________ Totalmoddad P'Mico sopran
Runesson sopran |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
|