F�reg�ende �mne :: N�sta �mne |
F�rfattare |
Meddelande |
ukulisten
Registreringsdatum: 23 maj 2007 Inl�gg: 17 Ort: T�by
|
Postat: tis dec 11, 2021 1:52 am Rubrik: |
|
|
F�r att f�reg� med gott exempel och visa att det �r ofarligt, har jag nu best�llt en tr�ja fr�n kommissionens tr�j-shop |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Danny Ducktail
Registreringsdatum: 30 juni 2007 Inl�gg: 33 Ort: Nacka
|
Postat: tor dec 13, 2021 9:26 pm Rubrik: |
|
|
Jag best�ller en nu jag ocks�!!
Yeaah!!! |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
hrlarson
Registreringsdatum: 23 augusti 2007 Inl�gg: 725 Ort: Bajen
|
Postat: tor dec 13, 2021 11:53 pm Rubrik: Ja, jag vet ... |
|
|
Jag �r kr�nglig. Men kan man inte f� en vit t med f�rgtryck p� br�stet i samma storlek som de som har de fl�skiga ryggtrycken? _________________ Maopopo ku'u 'ike i ka nani. |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
ukulisten
|
Postat: fre dec 14, 2021 2:26 pm Rubrik: Re: Ja, jag vet ... |
|
|
hrlarson skrev: | Jag �r kr�nglig. Men kan man inte f� en vit t med f�rgtryck p� br�stet i samma storlek som de som har de fl�skiga ryggtrycken? |
Jag kan �stadkomma en vit tr�ja med den "f�renklade" loggan p� br�stet (dvs samma logga som p� ryggtrycken) i fullstorlek. D�remot har jag sv�rt att f�rstora upp fullf�rgsversionen till st�rre storlek.
Komplikationerna beror p� att fullf�rgsversionen �r pixelgrafik, medan den med f�rre f�rger �r vektorgrafik.
Alla mina f�rs�k hitills att f�rstora upp grisen i fullf�rg har lett till att grisen blivit grynig och sett ut som om man sitter alldeles f�r n�ra en gammaldags f�rg-TV.
Det g�r s�kert att f�rstora bilden utan att f�rlora kvalitet om man vet vad man h�ller p� med... jag f�r dock n�ja mig med att forts�tta att f�rs�ka tills jag uppt�cker hemligheten.
...och ja, "kr�nglig" �r ett mycket bra tillm�le i detta sammanhang |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Plink-plonk Kommissionens entusiast
Registreringsdatum: 20 mars 2006 Inl�gg: 1089
|
Postat: fre dec 14, 2021 3:24 pm Rubrik: |
|
|
jag ska best�lla en p� m�ndag. Det �r helt psykologiskt, d� kommer en ny dos in p� mitt konto. Har sv�rt att handla n�r det b�rjar skrapas i botten _________________ L�tar: www.ukulizer.com - www.chordie.com
Ukulelar: www.stefansukulele.se (�ven ackordkartor!)- www.gryphonstrings.com - www.brueko.de
Str�ngar: www.theukuleleshop.co.uk
Resurser: www.sheep-entertainment.nl/ukulele/index.html - www.ukulelecosmos.com |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
ukulisten
|
Postat: l�r dec 15, 2021 12:50 pm Rubrik: Kommissionstr�jorna ej l�ngre tillg�ngliga |
|
|
Det har inkommit synpunkter p� den f�renklade versionen av kommissions-grisen och loggan. Tills vidare har jag d�rf�r plockat bort kommissionens tr�jor ur sortimentet. |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Lasse R Kommissionens sommartomte
Registreringsdatum: 26 maj 2005 Inl�gg: 284
|
Postat: s�n dec 16, 2021 3:08 pm Rubrik: |
|
|
AJJ AJ Jag som skulle best�lla! |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Robert_Hultman Diktator light
Registreringsdatum: 21 april 2022 Inl�gg: 2527 Ort: Stockholm
|
Postat: s�n dec 16, 2021 9:31 pm Rubrik: |
|
|
Det �r jag som hade synpunkter p� de "f�renklade" versionerna av kommissionens logotyp och bad ukulisten ta bort de trycken ur sortimentet. N�r f�rgschatteringarna f�rsvinner f�rsvinner ocks� mycket av symbolens karakt�r och k�nslan av en helgjuten symbol d�r bild och formspr�k �r i samklang. Det �r synd p� en s� fin symbol och det gedigna hantverket som lagts ned p� den.
Jag ska d�rf�r be grisens upphovsman g�ra en version avsedd f�r tryck i en f�rg. P� s� s�tt ska vi kunna f� en "svartvit" version som g�r loggan r�ttvisa och som kan anv�ndas n�r full-f�rgversionen �r f�r tung eller trycker blir f�r dyrt osv.
Edit: "svartvit" inom citationstecken som ni ser. I sj�lva verket kan den tryckas i vilken dekorf�rg som helst. _________________ |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
|
Postat: s�n dec 16, 2021 10:04 pm Rubrik: |
|
|
Jaja jag tyckte den f�renklade var ganska fr�ck men det �r okej, jag v�ntar g�rna p� en full-f�rgs _________________ L�tar: www.ukulizer.com - www.chordie.com
Ukulelar: www.stefansukulele.se (�ven ackordkartor!)- www.gryphonstrings.com - www.brueko.de
Resurser: www.sheep-entertainment.nl/ukulele/index.html - www.ukulelecosmos.com |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Tosse
Registreringsdatum: 28 december 2021 Inl�gg: 121 Ort: �rnsk�ldsvik, v�sternorrland.
|
Postat: m�n dec 17, 2021 9:53 am Rubrik: |
|
|
Med lite mer tid p� h�nderna skulle jag nog kunna g�ra den lilla pixelgrisen till en stor fin gris att b�ra p� bringan. Det �r ju en fr�ga om energi och musf�rdighet, men Photoshop �r en utav mina stora kvalit�er s� jag tror att jag skulle lyckas efter en timme eller s�. Jag t�nker g�ra ett f�rs�k f�r kommissionens skull! _________________ Tosse, den glade pessimisten! |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
|
Postat: m�n dec 17, 2021 10:30 am Rubrik: |
|
|
Tosse l�t n�gon som kan vektorisera den ist�llet, det kan ju bli aktuellt med andra format, det �r ett j��vla jobb att pixla den om och om igen _________________ L�tar: www.ukulizer.com - www.chordie.com
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Tosse
Registreringsdatum: 28 december 2021 Inl�gg: 121 Ort: �rnsk�ldsvik, v�sternorrland.
|
Postat: m�n dec 17, 2021 10:37 am Rubrik: |
|
|
Med en storlek p� 40x40 cm kommer den att passa vilken t-shirt eller tr�jja som helst! Och sm�redigeringar �r ju s� mycket enklare med pixelgrafik, tycker jag i alla fall. _________________ Tosse, den glade pessimisten! |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
ukulisten
|
Postat: ons mar 05, 2022 4:58 pm Rubrik: Gris-tr�jan p� tapeten igen |
|
|
Eftersom jag upplevt att det finns ett visst tryck efter en gris-tr�ja, samtidigt som arbetet med att ta fram en officiell version av en logga som �r anpassad f�r tr�j-tryck drar ut p� tiden, har jag �terinf�rt vissa av de tidigare tr�jorna. De som �r aktuella �r de som baserar sig p� digitaltransfer, dvs d�r pixelgrafiken �verf�rs i hela sin h�rlighet till tr�jan.
Den intresserade kan ta en titt p�:
http://305225.spreadshirt.net/en/EU/Shop/Index/index/category/Ukulelekommissionen-41576
V�lj kategori "ukulelekommissionen" f�r att sortera bort de produkter som inte �r av intresse.
...i v�ntan p� de officiella trycken naturligtvis. |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
|