Forumindex Ukulelekommissionens forum

Vanliga frågorVanliga fr�gor   SökS�k   MedlemslistaMedlemslista   AnvändargrupperAnv�ndargrupper   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in för att läsa dina meddelandenLogga in f�r att l�sa dina meddelanden   Logga inLogga in 

Nu finns biljetterna till SIUF 08 att k�pa!
G� till sida 1, 2  N�sta

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Evenemang
F�reg�ende �mne :: N�sta �mne  
F�rfattare Meddelande
Robert_Hultman
Diktator light

Registreringsdatum: 21 april 2022
Inl�gg: 2532

InläggPostat: l�r mar 01, 2022 2:10 am    Rubrik: Nu finns biljetterna till SIUF 08 att k�pa! Svara med citat

T�rningen �r kastad! (Jag hoppas att det inte ska dyka upp n�gra ov�ntade kostnader f�r nu b�rjar jag s�lja biljetter till festivalen. Alla kostnader �r inte k�nda �n men jag har f�rhoppningsvis tagit h�jd f�r alla utgifter.)

Biljetterna kostar 440 kronor!

Tipsa alla som kan vara intresserade �r ni sn�lla!

http://www.siuf.se �r adressen. Klicka p� den gula "blaffan" med texten "Ticket/Biljetter". D�r kan man sen k�pa biljetten. �r man Pay-pal-anv�ndare kan man betala via sitt pay-pal-konto. �r man inte det kan man anv�nda de flesta betal- och bankkort.
Custom (kosta mer) customer in waiting

Registreringsdatum: 20 april 2022
Inl�gg: 2367

InläggPostat: l�r mar 01, 2022 4:47 pm    Rubrik: Svara med citat

Oooh! H�r ska handlas!
Användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
Janne

Registreringsdatum: 03 maj 2006
Inl�gg: 77

InläggPostat: s�n mar 02, 2022 1:03 pm    Rubrik: Svara med citat

Det var inte det l�ttaste men det funkade efter ett tag. Jag k�pte 2 biljetter man kan, om jag f�rstod det hela r�tt, bara k�pa en i taget. Jag k�pte en utan konto p� Paypal, f�s�kte sedan k�pa en till men det funkade inte f�r det var redan fixat sa datorn. Skaffade d� ett konto p� Paypal och d� gick det att fixa en till.
Robert kan du kolla om det blev r�tt s� att jag verkligen k�pt tv� och inte fler eller f�rre.
En fr�ga, eftersom biljetten �r f�r hela festivalen, kan man ta med sig en kompis ena dagen och sonen den andra eller �r biljetten bunden till person. Hur har du t�nkt?

(Spelar hellre �n bra)
Till �verst p� sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Robert_Hultman
Diktator light

InläggPostat: s�n mar 02, 2022 1:49 pm    Rubrik: Svara med citat

Det var ju synd att det var kr�ngligt att k�pa tv� biljetter utan att regga sig hos PayPal.

Jag f�r v�l f�rs�ka urs�kta mig med att jag �r nyb�rjare och aldrig anv�nt PayPal f�r att ta betalt tidigare.

Jag s�g att jag f�tt tv� betalningar fr�n dig Janne. Jag blev lite konfunderad och fattade inte f�rst att det var tv� olika betalningar utan trodde att jag blivit "notifierad" om en och samma betalning tv� g�nger. Meddelandena s�g n�mligen olika ut. Men nu f�rst�r jag ju att det �r en f�r en betalning fr�n en som inte �r registrerad p� Pay Pal och en fr�n en som �r registrerad p� Pay Pal.

Betr�ffande om biljetterna �r personliga eller inte, m�ste jag medge att jag inte funderat �ver den saken. Men jag kan inte se varf�r man inte skulle kunna g�ra som du skissat. Ta med en kompis ena dan och n�gon annan (en son tex) den andra dan.

Min tanke �r att man registrerar sig n�r man kommer och mot uppvisandet av sitt betalningskvitto f�r en biljett som ska b�ras synlig. Denna biljett kan d�refter b�ras av vem som helst men bara av en person �t g�ngen.

Registreringsdatum: 03 maj 2006
Inl�gg: 77

InläggPostat: s�n mar 02, 2022 2:32 pm    Rubrik: Svara med citat

Va bra d� funkade det! Det verkade faktiskt s� att man bara kan k�pa en biljett �ven om man var registrerad. Jag s�g aldrig n�got alternativ f�r �ndring. Undrar om inte du redan fr�n b�rjan m�ste g� in och g�ra n�got d�r det finns alternativ f�r flera biljetter och f�r en h�gre slutsumma som sedan skickas till Paypal f�r debitering. Tror att du m�ste det eftersom 440 kommer upp hos Paypal som default och man inte kan �ndra hos dom vad jag kunde se.
M�ste �ven ge dig en stort tack f�r det otroliga arbete du l�gger ner. Jag �r djupt Beundran imponerad

(Spelar hellre �n bra)
Till �verst p� sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Robert_Hultman
Diktator light

InläggPostat: s�n mar 02, 2022 10:27 pm    Rubrik: Svara med citat

Janne skrev:

M�ste �ven ge dig en stort tack f�r det otroliga arbete du l�gger ner. Jag �r djupt Beundran imponerad

Man tackar f�r uppskattning/-muntran.

Nu har jag fixat s� att man kan k�pa s� m�nga biljetter man vill. (Tack f�r att du uppm�rksammade mig p� problemet Janne)
Diktator light

InläggPostat: ons mar 05, 2022 11:32 am    Rubrik: Svara med citat

Jag t�nkte be er som s�kert vet att ni t�nker komma p� festivalen att k�pa era biljetter redan nu.

Po�ngen (sett ur mitt perspektiv) �r att jag inte beh�ver g�ra en massa marknadsf�ringsinsatser (och i v�rsta fall -kostnader) som kanske �r i on�dan. Om jag ser att jag har m�nga os�lda biljetter n�r det drar ihop sig kommer jag att jobba som en d�re f�r att f� biljetterna s�lda. � det �r kanske i on�dan om det d� �nd� finns k�pare till biljetterna oavsett mina insatser d�.

Sen vet man ju aldrig... biljetterna kan ju ta slut innan den saktf�rdige kommer till skott.
Happy Per

Registreringsdatum: 23 april 2022
Inl�gg: 716

InläggPostat: ons mar 05, 2022 5:28 pm    Rubrik: Svara med citat

Du kanske ska intensifiera marknadsf�ringen lite. T ex

Nu endast ett f�tal biljetter kvar till festivalen - Skynda att best�ll innan de tar slut
J�rgen
Kommissionens Lautsprecher

Registreringsdatum: 31 januari 2006
Inl�gg: 1240

InläggPostat: ons mar 05, 2022 5:40 pm    Rubrik: Svara med citat

Jag k�pte min i morse... Wink
jukkalele

InläggPostat: ons mar 05, 2022 10:26 pm    Rubrik: Svara med citat

Har du skrivit n�t p� det finska forumet? Jag har inte kollat s� noga p� ett tag. Det tyska?
Robert_Hultman
Diktator light

InläggPostat: ons mar 05, 2022 10:40 pm    Rubrik: Svara med citat

Det tyska �r oskrivet. Jag m�ste erk�nna att jag gl�mt mina registeringsuppgifter och trots att jag t�nkte regga mig f�r att skriva kommentarer till kalenderl�tarna blev det aldrig av.

Det finska forumet vore det kanske id� att uppdatera. Det st�r s�kert en del d�r men jag fattar ju inte vad.

Man kanske kan be dig, Jukka, om hj�lp med dessa forum - Din finska har ju f�tt godk�nt av inf�dingarna i Helsinki och dessutom �r du ju reggad p� det tyska forumet (eller?)

InläggPostat: ons mar 05, 2022 11:10 pm    Rubrik: Svara med citat

Okkid�kki. Jag sl�nger in ett par rader p� b�da. (Om jag kommer ih�g mina reg-uppgifter p� det tyska)

EDIT: Fixat.
Robert_Hultman
Diktator light

InläggPostat: tor mar 06, 2022 1:04 am    Rubrik: Svara med citat

Nu har jag skapat ett "konto" p� Festivalinfo.se. S� f�r vi se om det kanske kommer lite "vanligt folk" till festivalen ocks� och inte bara ucke-n�rdar.

http://www.festivalinfo.se/

InläggPostat: tor mar 06, 2022 12:05 pm    Rubrik: Svara med citat

Jag gillar att Allander, Marcus Roos, mfl kommer fr�n Sverige, medan Knuttes Trio kommer fr�n Eskilstuna. Det m�ste betyda n�got. Jag undrar bara vad.

Gl�m inte att skicka in info till tidningarna. Jag vet inte vad det kan heta i Svenskan, men DN har en "P� Stan"-bilaga p� torsdagarna med ett kalendarium som visar vad som komma skall inom olika kategorier av n�jen och kultur. Det �r allts� redaktionell text som �r som en information. M�jligen kan man d� inte f� med n�got f�rr�n dagen innan, men �ven om biljetterna skulle vara slut d� s� ger det kanske ett �kat intresse f�r t ex cabaren.

N�gon av tidningarnas kultursidor kanske vill g�ra en kort intervju med dig om du ber�ttar att det finns sk�l f�r det.

http://www.alltomstockholm.se/ kanske kan ta in n�got. N�jesguiden? Metro? City? punktSE? Elelr har n�gon av dem lagt ned kanske. Jag har inte r�rt dessa gratisblaskor p� flera �r nu, men m�nga andra g�r ju det.

�h, det h�r beh�ver jag inte ber�tta f�r dig. Det �r ju du som �r PR-konsult.
Robert_Hultman
Diktator light

InläggPostat: tor mar 06, 2022 3:54 pm    Rubrik: Svara med citat

jukkalele skrev:
Jag gillar att Allander, Marcus Roos, mfl kommer fr�n Sverige, medan Knuttes Trio kommer fr�n Eskilstuna. Det m�ste betyda n�got. Jag undrar bara vad.

Det betyder nog bara att jag ville skoja till det lite. Jag hoppas att Knutte et consortes inte tar illa upp.

jukkalele skrev:
�h, det h�r beh�ver jag inte ber�tta f�r dig. Det �r ju du som �r PR-konsult.

Problemet med PR-konsulter �r bara att de avskyr att prata med journalister. De kr�ver en massa pengar om de �ver huvud taget ska �verv�ga att ta kontakt Wink
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Evenemang Alla tider �r GMT + 1 timme (svensk normaltid)
G� till sida 1, 2  N�sta
Sida 1 av 2

Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte svara p� inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte �ndra dina inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte ta bort dina inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte r�sta i det h�r forumet